مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳| نکات مهم

زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳​ از طریق سایت سنجش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir برای ۱۱ بهمن تا ۲۱ بهمن ماه اعلام شد و متقاضیان می توانند در تاریخ اعلام شده با مراجعه به سامانه مذکور ضمن مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام نسبت به پرداخت هزینه، بارگذاری مدارک لازم و تکمیل فرایند نام نویسی اقدام نمایند. مهلت مجدد ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ نیز از ۱۸ فروردین ماه آغاز شده است.

زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

فارغ التحصیلانی که مدرک کارشناسی خود را دریافت نموده اند تمایل دارند تا در مسیر ادامه تحصیل خود، در آزمون های ورودی کارشناسی ارشد شرکت نمایند و فرصت ادامه تحصیل را در این مقطع به دست بیاورند. با توجه به اینکه رشته های تحصیلی از طریق دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به متقاضیان حضور در دانشگاه ارائه می شوند لذا هر کدام از افراد باید متناسب با عنوان رشته و دانشگاه محل تحصیل خود، رشته کارشناسی ارشد خود را انتخاب نموده و در آزمون ورودی آن شرکت کنند. آزمون های کنکور ارشد هر کدام از این دو وزارت به صورت جداگانه در تاریخ های متفاوتی برگزار می گردد که زمان ثبت نام و آزمون هر کدام به صورت مجزا اعلام شده و در اختیار افراد قرار می گیرد. 

با توجه به این موضوع، زمان برگزاری کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ بر اساس تقویم آزمون این وزارت خانه مشخص می شود و داوطلبان با توجه به عنوان رشته تحصیلی خود می توانند ثبت نام خود را تکمیل نموده تا در روز آزمون نیز در حوزه امتحان حضور پیدا نمایند. از آنجایی که تعداد رشته ها و گرایش های موجود در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت فراوان است لذا داوطلبان باید متناسب با زمان آزمون ارشد بهداشت اعلام شده در تقویم این مجموعه در آزمون خود شرکت کرده و به سوالات پاسخ دهد. 

حتما بخوانید: ثبت نام آزمون اسختدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳| نکات مهم

ساعت شروع آزمون ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

همان طور که گفته شد زمان برگزاری کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳، به احتمال زیاد در دو نوبت صبح و عصر برگزار می گردد. با توجه به تاریخ آزمون ارشد پزشکی، داوطلبان باید با اطلاع از جزئیات زمان و مکان آزمون خود که بر روی کارت ورود به جلسه داوطلب قید شده است یک ساعت قبل از آغاز فرآیند آزمون در محل حاضر باشند. ساعت شروع آزمون ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ به احتمال زیاد همانند سال گذشته در نوبت صبح ۸ صبح و در نوبت عصر نیز ۲ بعد از ظهر است که بر اساس این زمان داوطلبان باید قبل تر از این زمان در محل حوزه آزمون حضور پیدا کنند. 

اما موضوع مهم در خصوص زمان برگزاری کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ این است که آزمون در ۴ گروه مختلف برگزار می گردد که این گروه بندی ها با توجه به تاریخ آزمون ارشد پزشکی در زمان ثبت نام در دفترچه راهنمای ثبت نام قید شده است. داوطلبانی که تمایل به ثبت نام در دو رشته را دارند، با توجه به زمان های اعلام شده در آن آزمون شرکت کنند. از آنجاییکه داوطلب نمی تواند در یک نوبت آزمون همزمان دو رشته را انتخاب نماید، لذا این افراد می بایست ابتدا جزئیات مربوط به زمان کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ را برای هر کدام از رشته ها مطالعه نموده و پس از آن ثبت نام خود را در رشته های مختلف انجام دهد. 

با توجه به مطالب گفته شده، زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ برای تمامی رشته های اعلام شده به صورت هماهنگ و مشترک در نظر گرفته شده و افراد تنها باید با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه خود، یک ساعت قبل از آزمون در محل حاضر شده تا اجازه ورود به حوزه امتحان را داشته باشند. با توجه به محدودیت های انتخاب رشته در این کنکور، داوطلبان می بایست جزئیات زمان کنکور هر کدام از رشته ها را در دفترچه راهنمای ثبت نام مطالعه نموده و پس از آن با توجه به تاریخ آزمون کارشناسی ارشد پزشکی مراحل ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک خود را تکمیل نمایند. 

حتما بخوانید: ثبت نام کنکور وزارت بهداشت ۱۴۰۳| نکات مهم

مدت زمان کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

داوطلبان شرکت کننده در آزمون های سراسری همواره دغدغه مدت زمان حضور در آزمون را دارند تا متناسب با این زمان برنامه ریزی های خود را برای پاسخگویی به سوالات دفترچه آزمون انجام دهند. معمولا مدت زمان آزمون های سراسری را کارشناسان بخش آزمون با توجه به تعداد سوالات مطرح شده، نوع آزمون برگزار شده و … تعیین نموده و در ابتدای دفترچه سوالات قید می کنند. زمان آزمون ها با در نظر گرفتن نوع سوالات به گونه ای تعیین می شود که داوطلب فرصت کافی برای پاسخگویی به تمامی سوالات و انتقال پاسخ ها به برگه پاسخ نامه را داشته باشد.

با توجه به این موضوع، مدت زمان کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳، بر اساس نوع سوالات مطرح شده، عنوان رشته ها و … به صورت هماهنگ برای کلیه رشته ها و گرایش ها، ۱۶۰ دقیقه است که در سراسر کشور به صورت یکسان آغاز شده و به پایان می رسد. مدیران برگزار کننده آزمون های ارشد در وزارت بهداشت با در نظر گرفتن جزئیات مربوط به کلیه رشته ها و گرایش ها به منظور ایجاد نظم در حوزه های برگزاری آزمون، مدت زمان برگزاری کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ را ۱۶۰ دقیقه در نظر گرفته اند تا آزمون داوطلبان در یک ساعت مشخص آغاز شده و به صورت هماهنگ نیز به پایان برسد. 

از آنجایی که زمان در نظر گرفته شده برای آزمون های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به صورت دقیق و تنظیم شده در نظر گرفته شده است لذا تاریخ کنکور ارشد پزشکی تاثیری بر مدت زمان آزمون نخواهد داشت و معمولا روال برگزاری آزمون و مدت زمان آن در سال های گذشته به صورت ثابتی بوده که در سال جاری نیز به همین منوال برگزار خواهد شد. معمولا سوالات طرح شده در هر دفترچه، ۱۶۰ عدد است که داوطلب مدت زمان ۱۶۰ دقیقه را نیز برای پاسخگویی به این سوالات زمان دارد و در پایان این زمان، برگه پاسخنامه از داوطلب گرفته شده و دیگر اجازه پر کردن این برگه را ندارد. با توجه به این موضوع، داوطلبان شرکت کننده در آزمون کنکور ارشد وزارت بهداشت باید در برنامه ریزی برای پاسخگویی به سوالات خود دقت کافی را داشته باشند. 

مشاوره زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

با توجه به این که هر سال متقاضیانی وجود دارند که از ثبت نام در برخی از آزمون ها جا می مانند، سازمان سنجش پزشکی کشور طبق برنامه ریزی خود فرصتی مجدد در اختیار علاقه مندان به شرکت در این آزمون ها قرار می دهد. بنابراین داوطلبان می توانند در مهلت مجدد ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ نیز اقدام به ویرایش فرم خود و یا ثبت نام در آن نمایند.

لازم به ذکر است داوطلبان می بایست با برنامه ریزی کنکور ارشد وزارت بهداشت و مدیریت زمان بهترین بهره از فرصت مجدد نام نویسی را ببرند. البته مطالعه دقیق منابع کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیز در کسب نمرات قبولی خوب بی تاثیر نیست. داوطلبان می توانند از زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ تا مهلت برگزاری آن به مطالعه این منابع بپردازند.

مقاله زیر می تواند اطلاعات لازم جهت منابع مهم و امتحانی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ به همراه کد ضریب های امتحانی و مدارک تحصیلی متجانس جهت شرکت در کنکور ارشد پزشکی را به داوطلبان ارائه دهد.

 در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در همه رشته های دانشگاهی و همچنین رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند، با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور رابطه مستقیمی با آینده شغلی و اجتماعی داوطلب دارد، صفر تا ۱۰۰ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا به صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود.

 

مطالب مرتبط:

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ | زمان، شرایط و نحوه ثبت نام، نکات مهم

آرکا مشاوره

مصاحبه دکترای دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

شرط تجانس در کنکور دکتری ۱۴۰۳ | لیست رشته های با و بدون تجانس و…

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید