مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

سامانه تاییدیه مدرک تحصیلی emt.medu.ir | ورود به سامانه، مدارک و…

سامانه تاییدیه تحصیلی دانشگاه

سامانه تاییدیه مدرک تحصیلی به نشانی emt.medu.ir سامانه ای است که به منظور دریافت تاییدیه تحصیلی به صورت آنلاین و غیر حضوری طراحی شده است. یکی از مدارک ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه ها، ارائه تاییدیه تحصیلی می باشد. تاییدیه تحصیلی در واقع استعلام مدرک تحصیلی است که توسط آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل فرد به دانشگاه مورد قبولی وی ارسال می شود. متقاضیان برای این منظور کافیست وارد سامانه emt.medu.ir شوند. از آن جایی که کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه استفاده و ورود به سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی (emt.medu.ir) برای هر یک از داوطلبان و کنکوری ها الزامی و مهم میباشد، در ادامه مقاله به بررسی کلی این موضوع پرداخته ایم.

تأییدیه مدرک تحصیلی

داوطلبانی که قصد ثبت نام در دانشگاه را دارند و یا برای ترجمه مدرک تحصیلی خود باید به دانشگاه و یا سازمان مربوطه مدرک درست و قابل اعتمادی از آخرین مدرک تحصیلی خود ارائه دهند که به آن تاییدیه تحصیلی می گویند. پس به پاسخی که از مدرک تحصیلی ( ابتدایی ، راهنمایی، دیپلم، و پیش دانشگاهی) فرد ارائه می شود تاییدیه تحصیلی می گویند. این تاییدیه از طرف آموزش و پرورش و به صورت محرمانه از طریق پست برای استعلام تاییدیه تحصیلی گیرنده ارسال می شود.

گفتنی است که تاییدیه تحصیلی تنها مربوط به مقطع کارشناسی نبوده و برای استخدام در بسیاری از ارگان ها و مراکز مختلف مانند دارالترجمه و سایر مراکز دولتی باید تاییدیه تحصیلی ارائه شود. این مراکز به طور معمول معیار داشتن مدرک تحصیلی برای کارمندان خود گذاشته و به همین دلیل متقاضیان برای اثبات میزان تحصیلات خود باید تاییدیه تحصیلی گرفته و به مرکز مورد نظر ارائه بدهند. به همین دلیل، شناخت سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir و نحوه کار با آن برای تمامی افراد حتی فارغ التحصیلان هم ضروری است.

بیشتر بدانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی از سامانه

همان طور که در ابتدا ذکر شد، سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی به نشانی emt.medu.ir به این دلیل راه اندازی شده است که کسانی که بنا به درخواست دانشگاه و یا سازمان استعلام گیرنده متقاضی تأییدیه تحصیلی، می خواهند این تاییدیه را دریافت کنند، می توانند به این سامانه مراجعه نموده و درخواست خود را به ثبت برسانند. اما چگونه می توان در سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی ثبت نام کرد؟

پیش نیاز های ثبت درخواست تاییدیه مدرک

در دست داشتن اطلاعات مدرک فارغ التحصیلی
داشتن شماره موبایل
مشخص بودن دانشگاه و یا سازمان استعالم گیرنده تاییدیه تحصیلی
داشتن کارت بانکی به همراه رمز دوم به منظور پرداخت هزینه ثبت نام به صورت الکترونیکی

گام های ثبت درخواست تاییدیه مدرک

گام اول: انتخاب نظام و مقطع آموزشی
گام دوم: مشخصات هویتی و تحصیلی
گام سوم: تائید اطلاعات
گام چهارم: درگاه بانکی
گام پنجم: دریافت کد پیگیری

  1. ابتدا به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی به نشانی emt.medu.ir مراجعه نموده و روی گزینه “ثبت نام مدرک تحصیلی” کلیک کنید.

نحوه ثبت نام مدرک در سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی

 

۲. در ادامه به انتخاب نظام و مقطع آموزشی می باشد که می بایست تیک مقطع مورد نظر را فعال نموده و پس از درج کد امنیتی در کادر مربوطه، کلید “تایید/ ادامه گام بعدی” را بفشارید.

 

۳. در کادرهای مربوطه نوع مدرک، اطلاعات هویتی و اطلاعات فارغ التحصیلی خود را درج نمایید.

۴. سپس مشخصات استعلام گیرنده را در فیلد های مخصوص به خود وارد کرده و روی عبارت “ادامه گام بعدی” کلیک نمایید.

۵. در مرحله بعدی می بایست نسبت به پرداخت هزینه به وسیله کارت های بانکی عضو شبک شتاب اقدام نموده و کد پیگیری حاصل از آن را دریافت کرد. پس از واریز هزینه مربوطه، سامانه یک کد پیگیری در اختیار شما قرار می دهد که لازم است آن را چاپ کرده و نزد خود نگه دارید.

نحوه پیگیری درخواست تاییدیه تحصیلی

معمولا بین ۳ الی ۱۵ روز کاری زمان برای استعلام تأییدیه مدرک تحصیلی نیاز است و این مدارک تاییدیه به آدرس مرکزی که در فرم ذکر شده ارسال می شود. افرادی که از طریق سایت اقدام به دریافت تاییدیه تحصیلی و نیاز به پیگیری درخواست خود را دارند باید برای این پیگیری کد رهگیری را به خاطر داشته باشند و طبق مراحل زیر اقدام کنند. ابتدا باید وارد سایت تاییدیه تحصیلی آدرس اینترنتی emt .medu . ir بشوند . بر روی گزینه پیگیری درخواست تاییدیه تحصیلی کلیک کنند. با وارد کردن کد ملی، کد پیگیری، و کد امنیتی بر روی گزینه ادامه کلیک کنند . افرادی که ملیت ایرانی ندارند و اتباع خارجی هستند باید کد اتباع را به جای کد ملی وارد کنند. در آخر مشاهده وضعیت درخواست تاییدیه تحصیلی را کلیک کنند.

بیشتر بدانید: مهمترین تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۳

مدارک لازم برای دریافت تاییدیه تحصیلی

برای دریافت تاییدیه تحصیلی از سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir یک سری مدارک لازم است که فرد باید در سامانه دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی بارگذاری کند. بدون ارائه این مدارک، تاییدیه تحصیلی ارسال نشده و فرد باید دوباره درخواست خود را ثبت کند. برای همین لازم است که قبل از ثبت درخواست برای دریافت تاییدیه تحصیلی، مدارک مورد نیاز را آماده کرد. در ادامه این بخش تمامی مدارک لازم برای دریافت تاییدیه تحصیلی ارائه شده اند.

مدارک شناسایی شامل کارت ملی یا شناسنامه

ریز نمرات، کارنامه یا مدرک تحصیلی

شماره موبایل

فیش واریز هزینه دریافت تاییدیه تحصیلی

تاییدیه تحصیلی دیپلم

کلیه داوطلبانی که متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه هستند می بایست برای ثبت نام در واحد دانشگاهی مورد نظر خود مدارکی را در زمان ثبت نام تحویل دانشگاه بدهند. یکی از اصلی ترین و مهم ترین این مدارک، تاییدیه تحصیلی دیپلم است که داوطلبان می توانند تاییده تحصیلی دیپلم خود را از سامانه درخواست تاییدیه مدرک تحصیلی که همان سایت emt.medu.ir است، دریافت نمایند. تاییده تحصیلی دیپلم حاوی اطلاعاتی همچون اطلاعات هویتی و شناسنامه ای، اطلاعات تحصیلی (رشته، گرایش، کد درس و ..) و اطلاعات فارغ التحصیلی (شهر، استان، نام مدرسه، منطقه و سال فارغ التحصیلی) است.

تاییدیه تحصیلی دانشگاه

همان طور که گفته شد متقاضیان برای ثبت نام در دانشگاه های سراسری (روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان)، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی در مقاطع بالاتر تحصیلی (کاردانی یا کارشناسی) نیازمند ارائه مدارکی همچون تاییده تحصیلی دیپلم و تاییده تحصیلی پیش دانشگاهی خود هستند. اما اکثر افراد تاییده تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی را با نام تاییده تحصیلی دانشگاه می شناسند. تمامی افراد می بایست کلیه مراحل ثبت درخواست، پرداخت هزینه و پیگیری درخواست را از سایت گرفتن پیگیری که همان سایت emt.medu.ir است انجام دهند.

نمونه فرم تاییدیه تحصیلی

همان طور که ذکر شد، امکان دریافت حضوری یا اینترنتی گواهی تاییدیه تحصیلی وجود دارد که در نهایت با انتخاب هر کدام از این دو روش، فرم تاییدیه تحصیلی به صورت زیر در اختیار داوطلبان قرار داده می شود.

نمونه فرم تاییدیه تحصیلی

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ | سراسری، آزاد، نکات مهم

آرکا مشاوره

انتخاب رشته کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات مهم

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی کانون دادگستری ۱۴۰۲| ثبت شرکت ها، علائم تجاری و اختراعات

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید