مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

سامانه جذب و استخدام کارا آموزش و پرورش ۱۴۰۳| نکات مهم

سامانه کارا

سامانه جذب و استخدام کارا آموزش و پرورش ۱۴۰۳ به منظور بازدهی بهتر و برگزاری سریع تر فرآیند مرحله ارزیابی تکمیلی و گزینش استخدامی آموزش و پرورش ایجاد شده است. بدین منظور داوطلبان می توانند با ورود به سایت جذب و استخدام کارا نسبت به بارگذاری مدارک موردنیاز و نیز تکمیل نمون برگ های آزمون آموزش و پرورش اقدام نمایند.

سامانه جذب و استخدام کارا آموزش و پرورش ۱۴۰۳در راستای اطلاع رسانی و انجام فرآیند ارزیابی تکمیلی و گزینش آزمون استخدامی تحت نظر این سازمان از جمله آزمون آموزگار ابتدایی در نظر گرفته شده است. داوطلبانی که به عنوان پذیرفته شدگان اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش شناخته شده اند، می بایست با ورود به سایت جذب و استخدام کارا کلیه مدارک و مستندات لازم برای ورود به مرحله ارزیابی تکمیلی و گزینش را بارگذاری نمایند.

متقاضیان شرکت کننده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به ویژه رشته های شغلی آموزگاری می توانند با مشاهده نتیجه مندرج در کارنامه آزمون بعد از اطلاع از وضعیت قبولی خود طبق اطلاعیه منتشر شده برای انجام اقدامات بعدی به سامانه جذب و استخدام کارا آموزش و پرورش ۱۴۰۳ مراجعه کنند. به دلیل اینکه این سامانه به تازگی راه اندازی شده است، بسیاری از داوطلبان از امکانات این سامانه اطلاعاتی در دست ندارند، به همین منظور در ادامه مقاله به معرفی سامانه جذب و استخدام کارا آموزش و پرورش و نیز نحوه ورود به سایت بارگذاری مدارک استخدامی آموزش و پرورش پرداخته شده است.

معرفی سامانه جذب و استخدام کارا آموزش و پرورش

سامانه کارا

وزارت آموزش و پرورش هر ساله به منظور جذب نیروی جدید در مدارس مختلف از میان داوطلبان واجد شرایط رشته های مرتبط با این سازمان، افرادی را از طریق آزمون استخدامی انتخاب می کند. آزمون استخدامی آموزش و پرورش در رشته های شغلی متفاوتی مانند آموزگاری، دبیری و … بنا بر تعداد نیروی موردنیاز مدارس استان های مختلف در بازه های زمانی متفاوتی برگزار می شود.

طبق مفاد مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش بعد از برگزاری آزمون، اسامی پذیرفته شدگان حدود چند برابر ظرفیت از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود و داوطلبان می توانند با ورود به آدرس سایت مزبور به نتیجه آزمون استخدامی آموزش و پرورش دسترسی داشته باشند. به منظور برگزاری سریع فرایند ارزیابی تکمیلی، گزینش و حضور به موقع داوطلبان در این مرحله، سازمان آموزش و پرورش سامانه مجزایی را با عنوان سامانه جذب و استخدام کارا راه اندازی نموده است.

با ایجاد سامانه جذب و استخدام کارا آموزش و پرورش متقاضیانی که در زمان اعلام نتایج اولیه آموزش و پرورش از وضعیت قبولی خود به سایر مراحل پذیرش مطلع شده اند، می بایست به آدرس سایت جذب و استخدام کارا مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم های تعیین شده و بارگذاری مدارک موردنیاز اقدام نمایند.


از آنجا که دسترسی به کلیه خدمات الکترونیکی مربوط به وزارت آموزش و پرورش از طریق درگاه دولت من امکان پذیر است. متقاضیان می توانند به ادرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند آموزش و پرورش مراجعه کرده و با انتخاب درگاه آموزش و پرورش تمامی خدمات ارائه شده را مشاهده نمایند. سامانه کارا مختص به گزینش و جذب سازمانی در قسمت خدمات سایت آموزش و پرورش قرار گرفته تا داوطلبان بتوانند مراحل مربوط به بارگذاری مدارک موردنیاز را برای ورود به ارزیابی تکمیلی اموزش و پرورش تکمیل کنند

با اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش، داوطلبان می توانند از روز شنبه به مورخ ۸ اردیبهشت ماه به مدت چهار روز به آدرس سایت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir، بخش جذب و استخدام کارا مراجعه نمایند و جهت ورود به مراحل ارزیابی تکمیلی آزمون آموزگاری نسبت به تکمیل فرم های مورد نظر و نیز بارگذاری مدارک موردنیاز اقدام نمایند.

راهنمای ورود به سامانه جذب و استخدام کارا آموزش و پرورش

فرآیند ارزیابی تکمیلی و بررسی صلاحیت های عمومی گزینش آزمون استخدامی آموزش و پرورش به ویژه آزمون استخدام معلم ابتدایی و … به همراه اطلاع رسانی های لازم در این زمینه در سامانه جذب و استخدام کارا انجام می شود. داوطلبان پذیرفته شده در مرحله آزمون کتبی آموزش و پرورش موظف به تکمیل نمون برگ های ارائه شده و بارگذاری مدارک موردنیاز بر روی سایت جذب و استخدام کارا می باشند.

سامانه جذب و استخدام کارا بر روی سایت مای مدیو my.medu.ir آموزش و پرورش قرار گرفته است تا متقاضیان بتوانند با دسترسی به سامانه مزبور کلیه مراحل مربوط به استخدامی آموزش و پرورش را پیگیری نمایند.

داوطلبان معرفی شده به مراحل ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش به ویژه آزمون آموزگاری می توانند با مراجعه به درگاه my.medu.ir و نیز انتخاب بخش جذب و استخدام کارا، آمادگی خود را برای حضور در فرآیند ارزیابی تکمیلی از طریق تکمیل اطلاعات مورد درخواست و نیز بارگذاری مدارک موردنیاز اعلام نمایند. در ادامه راهنمای ورود به سامانه جذب و استخدام کارا آموزش و پرورش در قسمت زیر قرار گرفته است.

داوطلبان باید به پورتال وزارت آموزش و پرورش به نشانی مای مدیو my.medu.ir مراجعه نمایند

سپس به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد شده، در این بخش بایستی شماره تلفن همراه در دسترس خود را با عبارت امنیتی وارد نموده و بر روی گزینه ارسال رمز یکبار مصرف کلیک کنند.

داوطلبان باید در ادامه به صفحه بعد منتقل شده و در این مرحله رمز یک بار مصرف دریافتی از طریق پیامک تلفن همراه خود را وارد کنند.

سپس متقاضیان با انتخاب درگاه وزارت آموزش و پرورش به صفحه مرتبط با خدمات این پورتال وارد شده و بایستی از بخش خدمات الکترونیک عمومی بر روی گزینه گزینش و جذب سازمانی کارا کلیک نمایند.

بارگذاری مدارک استخدامی آموزش و پرورش 1403

در مرحله بعدی داوطلبان وارد سامانه کارا شده و می توانند پس از مشاهده اطلاعیه، مدارک خود را به صورت مرحله به مرحله بارگذاری نمایند. 

مطابق شکل زیر با کلیک بر روی نمون برگ خوداظهاری، نسبت به تکمیل فرم ها مطابق شکل خواسته شده اقدام نمایید.

استخدامی کارا

سپس گام به گام مراحل ۱ تا ۴ را تکمیل نموده و در انتها کلیک تایید را انتخاب نمایید.

مراحل بارگذاری مدارک در کارا

بعد از تایید نهایی همانند شکل زیر میتوانید رسید و کد رهگیری خود را مشاهده کنید.

بارگذاری مدارک استخدامی آموزگاری 1403

حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه ارزیابی شایستگی عمومی و اختصاصی استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳| ابتدایی و استثنایی

امکانات سامانه جذب و استخدام کارا آموزش و پرورش

فرآیند استخدام آموزش و پرورش از مراحل مختلفی اعم از آزمون کتبی، معاینات پزشکی، ارزیابی تکمیلی، گزینش و … تشکیل شده است. در جهت روند سریع جذب و استخدام آموزش و پرورش، سامانه جذب و استخدام کارا در سایت مای مدیو ایجاد شده تا داوطلبان چند برابر ظرفیت معرفی شده به مرحله ارزیابی تکمیلی بتوانند کلیه اسناد و مدارک لازم را بر روی این سامانه بارگذاری نمایند و به تکمیل نمون برگ های ارائه شده بپردازند.

به منظور تحویل مدارک لازم برای استخدام در آموزش و پرورش به مسئولین گزینش گر لازم است متقاضیان نمون برگ های مرتبط به اطلاعات هویتی، تحصیلی، آدرس محل سکونت و … را بر روی سامانه جذب و استخدام کارا تکمیل نمایند. همچنین، در این سامانه نیز بخش هایی برای بارگذاری مدارک استخدامی آموزش و پرورش موردنیاز هم چون عکس پرسنلی، تمامی صفحات شناسنامه، کارت ملی  و … در نظر گرفته شده است تا داوطلبان سریعتر بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

بازه زمانی کلیه فرآیند جذب و استخدام آموزش و پرورش به منظور بررسی سوابق و فعالیت های تحصیلی، پژوهشی و همچنین انجام معاینات پزشکی و … از طریق سامانه کارا اموزش و پرورش اطلاع رسانی می شود و متقاضیان می توانند بعد از بارگذاری مدارک درخواست شده و تکمیل فرم های مربوطه به مراکز تعیین شده از سوی آموزش و پرورش مراجعه نمایند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، بارگذاری مدارک، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

دانلود منابع آزمون استخدامی هنرآموز شبکه و نرم افزار ۱۴۰۳| آموزش و پرورش + نمونه سوال

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی کانون دادگستری ۱۴۰۲| حسابداری و حسابرسی

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی کانون دادگستری ۱۴۰۲| گیاه پزشکی

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید