مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

سامانه رهگیری کلیه مرسولات پستی | پیگیری بسته

پیگیری مرسوله پستی

در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با tracking.post.ir سامانه رهگیری پست پرداخته ایم. اطلاعات مربوط به جابجایی مرسولات پستی بصورت لحظه ای در سامانه tracking.post ثبت می گردد و با وارد کردن کد رهگیری مرسولات پستی می توانید از وضعیت بسته پستی خود مطلع گردید. اطلاعات مربوط به مرسولات پستی حداکثر ۶ ماه در این سامانه نگهداری و قابل رهگیری می باشد. افراد از طریق سه روش می توانند مرسولات پستی خود را پیگیری نمایند که در ادامه توضیح داده شده است.

پیگیری مرسولات پستی با کد رهگیری

این روش مخصوص مرسولات پستی ساده است و مربوط به رهگیری مرسوله پستی مانند گواهینامه، کارت پایان خدمت و … نمی شود.

اگر از هر جایی خرید اینترنتی کرده اید و یک کد پیگیری ۲۰ یا ۲۴ رقمی در اختیار شما گذاشته شده است یا یک مرسوله را خودتان برای یک شهر دیگر از طریق دفاتر خدماتی و پستی، پست کرده اید و باز هم یک کد ۲۰ یا ۲۴ رقمی در دست دارید، اصلا نگران نباشید! می توانید به راحتی با روش زیر مرسولات خود را پیگیری کنید.

برای پیگیری مرسوله پستی

لازم است در ابتدا به سامانه tracking.post.ir مراجعه نمایید.

پس از ورود به سامانه ، کد رهگیری مرسوله را در قسمت مشخص شده درج کنید:

پیگیری مرسولات پستی با کد رهگیری

در صورت صحت کد رهگیری پس از درج شماره مرسوله، “آخرین وضعیت مرسوله” شامل تاریخ و ساعت، نقطه پستی و رویداد برای شما نمایش داده می شود

در ادامه شما می توانید با کلیک کردن روی کادر زرد رنگ جزئیات کامل مرسوله خود را رصد کنید. در این سامانه تمام رویدادها مرحله به مرحله نمایش داده می شود.

پیگیری مرسولات پستی با کد ملی

کاربران برای پیگیری مرسولات سازمانی از طریق کدملی ، باید به سامانه رهگیری پست مرسولات سازمانی najatracking.post.ir مراجعه نمایند.

پیگیری مرسولات سازمانی از جمله شناسنامه خودرو، کارت خودرو، گذرنامه، گواهینامه، اسناد موتور سیکلت، مرسولات نظام وظیفه، رهگیری سیمکارت و ابلاغیه دیوان عدالت اداری از طریق سامانه ناجا ترکینگ https://najatracking.post.ir/ انجام می پذیرد. کافیست به این نشانی مراجعه کرده و با استفاده از کد ملی مرسوله خود را پیگیری نمایید.

توجه داشته باشید که رهگیری مرسولات سازمانی ذکر شده از طریق سامانه tracking.post.ir امکانپذیر نمی باشد.

این روش مخصوص مرسولات پستی سازمانی است و با کمک کد USSD می توان به راحتی این مرسولات را پیگیری کرد.

نحوه پیگیری مرسولات پستی از طریق کدملی

جهت رهگیری مرسولات سازمانی (شناسنامه خودرو، کارت خودرو، گذرنامه، گواهینامه، اسناد موتور سیکلت، مرسولات نظام وظیفه، رهگیری سیمکارت و ابلاغیه دیوان عدالت اداری) به سامانه najatracking.post.ir مراجعه نمایید.

نوع سند را انتخاب نمایید:
شماره پلاک خودرو را وارد نمایید:
کد امنیتی را وارد کنید:
بر روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید:

پیگیری مرسوله پستی با کد رهگیری از طریق پیامک

اگر بنا به هر دلیلی دسترسی به اینترنت نداشتین کافیست کد رهگیری ۲۰ یا ۲۴ رقمی مرسوله خود را به سر شماره ۲۰۰۰۴۴۱ ارسال کنید و از وضعیت مرسوله خود با خبر شوید.
توجه: اگر بعد از ارسال پیامک، به شما پیامکی ارسال نشد. حرف R را کنار کد رهگیری خود تایپ کنید و مجددا پیامک را ارسال کنید.

پیگیری مرسولات سازمانی از طریق کد USSD

پیگیری مرسولات سازمانی از طریق کد USSD ، برای پیگیری مرسولات سازمانی ناجا کاربرد دارد. برای پیگیری مرسولات از طریق کد USSD لازم است به صورت زیر عمل کنید:

کد دستوری #۱۱۰* را شماره گیری نمایید.
گزینه “خدمات قابل ارائه” را انتخاب کنید.
گزینه “پلیس ۱۰+” را انتخاب کنید.
پس از انتخاب گزینه پلیس ۱۰+ ، چهار گزینه برای شما نمایش داده می شود.
برای پیگیری مدارک، گزینه “وضعیت مدارک” را انتخاب کنید سپس باتوجه به درخواست خود، یکی از گزینه های ارائه شده را انتخاب نمایید.
در نهایت کدملی خود را درج نموده و مرسوله خود را پیگیری نمایید.

راهنمای پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری و سامانه tracking.post.ir ، پیگیری مرسولات پستی بدون کد رهگیری ، پیگیری مرسولات پستی از طریق پیامک، پیگیری مرسولات سازمانی از طریق کدملی ، و پیگیری مرسولات سازمانی از طریق کد USSD در این مقاله ارائه داده شد.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

آزمون رغبت سنجی و توانایی پایه نهم ۱۴۰۳-۱۴۰۲ | میزان تاثیر، نکات مهم و….

آرکا مشاوره

سامانه پیگیری مرسولات تیپاکس

آرکا مشاوره

۰ تا صد ارز دانشجویی ۱۴۰۳ | شرایط، مدارک، قیمت ….

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید