مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

سایت دیپ کد dipcode.medu.ir | سامانه کد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش

ساماه دیپ کد یا مای مدیو/آرکا

با توجه به طرح تاثیر قطعی معدل و سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور، کلیه افرادی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند، باید اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی را در سامانه ثبت نام کنکور در سنجش ثبت کنند. ثبت اطلاعات در این سامانه، با یک کد به نام کد سوابق تحصیلی که از سایت پنجره خدمات الکترونیک آموزشو پرورش قابل دریافت است، انجام می شود. در گذشته افرادی که قصد دریافت کد سوابق تحصیلی برای ثبت نام کنکور خود را داشته، باید به سامانه دیپ کد آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی dipcode.medu.ir مراجعه کرده و کد سوابق تحصیلی خود را از این سایت دریافت می کردند اما با راه اندازی پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پروش فرایند دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور از طریق این سایت انجام می شود که در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در خصوص نحوه دریافت دیپ کد از my.medu.ir ارائه شده است.

حتما بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ | نکات مهم

سایت دیپ کد dipcode.medu.ir

سایت دیپ کد dipcode.medu.ir سایتی است که برای دریافت سوابق تحصیلی داوطلبای متقاضی کنکور استفاده میشد. در واقع داوطلبایی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی هستن، پیش از آغاز فرایند ثبت نام کنکور سراسری لازم است که وارد این سایت بشن و اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی خودشون کنن.

همه داوطلبایی که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی یکی از رشته های تجربی، ریاضی، ادبيات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی و دیپلم خود را دریافت کردن، مشمول اعمال سوابق تحصیلی در آزمون سراسری هستن و باید به سایت مای مدیو my.medu.ir وارد بشن و با وارد کردن کد منطقه و دانش آموزی، سوابق تحصیلیشون رو دریافت کنن.

با توجه به اینکه سوابق تحصیلی بر روی نتیجه کنکور و رتبه داوطلب تاثیر زیادی داره به داوطلبا پیشنهاد میشه مقاله زیر رو مطالعه کنن و اطلاعات لازم درباره تاثیر معدل در کنکور سراسری رو کسب کنند.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

طریقه دریافت کد سوابق تحصیلی

افرادی که قصد ثبت نام برای کنکور سراسری را دارند، می توانند برای دریافت دیپ کد یا همان کد سوابق تحصیلی، به سامانه دیپ کد آموزش پرورش به نشانی dipcode.medu.ir مراجعه کرده و پس از ثبت نام و وارد کردن اطلاعات، طی فرآیندی، دیپ کد را دریافت کنند.
مشمولین دریافت کد سوابق تحصیلی

تمامی داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲، مشمول دریافت دیپ کد نیستند؛ تنها برخی از آنها باید این کد را دریافت کنند.

مشمولین شامل شرایط زیر هستند:

۱. دارندگان دیپلم یکی از رشته های نظری مانند رشته ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که پس از سال ۸۴ فارغ‌التحصیل شده‌اند.

۲. داوطلبان ترمی – واحدی که مدرک پیش دانشگاهی خود را پس از سال ۹۱ دریافت کرده‌اند.

۳. دارندگان دیپلم نظام جدید (۶-۳-۳) که تاریخ فارغ‌التحصیلی آنها پس از ۹۸ است.

چه کسانی مشمول دریافت دیپ کد نیستند؟

  1. افرادی که از شاخه فنی حرفه ای و کار و دانش نظام قدیم و نظام جدید فارغ‌التحصیل شده و می خواهند در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنند.

۲. افرادی که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال ۹۱ دریافت کرده اند، یا به جای مدرک پیش دانشگاهی از مدرک کاردانی استفاده می کنند.

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سایت سازمان سنجش، تمامی داوطلبان نظام جدید، نظام پیش دانشگاهی، نظام قدیم، فنی و حرفه‌ای، کار و دانش، طلاب حوزه علمیه و… می بایست به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و کد ۱۹ رقمی مختص به خود را دریافت نمایند. متقاضیان از روز سه شنبه مورخ ۱۶ خرداد تا ۱۰ تیرماه ۱۴۰۲ فرصت دارند کد خود را دریافت نموده و نام نویسی خود را تکمیل کنند.

همچنین، داوطلبان در بازه زمانی تمدید مهلت زمان نام نویسی آزمون سراسری، نیز می توانند نسبت به دریافت کد خود اقدام نمایند، در صورت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدت زمان تمدید نام نویسی می توانید به مقاله تمدید مهلت ثبت نام کنکور مراجعه کنید.

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳

یکی از مدارک ثبت نام کنکور ، کد سوابق تحصیلی می باشد. داوطلبانی که مشمول دریافت این کد هستند، می بایست در تاریخی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه نموده و سپس، طی مراحل زیر کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند.

دقت کنید که دانش آموزان می توانند پس از ورود به سامانه، انتخاب نقش “دانش آموز” و درج کد ملی و ۶ رقم سریال شناسنامه بر روی لینک “ورود” کلیک نمایند. در ادامه نحوه ورود داوطلبان فارغ التحصیل و سایرین به طور کامل در مقاله my.medu.ir توضیح داده شده است.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های داشگاه فرهنگیان و…، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

مدارس

آرکا مشاوره

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ | زمان، نحوه مشاهده، شهریه….

آرکا مشاوره

تغییر رشته در دبیرستان | تجربی، انسانی، ریاضی، فنی و حرفه ای با نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید