مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

سایت سازمان سنجش کشور sanjesh.org | ورود به سامانه

آرکا مشاوره سازمان سنجش

سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org، سامانه ای است که مراحل پذیرش داوطلبان را به منظور ورود به آموزش عالی و ادامه تحصیل فراهم می کند. در این سایت علاوه بر پذیرش دانشجو، جذب متقاضیان استخدام در مراکز دولتی و غیر دولتی نیز میسر می باشد.
در این مقاله به معرفی سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org و ورود به سایت سازمان سنجش کشور پرداخته می شود. همچنین در ارتباط با سایت سازمان سنجش کشور و سایر خدمات سازمان سنجش صحبت خواهد شد.

معرفی سایت سازمان سنجش کشور sanjesh

سازمان سنجش جهت ارزیابی توانایی داوطلبان آزمون های زیادی را برگزار کرده و امکانات فراوانی را ارائه داده است. این سازمان در راستای تسهیل انجام روند ارزیابی و همچنین سهولت افراد جهت دسترسیی به ازمون های مختلف سایت سازمان سنجش را در اختیار عموم قرار داده تا از خدمات این سایت استفاده نمایند. در واقع سنجش سایت یک مرکز آزمون شناسی بوده که کاربران از آن استفاده می کنند.

در معرفی سایت سازمان سنجش کشور می توان گفت که سامانه سنجش تمامی فعالیت ها را به صورت اینترنتی انجام داده و توانایی داوطلبان را برای پذیرش در آزمون علمی و استخدامی ارزیابی می کند. سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org در اختیار کاربران قرار داشته و امکانات متعددی را در بخش های مختلف به آن ها ارائه می دهد.

ثبت نام آزمون های علمی، ثبت نام آزمون های استخدامی در ارگان های دولتی و غیر دولتی، دریافت نتایج برگزاری آزمون و بسیاری از موارد دیگر از طریق سایت سازمان سنجش صورت گرفته که در اختیار عموم قرار دارد. سایت سازمان سنجش کشور دارای قسمت های مختلفی بوده که مطالب وسیعی در اغلب زمینه های علمی و آموزشی فرا می گیرد.

از بخش های مختلف سنجش سایت می توان به بخش طراحی و برگزاری آزمون های علمی و بخش برگزاری مسابقات علمی و دانشجویی اشاره کرد. همچنین بخش ارزیابی کیفیت موسسات آموزش عالی، صدور گواهی آزمون و کارنامه آزمون و اعلام نتیجه، بخش رسیدگی به اعتراضات و پیشنهادات، انتخاب رشته داوطلبان و بخش ارائه دفترچه راهنما از بخش های دیگر سایت سازمان سنجش هستند.

سایت sanjesh.org دارای بخش پاسخ گویی بوده که ۵ زیر مجموعه ورود به سیستم پاسخگویی، سوالات متداول، ارسال درخواست، ارسال انتقادها و پیشنهادها و همچنین دریافت شماره پرونده پیگیری را در بر می گیرد. افراد جهت طرح سوالات مختلف خود و بسیاری از امور می توانند هر یک از بخش ها را مطابق با مبحث مد نظر خود انتخاب نمایند.

ورود به سایت سنجش www.sanjesh.org

سازمان سنجش و آموزش کشور دارای رسالت بسیار مهمی در زمینه آموزش کشور می باشد. هر ساله این سازمان آزمون های سراسری و بزرگی را برگزار می کند که تمامی فرآیندهای مربوط به این آزمون ها از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org انجام می شود.
لازم به ذکر است که سایت سنجش دارای بخش های بسیار متنوع و مختلفی است که جهت استفاده از امکانات مختلف این سایت، باید ابتدا روش ورود به سایت سازمان سنجش را یاد گرفت. برای ورود به سایت سنجش ، افراد می بایست طبق مراحل زیر پیش بروند.

۱. بتدا یکی از مرورگرهای گوشی تلفن همراه و یا کامپیوتر خود را باز کنید.

۲. در فیلد جستجو گوگل عبارت «سایت سازمان سنجش» را تایپ کنید و بر روی گزینه جستجو کلیک کنید.

۳. اولین سایتی که برای شما جستجو می شود، سایت سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org می باشد. روی آن کلیک کنید تا وارد سایت شوید.

سایت کنکورهای سراسری سازمان سنجش sanjesh.org

سازمان سنجش وظیفه برگزاری آزمون مهم کشوری که همان کنکورهای کاردانی به کارشناسی، کنکور سراسری، کنکور ارشد و آزمون دکتری است را بر عهده دارد. برای ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات آزمون های سنجش در هر یک از کنکور های ذکر شده می بایست از زمان ثبت نام آن ها مطلع بوده و سپس با مراجعه به سامانه سنجش به ارسال مشخصات و مدارک لازم جهت نام نویسی در فرآیند مورد نظر پرداخت.

سایت بدون آزمون سازمان سنجش sanjesh.org

سازمان سنجش علاوه بر اینکه از طریق برگزاری کنکورهای کاردانی به کارشناسی، سراسری، ارشد و دکتری اقدام به جذب دانشجو می کند، پذیرشی را نیز در نظر دارد که داوطلبان بدون شرکت در کنکور، بر اساس سوابق تحصیلی و معدل بتوانند به ادامه تحصیل بپردازند.

ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور سراسری که بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به جذب دانشجو می کند، در دو بازه زمانی مهر و بهمن ماه صورت می گیرد. پذیرش بدون کنکور در مطع لیسانس دارای شرایطی است که از سوی سازمان سنجش اعلام شده و ثبت نام آن نیز در همان سامانه sanjesh.org صورت می گیرد.

در مقطع کارشناسی ارشد تا پیش از امسال اقدامی برای پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی و معدل صورت نمی گرفت، اما امسال بر اساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا ثبت نام ارشد بر اساس سوابق تحصیلی امکان پذیر شده است. هر چند سخنگوی سازمان سنجش این نوع پذیرش را صرفا برای امسال و در رشته های کم متقاضی اعلام کرده است.

دانشگاه پیام نور نیز هر ساله به برگزاری کنکور ارشد فراگیر می پردازند. در این شیوه از پذیرش احتیاجی به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد نبوده و متقاضیان باید منتظر انتشار اطلاعیه ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور از سایت سنجش باشند. پس از ثبت نام در این فرآیند، داوطلبان باید در آزمون فراگیر شرکت کرده تا در صورت قبولی امکان ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود را داشته باشند.

در مقطع دکتری ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی از طریق سازمان سنجش وجود ندارد، اما برخی از دانشگاه ها می توانند با انتشار فراخوان به جذب استعداد های درخشان پرداخته که زمان و نحوه ثبت نام در این فرآیند بر عهده هر دانشگاه بوده و سازمان سنجش فقط شرایط پذیرش را به دانشگاه ها ابلاغ می کند.

سایر خدمات سایت سازمان سنجش

سایت سنجش شامل بخش های مختلفی با مطالب گسترده در اکثر زمینه های علمی و آموزشی می شود که هر کدام دارای کاربرد های بسیاری می باشند و خدمات زیادی را در زمان بندی مناسب ارائه می دهند. در ادامه این متن به بررسی برخی از خدمات قسمت های مختلف درگاه اینترنتی سازمان سنجش کشور می پردازیم:

طراحی و برگزاری آزمون های علمی، استخدامی و ورودی دانشگاه ها در سراسر کشور با توجه به ضوابط مورد نظر مانند المپیاد علمی دانشجویی، کنکور سراسری گروه های آزمایشی مختلف، آزمون کاردانی فنی و حرفه ای و آزمون TOLIMO و…
برگزاری مسابقات علمی دانشجویان در رشته ها و مقاطع مختلف در تمامی سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی
ارزیابی کیفیت موسسات آموزش عالی و نظارت بر برگزاری آزمون ها توسط مراکز تحصیلی و علمی و تبادل نظر با متخصصان موسسات آموزشی علمی ایران و کشور های خارجه
صدور گواهی آزمون، کارنامه و اعلام نتیجه
رسیدگی به اعتراضات و پیشنهادات در برگزاری آزمون های مختلف
انتخاب رشته داوطلبان برای ورود به مقاطع مختلف دانشگاهی
ارائه دفترچه های راهنمای مختلف مانند دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی، ریاضی، انسانی، زبان و هنر و اطلاع رسانی به موقع به داوطلبان

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی کانون دادگستری ۱۴۰۲| معماری و تزئینات داخلی

آرکا مشاوره

ثبت نام بدون کنکور رشته مهندسی عمران ۱۴۰۳ دانشگاه دولتی، آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی

آرکا مشاوره

ثبت نام بدون کنکور سراسری دانشگاه دولتی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید