مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | افزایش سن، توضیحات کامل

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان 1402/آرکا

یکی از مهم ترین موارد متقاضیان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان که هر سال امکان کاهش یا افزایش آن وجود دارد، در ادامه مقاله به بررسی این موضوع میپردازیم.

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان دستخوش تغییرات بسیاری شده و ممکن است در سال آینده کاهش یا افزایش داشته باشد. به این صورت که ابتدا حداکثر سن برای ورود به این دانشگاه ۲۴ سال بود و در سال بعد دو سال کاهش یافته و به حداکثر سن ۲۲ سال رسید. در سال تحصیلی ۹۶ تصمیمی مبنی بر ۲۰ ساله بودن سن متقاضیان دانشگاه فرهنگیان، سیل عظیمی از اعتراضات را به راه افتاد، به همین علت از این تصمیم صرف نظر شد. در روزهای اخیر کمپی با هدف افزایش سن دانش جویان برای ورود به این دانشگاه به راه افتاد که افراد حاضر در این کمپ ها خواستار افزایش سن، و رساندن آن به ۲۶ سال شدند.طبق دستور العمل های دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ حداکثر سن برای ورود به دانشگاه، ۲۴ سال است.

اما با رای دیوان عدالت اداری، شرط سن برای ورود به دانشگاه فرهنگیان که حداکثر ۲۴ سال تمام بود، لغو گردید. مطابق این رأی از کنکور ۱۴۰۲ به بعد، کلیه داوطلبانی که ⁧حداکثر ۴۰ سال سن دارند، می توانند در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده و دیگر اعداد ۲۲ و ۲۴ به عنوان حداکثر سن، معتبر نخواهد بود.

اما در جلسه شورای انقلاب حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ (۲۴ سال تمام) تصویب شد.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های داشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور تیر ماه ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سرعین سال تحصیلی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید