مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

شروع ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳| اسناد رسمی

ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1403

ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳ هر ساله از طریق سایت سازمان سنجش انجام می پذیرد. داوطلبانی که قصد ثبت نام در این آزمون را دارند، می بایست در زمان ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۳ به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند و پس از مطالعه شرایط لازم، اقدام به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام خود نمایند.

آزمون سردفتری از آزمون های مرتبط با رشته های حقوقی است که زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار می شود. شرکت در این آزمون و قبولی در آن برای داوطلبانی که قصد تاسیس دفتر اسناد رسمی را دارند، ضروری می باشد. معمولا ثبت نام آزمون سردفتری در بازه های زمانی چند سال یک بار انجام می پذیرد و داوطلبان به منظور شرکت در آزمون سردفتری ۱۴۰۳ می بایست تمامی شرایط مشخص شده در اطلاعیه این آزمون را داشته باشند.

ضمنا داوطلبانی که فارغ التحصیلان رشته حقوق نیستند، اما از دانش حقوقی خوبی برخوردار هستند و  یا در مشاغل حقوقی سابقه کار دارند، نیز می توانند برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی اقدام نمایند. این آزمون در دو مرحله کتبی و مصاحبه استخدامی برگزار می شود که در ادامه این مقاله به منظور آشنایی بیشتر داوطلبان با جزییات فرآیند ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۳ به زمان، شرایط و نحوه ثبت نام پرداخته شده است.

زمانبندی ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳

آزمون سردفتری همانند تمامی آزمون های برگزار شده در کشور، به هنگام انتشار اطلاعیه دفترچه راهنمای ثبت نام خود را منتشر کرده که تمامی اطلاعات از جمله زمان ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳ نیز در آن ارائه شده است. داوطلبان برای اطلاع از این زمانبندی می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و در خصوص مراحل ثبت نام و اقدامات لازم اطلاعات کسب نمایند.

زمانبندی ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳ شامل مواردی همچون زمان ثبت نام، تمدید مهلت ثبت نام، زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون، زمان برگزاری آزمون و اعلام نتایج آزمون سردفتری که بازه زمانی تمامی مراحل ارائه شده برای داوطلبان مهم می باشد. در این بخش از مقاله به ارائه جدول زمانبندی ثبت نام آزمون سردفتری پرداخته شده است.

مراحل آزمون زمان اولین آزمون در سال جاری دومین آزمون در سال جاری
انتشار دفترچه ثبت نام ۲۲ اسفند ۲۰ فروردین
زمان ثبت نام ۲۲ تا ۲۷ اسفندماه  ۲۰ تا ۲۷ فروردین 
تمدید مهلت ثبت نام  تا ۱۵ فروردین اعلام نشده
زمان کارت ورود به جلسه ۲۵ اردیبهشت ۳۰ مرداد
زمان برگزاری آزمون ۲۷ اردیبهشت ۲ شهریور
تاریخ اعلام نتایج اعلام نشده اعلام نشده

به محض انتشار اطلاعیه های جدید، مقاله حاضر بروز رسانی شده و زمانبندی های مربوطه به اطلاع متقاضیان محترم آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۳ خواهد رسید.

شرایط ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳

لازم است متقاضیان برای ثبت نام در آزمون سردفتری ۱۴۰۳ از شرایط ثبت نام مطلع باشند تا بعد از اطمینان از واجد شرایط بودن، نسبت به نام نویسی اقدام نمایند. شرایط ثبت نام در قالب شرایط عمومی و اختصاصی از طریق دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اعلام می گردد. در ادامه شرایط عمومی شرکت در آزمون سردفتری ارائه شده است:

شرایط عمومی ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳
 

داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران 

اعتقاد و التزام به احکام شرعی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 

داشتن کارت پایان خدمت با معافیت دائم برای آقایان الزامی است.

شرکت کنندگان در آزمون نباید سابقه محکومیت و سوء پیشینه منجر به محرومیت از حقوق اجتماعی را داشته باشند.

نداشتن محکومیت انفصال دائم از خدمات دولتی یا قضایی یا وکالت دادگستری یا محکومیت انفصال موقت از خدمات مذکور در مدت انفصال یا تعلیق به موجب احکام قضایی مراجع قضایی یا انتظامی برای شرکت در آزمون الزامی است.

داشتن سلامت روحی، روانی و جسمی برای انجام امور سردفتری

عدم اعتیاد به انواع مواد مخدر و روان گردان ها

پذیرفته شدگان نهایی باید در زمان ابلاغ حکم سردفتری شاغل در منصب قضاوت، وکالت دادگستری، عضویت در موسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداری ها و همچنین عضویت در هیأت مدیره و مدیر عاملی شرکت های تجاری، بانک ها و موسسات بیمه و همچنین هیأت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزشی را نداشته باشند.

داشتن شرایط سنی بین ۲۴ تا ۵۰ سال در زمان ثبت نام. خاطر نشان می گردد که دفتر یاران دفتر اسناد رسمی و همچنین ایثارگران از شرایط سنی معاف می باشند. 

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳
 

دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته های مرتبط با حقوق شامل حقوق قضائی، علوم ثبتی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق سردفتر اسناد رسمی منقول از دانشکده الهیات یا دانشکده سابق معقول و منقول و یا کارشناسی و بالاتر در رشته الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور می توانند در آزمون شرکت نمایند.

افراد دارای مدرک معادل حق ثبت نام در آزمون را ندارند.

مدرک کارشناسی تمامی رشته ها به شرط داشتن سه سال سابقه دفتریاری 

دفتریاران اول با مدرک تحصیلی دیپلم کامل متوسطه به شرط داشتن هفت سال سابقه دفتریاری اول نیز می توانند در آزمون شرکت نمایند.

داشتن مدرک تحصیلی حوزوی حداقل سطح دو و بالاتر با تایید شورای عالی حوزه های علمیه و یا دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و شورای عالی برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت

دارا بودن مدرک اجتهاد یا افتاء از مراجع مسلم که صحت صدور آن باید به تایید رئیس قوه قضاییه یا مرجع مورد تایید ایشان برسد.

خاطر نشان می گردد که داوطلبان شرکت کننده باید تمامی شرایط را به صورت کامل داشته باشند تا بتوانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. لازم به ذکر است که در زمان ثبت نام اسناد رسمی باید داوطلبان به صورت کامل دفترچه سال ۱۴۰۳ و اصلاحیه های مرتبط را مطالعه نمایند تا براساس آخرین شرایط نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳

همزمان با انتشار اطلاعیه ثبت نام آزمون سردفتری، دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون نیز در سایت سازمان سنجش منتشر می شود. داوطلبان قبل از تکمیل ثبت نام می بایست این دفترچه را مطالعه نموده، سپس با توجه به شرایط و موارد قرار داده شده در این دفترچه، اقدام به تکمیل فرم ثبت نامی خود نمایند. دانلود و دریافت این دفترچه از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش برای تمامی داوطلبان امکان پذیر خواهد بود.

دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳ شامل بخش ها و اطلاعاتی بوده که طبق توضیحات ارائه شده، مطالعه این دفترچه برای تکمیل موفقیت آمیز ثبت نام داوطلبان الزامی می باشد. در این بخش به ارائه موارد و توضیحات مربوطه موجود در دفترچه ثبت نام آزمون سر دفتری ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون

شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز

مواد امتحانی آزمون

روش ثبت نام آزمون

تاریخ دریافت کارت ورود به جلسه و زمان و مکان برگزاری آزمون

نکات و تذکرات مرتبط با آزمون سردفتری

با توجه به بخش های این آزمون و اهمیت هر کدام از آن ها در ثبت نام، داوطلبان می بایست به طور کامل تمامی سرفصل های ارائه شده در دفترچه را مطالعه نموده، سپس در صورت داشتن شرایط و مدارک لازم، برای شرکت در آزمون ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است لینک دانلود آخرین دفترچه آزمون در این قسمت قرار گرفته شده است.

اطلاعیه ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی سال ۱۴۰۳-مربوط به نوبت پذیرش سال ۱۴۰۳ (کلیک نمایید)

نحوه ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳

همان طور که بیان شد، ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و از طریق درگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد. داوطلبان می بایست قبل از خرید کارت اعتباری، نسبت به مطالعه دقیق و کامل دفترچه راهنمای ثبت نام اقدام کرده و در صورتی که واجد شرایط ثبت نام بودند، نسبت به نام نویسی اقدام نمایند. در ادامه مراحل ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳ بیان شده است:

مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org

دانلود دفترچه و مطالعه دقیق شرایط ثبت نام آزمون سردفتری

خرید کارت اعتباری ثبت نام 

بارگذاری عکس داوطلب

تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی 

تایید نهایی و دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام

مدرک مورد نیاز ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳ 

داوطلبان علاقمند به ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۳ همانند داوطلبان آزمون های دیگر می بایست برای تکمیل فرم ثبت نام خود، مدارک مورد نیاز ثبت نام را آماده کرده و با در دست داشتن موارد لازم، در بازه زمانی مشخص شده به سایت ثبت نام مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نامی خود نمایند. در این بخش از مقاله مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون سردفتری قرار داده شده است.

کپی از مدارک تحصیلی مورد پذیرش برای آزمون سردفتری

کپی از پشت و روی کارت ملی

کپی از تمامی صفحات شناسنامه متقاضی

کپی از پشت و روی کارت پایان خدمت یا معافیت داوطلبان مرد

۶ قطعه عکس ۳*۴

گواهی مهارت های icdl

ارائه کارت ایثارگری در صورت استفاده از سهمیه های ایثارگری اعلام شده

رشته های مجاز به ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳

داوطلبان علاقمند به شرکت در آزمون سردفتری ۱۴۰۳ می بایست یکی از مهم ترین شرایط مورد نیاز برای شرکت در این آزمون را که داشتن مدرک تحصیلی رشته مورد نیاز ثبت نام در این آزمون می باشد را در فرم ثبت نامی خود لحاظ نمایند. رشته های مجاز به ثبت نام آزمون سردفتری به شرح زیر می باشد. لازم به ذکر است که مقطع تحصیلی در تمامی رشته های مورد نیاز، کارشناسی یا بالاتر می باشد.

رشته های مجاز به ثبت نام در آزمون سردفتری 

رشته های حقوقی

علوم ثبتی

حقوق ثبت اسناد و املاک

حقوق سردفتر اسناد رسمی

الهیات و معارف اسلامی

مدرک تحصیلی حوزوی سطح دو یا بالاتر

همچنین لازم به ذکر است، داوطلبان دارای مدرک تحصیلی به غیر از موارد ارائه شده در جدول، به شرط داشتن حداقل سه سال سابقه کاری، امکان ثبت نام و شرکت در آزمون سردفتری را خواهد داشت.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

مشاهده نتایج آزمون کارشناس رسمی دادگستری دی ماه ۱۴۰۲ | کانون دادگستری

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری کانون ۱۴۰۲| امور مالیاتی

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری کانون ۱۴۰۲| مهندسی ترافیک

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید