مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

شروع ثبت نام ترمیم معدل و ایجاد سابقه کنکور ۱۴۰۳ |بخشنامه، شرایط، نکات مهم

ثبت نام ترمیم معدل

ترمیم معدل یا ایجاد سابقه تحصیلی کنکور ۱۴۰۳ یک فرآیند است که به داوطلبان کنکور سراسری که معدل پایینی دارند و یا فاقد سابقه تحصیلی هستند، امکان ایجاد و بهبود سوابق تحصیلی خود را می دهد. با توجه به اینکه تأثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ به صورت قطعی و با درصد ۵۰ محاسبه می شود، همه ی داوطلبان با نمرات پایین می توانند فرصتی برای افزایش نمرات خود را امتحان کنند. همواره شرکت کردن در آزمون ها قوانین خاص خود را دارد که معمولا این قوانین را با عنوان شرایط شرکت در آزمون معرفی می کنند و در زمان ثبت نام از طریق بخشنامه به مراکز برگزار کننده فرستاده می شوند. همان طور که گفته شد، آزمون ترمیم معدل جایگاه مهمی در بحث ارتقا سطح آموزشی دارد به همین دلیل هم آموزش و پرورش برای شرکت کنندگان در این آزمون شرایط خاصی اعلام کرده است و افراد می بایست در زمان ثبت نام از کلیه شرایط اعلام شده مطلع شوند.

شرکت در ترمیم معدل مستلزم پرداخت هزنیه می باشد که در استان های مختلف این مبلغ متفاوت می باشد و متقاضیان باید رسید پرداخت را همراه با سایر مدارک به مسئول ثبت نام ارائه دهند. اخبار و اطلاعیه های ترمیم معدل از طریق سایت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir در اختیار افراد قرار می گیرد که در متن حاضر به کلیه موضوعات در خصوص ترمیم معدل، زمان ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۳، شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام پرداخته شده است. ضمن اینکه هزینه ترمیم معدل، نحوه ترمیم معدل و … نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

منظور از سوابق تحصیلی چیست؟

برخی از افراد به درستی نمی دانند که منظور از سوابق تحصیلی چیست و در کدام مرحله از کنکور و انتخاب رشته اهمیت پیدا می کند. سوابق تحصیلی را می توان از دو منظر متفاوت مورد بررسی قرار داد و به سوال سوابق تحصیلی چیست از دو جنبه مختلف پاسخ داد. به طور کلی سوابق تحصیلی شامل معدل و نمرات دروس در دوره متوسطه تحصیلی دوم داوطلبان می شود که هم در کنکور تاثیر گذاشته و هم ملاک انتخاب رشته داوطلبان برای انتخاب رشته بدون کنکور می باشد.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

ترمیم معدل چیست ؟

در سال های گذشته سازمان سنجش و آموزش کشور قوانین جدیدی مبنی بر اعمال نمرات کسب شده توسط دانش آموزان در دوره دبیرستان را تصویب کرده است. همین موضوع باعث می شود تا متقاضیان شرکت کننده در کنکور به دنبال کسب نمرات خوب، بالا بردن معدل خود و ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ باشند. با توجه به اینکه قوانین مربوط به اعمال نمره معدل در سال های گذشته تصویب شده است و در بسیاری موارد دانش آموزان نظام های قدیمی تمایل دارند تا معدل خود را افزایش دهند و از امتیاز این قانون استفاده کنند.

در همین راستا، سازمان سنجش امکانی را برای دانش آموزان فراهم آورده است تا بتوانند با تلاش مجدد نمره کسب شده را در دروس مد نظر افزایش دهند و شانس خود را برای قبولی در کنکور افزایش دهند. به این شرایط که فرد بتواند مجدد در آزمون ها شرکت کرده و نمره جدیدی به دست بیاورند را قانون ترمیم معدل می نامند. در قانون ترمیم معدل دانش اموزان ضمن دارا بودن شرایط تعریف شده می توانند یکبار دیگر در آزمون دروس مد نظر شرکت کرده و پس از آن در زمان ثبت نام در کنکور، سازمان سنجش نمره جدید را برای فرد در نظر می گیرد. دانش آموزان نظام جدید تحصیلی، نظام قدیم، فارغ التحصیلان کار و دانش و فنی حرفه ای و … می توانند با مراجعه به مدارس بزرگسالان و یا پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش، ثبت نام خود را انجام دهند و پس از آن در موعد مقرر در آزمون شرکت کنند. پس از ارائه نمره جدید، سازمان سنجش آن را برای فرد در نظر گرفته و امتیاز آن اعمال می شود. در مجموع پاسخ این سوال که، ترمیم معدل چیست می توان گفت که این موضوع در اصل امتیاز ویژه ای است که برای ارائه شانس به متقاضیان شرکت کننده در کنکور ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

زمان ثبت نام آزمون ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳

سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، آزمون پیش رو را در دو نوبت (اردیبهشت و تیر) برگزار می کند. متقاضیان هر دو نوبت کنکور سراسری توجه نمایند که معمولا ثبت نام برای ترمیم معدل یک ماه قبل از امتحانات نهایی آموزش و پرورش که منحصرا در خرداد ماه صورت می گیرد. داوطلبان ترمیم نمره تنها می بایست در امتحانات نهایی خرداد ماه شرکت کنند.

داوطبانی که قصد ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ را دارند، می توانند در امتحانات نهایی آموزش و پرورش در خرداد ماه شرکت نمایند. زمان قطعی ثبت نام امتحانات ترمیم معدل و ابجاد سابقه تحصیلی در اوایل اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ میباشد.

دانلود بخشنامه ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۳

 بخشنامه ثبت نام ترمیم معدل و ایجاد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳ امروز در مورخه ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۳ منتشرشد. با مطالعه بخشنامه زیر با کلیات موضوع، مدارک و شرایط لازم برای ثبت نام و …. آشنا خواهید شد.

دانلود بخشنامه ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳

هزینه ترمیم معدل ۱۴۰۳

قطعا شرکت کردن در آزمون ها از هر روشی که باشد مستلزم پرداخت هزینه می باشد و بدون ارائه رسید پرداخت وجه اجازه ثبت نام به افراد داده نمی شود. مبلغ هزینه های هر آزمون با توجه به نوع آزمون، شرایط برگزاری آن و دیگر موارد متفاوت می باشد که در اطلاعیه های ثبت نامی به افراد متقاضی اعلام می شوند.
هزینه ترمیم معدل با دو عنوان هزینه ثابت و هزینه متغیر شناخته می شود. هزینه ثابت که برای همه شرکت کنندگان یک مبلغ واحد است و همگی ملزم به پرداخت آن هستند که این مبلغ در سال جاری ۵۰ هزار تومان بوده است. اما در خصوص هزینه متغیر که مربوط به تعداد دروس انتخاب شده در ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ می باشد این هزینه ها در ازای هر واحد درسی به صورت جداگانه محاسبه و در مجموع متقاضی ثبت نام باید تمام هزینه را پرداخت نماید. این مبلغ در استان های مختلف متفاوت است و هزینه یکسانی ندارد اما معمولا برای واحد های درسی بین ۴۰ هزار تا ۷۰ هزار تومان در هر استان متغیر است.

فرصت مجدد به ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳

طی اخبار و اطلاعیه های صادر شده، به کلیه داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ که در گذشته نیز در آزمون ترمیم معدل شرکت نموده اند فرصت مجدد در نظر گرفته شده است.

حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه شایستگی های عمومی و اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات طلایی

نحوه ثبت نام آزمون ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۳

سایت ثبت نام اینترنتی ترمیم معدل و ایجاد سابقه در خرداد ۱۴۰۳ برای کنکور توسط آموزش و پرورش ساخته شده است تا متقاضیان پس از ثبت نام در این سامانه، به صورت حضوری نیز به یکی از مدارس بزرگسالان مراجعه کنند تا ثبت نامشان تکمیل گردد و در یکی از دوره های امتحان نهایی شرکت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص نحوه ثبت‌نام برای ترمیم معدل بیان کرد: برای شرکت در این آزمون نیاز به حضور فیزیکی نیست و تمام این فرایند به صورت الکترونیکی در سامانه‌ای که اطلاع رسانی می‌شود صورت می‌گیرد و هر فرد براساس جداولی که سهم دروس و ضرایب دورس در آن مشخص است می‌توانند درس مورد نظر را انتخاب کنند.

به محض فعال شدن ثبت نام ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی، آموزش ثبت درخواست و ثبت نام برای داوطلبان گرامی در مقاله حاضر قرار داده خواهد شد.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

کارنامه و تراز نفرات برتر کنکور سراسری ۱۴۰۳ رشته تجربی

آرکا مشاوره

ادغام آزمون تیزهوشان با نمونه دولتی ۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

جدید ترین نرخ شهریه دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ تمام مقاطع و….

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید