مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

شهریه دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ _ تمامی رشته ها

شهریه پردیس خودگردان 1402

پردیس خودگردان یکی از دانشگاه‌های سراسری شهریه پرداز است که نسبت به سایر دانشگاه‌ها شهریه بیشتری را از دانشجویان دریافت می‌کند. پردیس خودگردان به دو صورت پذیرش دانشجو دارد. بر اساس کنکور سراسری یا بر اساس سوابق تحصیلی که در هر دو صورت، داوطلبان باید برای رشته‌ای که قبول شده‌اند، شهریه ثابت و شهریه متغیر نظری و عملی پرداخت کنند. پردیس‌ های خودگردان شامل دو دسته دانشگاه های علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی می شوند. دانشگاه های دارای پردیس خودگردان در رشته های پزشکی از طریق برگزاری کنکور سراسری و توجه به رتبه و تراز داوطلب اقدام به پذیرش دانشجو می کند ولی در برخی از رشته های غیر پزشکی پذیرش دانشجو در واحد های دانشگاهی پردیس خودگردان هم از طریق کنکور سراسری و سوابق تحصیلی و هم از طریق آزمون اختصاصی دانشگاه صورت می گیرد. به این ترتیب افراد باید پیش از ثبت نام و انتخاب واحد، به شهریه دانشگاه پردیس خودگردان در مقاطع مختلف تحصیلی توجه نمایند.

شهریه علوم پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان

دانشگاه پردیس خودگردان یکی از دانشگاه‌های شهریه پرداز است که نسبت به مابقی دانشگاه‌ها، شهریه بیشتری را از دانشجویان دریافت می‎کند. این دانشگاه به دلیل اینکه زیر نظر علوم تحقیقات است و مدرک آن فرقی با شعبه اصلی دانشگاه‌های سراسری مثل تهران یا شهید بهشتی ندارد، هر سال درصد بیشتری را برای افزایش شهریه ثابت و متغیر تعیین می‌کند. به خصوص برای رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و داروسازی و … که سخت‌تر از رشته‌های دیگر است. در ادامه برای به دست آوردن اطلاعاتی دقیق از شهریه علوم پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان، به لیست شهریه این رشته‌ها در سال جاری، اشاره خواهیم کرد:

رشته‌ها شهریه
داروسازی  ۱۴/۵۰۰/۰۰۰ تا ۳۵/۵۰۰/۰۰۰  تومان
دندان پزشکی  ۱۴/۶۰۰/۰۰۰ تا ۳۵/۷۰۰/۰۰۰  تومان
پرستاری، مامایی، اتاق عمل، علوم آزمایشگاهی و…  ۹/۵۰۰/۰۰۰ تا ۲۳/۱۰۰/۰۰۰  تومان
فیزیوتراپی  ۹/۸۰۰/۰۰۰ تا ۲۳/۲۵۰/۰۰۰  تومان
پزشکی  ۱۴/۵۰۰/۰۰۰ تا ۳۵/۵۰۰/۰۰۰  تومان

شهریه پردیس خودگردان دانشگاه های غیر علوم پزشکی

دانشگاه پردیس خودگردان در رشته های غیر علوم پزشکی هم از طریق آزمون سراسری هم بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب می کند. در جدول زیر میزان تقریبی شهریه پردیس خودگردان در مقطع کارشناسی رشته های غیر پزشکی را آورده ایم.

در یک جمع بندی کلی، محدوده شهریه کارشناسی و شهریه دکتری پردیس خودگردان دانشگاه های دولتی​ به شرح زیر می باشد. داوطلبان می بایست با در نظر گرفتن محدوده شهریه دوره پردیس خودگردان و بر اساس بودجه خود رشته محل های متناسب را انتخاب نمایند.

محدوده شهریه پردیس خودگردان دانشگاه های غیر علوم پزشکی
گروه آموزشی شهریه ثابت شهریه متغیر به ازای هر واحد نظری شهریه متغیر به ازای هر واحد عملی
گروه هنر ۵۹,۲۹۹,۰۰۰
الی
۶۷,۷۵۸,۰۰۰
۲,۶۸۷,۰۰۰
الی
۳,۰۷۰,۶۶۰
۴,۰۳۰,۹۵۰
الی
۴,۶۰۵,۹۹۰
فنی مهندسی – علوم پایه ۶۲,۴۳۵,۰۰۰
الی
۷۱,۳۴۱,۹۲۹
۲,۵۹۲,۷۰۵
الی
۲,۹۶۲,۵۷۰
۳,۸۸۹,۰۵۰
الی
۴,۴۴۳,۸۵۰
علوم انسانی – اجتماعی رفتاری

۴۹,۹۲۷,۱۰۰

الی

۵۷,۰۴۹,۵۲۰

۲,۶۸۰,۲۹۰
الی
۳,۰۶۲,۶۵۰
۴,۰۲۵,۵۷۰
الی
۴,۶۰۰,۰۲۰

هزینه انصراف از تحصیل دانشگاه پردیس ۱۴۰۲

دانشجویان پس از پذیرش در رشته های دانشگاه پردیس خودگردان، یکی از صندلی‌های خالی را پر می‌نماید. این صندلی همان ظرفیتی است که هر دانشگاه بسته به نیاز و امکانات خود برای پر نمودن آن تقاضا می‌کند. بنابراین با توجه به اینکه دانشگاه پردیس هزینه‌های خود را از میزان شهریه دانشجویان اخذ می‌نماید، چنانچه داوطلبی از ادامه تحصیل در این دانشگاه انصراف دهد، محاسبه دانشگاه در رابطه با نرخ شهریه و منابع برنامه ریزی شده بر هم می‌خورد. در دانشگاه‌های دولتی به دلیل رعایت عدالت تحصیلی و به دلیل اینکه این خدمات به صورت رایگان عرضه می‌گردند، از دانشجویان انصرافی به خاطر اشغال صندلی، هزینه‌ای را اخذ می‌نمایند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

مشاهده و تایید سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

رد مصوبه کنکوری مجلس توسط شورای نگهبان _ بازگشت تاثیر قطعی معدل

آرکا مشاوره

انصراف از قبولی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| اجازه انتخاب رشته کنکور سراسری

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید