مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

لیست دانشگاه هایی که به دانشجویان حقوق میدهند | میزان حقوق و…

دانشگاه هایی که حقوق میدهند

لیست رشته های دانشگاهی که دارای حقوق و مزایا در دوران دانشجویی هستند، در سال های اخیر با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی طرفداران زیادی پیدا کرده اند. دریافت حقوق در زمان دانشجویی شامل تمام رشته ها نمی شود. بهره مندی از حقوق دانشجویی یک نکته مثبت در بعضی از رشته های دانشگاهی هست؛ لذا جهت بررسی آن با ما در این مقاله همراه باشید.

لیست دانشگاه های با حقوق

در این مطلب لیست دانشگاه های باحقوق را معرفی می کنیم. لازم به ذکر است ورود به این دانشگاه ها و رشته تحصیلی آن ها فقط از طریق کنکور سراسری امکان پذیر است. و داوطلبان باید برای قبولی در این دانشگاه ها و رشته ها تلاش کرده و با آمادگی کامل در کنکور شرکت کنند تا حداقل نمره قبولی یا رتبه قبولی را کسب کنند.

دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، وظیفه مهم تربیت معلم برای وزارت آموزش و پرورش کشور را بر عهده دارند و در تمام استان ها با توجه به نیاز منطقه، دانشجو پذیرش می کنند. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی از همان ابتدای ورود به دانشگاه از حقوق و مزایایی برخوردار هستند.

حقوق دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان تابع تصمیمات مجلس و شورای نگهبان است. میزان حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نسبت به سال ۱۴۰۰، ۲۵ درصد افزایش یافت و میزان کل حقوق ۵٫۶۰۰٫۰۰۰ تومان بود که به صورت ماهانه پرداخت می شود. در سال ۱۴۰۲ نیز پیش بینی می شود افزایش حقوق وجود داشته باشد.

دانشگاه امام باقر

دانشگاه امام باقر که به دانشگاه وزارت اطلاعات و امنیت ملی معروف است، جزو دانشگاه های باحقوق و تحصیل رایگان در ایران است. این دانشگاه هزینه خوابگاه،غذا،ارائه ی خدمات رفاهی گوناگون و… دانشجو را به عهده دارد. در واقع حقوقی به این دانشجویان پراخت نمی شود و تنها مزیت آن، استخدام دانشجویان در وزارت اطلاعات و استفاده از خدامت رایگان دانشگاه امام باقر است.

مهمترین تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۳/نحوه برگزاری، زمان و…

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

یکی دیگر از دانشگاه های باحقوق، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله است. دانشجویان دانشگاه بقیه الله بعداز ورود و پس از پذیرش در این دانشگاه به استخدام سازمان های های مختلفی همانند ارتش، نیروی انتظامی و نیروی دریایی در خواهند آمد و در دوران تحصیلی یا دانشجویی نیز بر اساس شرایط این دانشگاه از حقوق و مزایای کافی برخوردار خواهند بود.

نکته: مبلغ حقوق دانشجویان دانشگاه بقیه الله باتوجه به نوع رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. لازم به ذکر است بخشی از حقوق دانشجویان در ازای هزینه ی خوابگاه و سایر هزینه های دیگر از حقوق دانشجویان کسر می شود. حقوق دانشجویان هر یک از رشته های پزشکی،پیراپزشکی و… بسته به نوع رشته مورد نظر و تحصیل هر یک از دانشجویان، فیش حقوقی هر یک از دانشجویان این دانشگاه تعیین می شود.

دانشگاه افسری ارتش

یکی دیگر از دانشگاه های پرمتقاضی باحقوق در بین داوطلبان دانشگاه افسری ارتش است. مبلغ حقوق دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش، سپاه و علوم انتظامی متفاوت بوده و هر یک از دانشجویان با توجه به شرایطی که دارند، از حقوقی بهره خواهند بود. دانشجویان این دانشگاه ها از مزایایی همچون حقوق دانشجویی در دوران تحصیل، استخدام رسمی پس از فارغ التحصیلی، استفاده از خوابگاه های دانشجویی و سایر امکانات رفاهی بهره مند می شوند.

نکته: مبلغ حقوق دانشجویی این دانشگاه تقریبا بین ۳ الی ۴ میلیون تومان است. که البته برای سال جدید با افزایش همراه خواهد بود.

دانشگاه علوم پزشکی شاهد ارتش

علوم پزشکی ارتش دانشگاه

این دانشگاه همانند دانشگاه افسری ارتش به دانشجویان ماهیانه حقوق پرداخت می کند. دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش بلافاصله در شروع سال تحصیلی بورسیه می شوند. مزایا عالی دانشگاه علوم پزشکی ارتش موجب شده این دانشگاه از پرطرفدارترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور محسوب شود. دانشگاه علوم پزشکی شاهد تحت نظارت ارتش جمهوری اسلامی می باشد.

دانشگاه علوم قضایی

دانشجویان دانشگاه علوم قضایی همانند سایر دانشگاه های باحقوق از همان ابتدای شروع به تحصیل از حقوق دانشجویی بهره مند می شوند که به صورت ماهانه به حساب آنها پرداخت می شود. میزان حقوق این دانشجویان برابر با حقوق پایه دو قضایی است و با تغییرات و افزایش حقوق کارکنان قضایی ، حقوق دانشجویان در حال تحصیل نیز افزایش پیدا می کند.

نکته: دانشگاه علوم قضایی فقط از طریق کنکور سراسری و همچنین برگزاری مصاحبه دانشجو پذیرش می کند و داوطلبان از گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی و انسانی می توانند رشته های این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند.

صفر تا صد ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۳ [زمان، هزینه، مدارک، نکات مهم و…]

دانشگاه صدا و سیما

یکی دیگر از دانشگاه های باحقوق، دانشگاه صدا و سیما است. این دانشگاه یک دانشگاه دولتی بوده که در سال ۱۳۴۸ تاسیس شده است. این دانشگاه از طریق آزمون سراسری پذیرش دانشجو دارد که فارغ التحصیلان این دانشگاه میتوانند پس از فارغ التحصیلی در سازمان رادیو و تلوزیون با حقوق و مزایای عالی مشغول به کار شوند. شما می توانید با تحصیل در یکی از رشته های زیر در صداوسیما استخدام شوید.

روزنامه نگاری
مهندسی برق
کاردان الکترونیک
کارگردانی تلویزیون
تلویزیون و هنرهای دیجیتالی

حمایت مالی از رتبه برتر های کنکور سراسری در قالب بورس دانش

طبق بخشنامه وزارت علوم و مصوبه شورای مرکزی بورس سازمان دانشجویان به حدود بیش از ۱۰۰۰ نفر تحت شرایط مشخصی بورس دانش اعطا می شود. این طرح میتواند برای برخی از داوطلبان کنکور مفید باشد، چرا که در صورت قبولی در رشته های بورس دانش علاوه بر دریافت حقوق ثابت، استخدامی اشخاص نیز بعد از فارغ التحصیلی تضمین شده می باشد. بتابراین داوطلبان گرامی باید در انتخاب رشته خود دقت کافی داشته باشند.

بیشتر بدانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته (شاید در نگاه اول انتخاب رشته کنکور کاری راحت و شدنی به نظر برسد اما در باطن انتخاب امروز شما آینده شغلی و حتی مسیر زندگی شما را تعیین می‌کند در نتیجه کوتاهی در انتخاب رشته میتواند خسارت سنگینی را در بلند مدت به دنبال داشته باشد) و … همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳|ریاضی ،دفترچه،نکات مهم

آرکا مشاوره

نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید