مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

لیست مدارس بزرگسالان مشهد |نکات مهم

لیست مدرسه بزرگسالان مشهد

با بررسی لیست مدارس  بزرگسالان مشهد ارائه شده در ادامه و کسب اطلاعات کافی درباره هر یک از این مدارس، می‌توانید برای کسب اطلاعات درباره شرایط تحصیل در مدرسه مورد نظر اقدام کرده و جهت آگاهی از جزئیات مهم در این باره با مسئولان هر یک از این مدارس ارتباط گرفته و اطلاعاتی که باید را کسب کنید.

هر یک از افراد در هر سنی ممکن است به ادامه تحصیل فکر کنند. در تمام ادوار داشتن سواد و تحصیلات و علم کافی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است و همین موضوع بسیاری از افراد را به ادامه تحصیل در هر سن و زمان ترغیب می کند. شرایط تحصیل در هر یک از مدارس و مراکز آموزشی متغیر است.َ

در صورتی که به هر دلیلی امکان ادامه تحصیل را نداشتید و تکمیل تحصیلات خود را به زمان دیگری موکول کرده‌اید، تحصیل در مدارس  مخصوص بزرگسالان یک فرصت ایده آل برای شما خواهد بود. در این مقاله لیست مدارس  بزرگسالان مشهد را ارائه داده و به معرفی این مدارس و شرایط کلی تحصیل در مدارس شبان بزرگسالان می‌پردازیم.

معرفی مدارس  بزرگسالان

پیش از ارائه لیست مدارس  بزرگسالان مشهد ، لازم است این نوع مدارس را به طور مختصر معرفی کنیم و ویژگی‌ ها و شرایط تحصیل در آن‌ها را تحت بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد بسیاری از افراد ممکن است به هر دلیلی امکان ادامه تحصیل و ثبت نام در مدارس را پیش از این نداشته باشند و تصمیم به ترک تحصیل بگیرند.

باید گفت که فرصت برای بازگشت به تحصیل همیشه هست و هیچ گاه برای این کار دیر نیست. افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند، تحت شرایطی می‌ توانند برای این کار اقدام کنند. افرادی که مشتاق ادامه تحصیل هستند، می‌توانند با ثبت نام در مدارس غیر حضوری و مدارس شبانه مخصوص بزرگسالان در مشهد دوره تحصیلی خود را ادامه داده و به تکمیل تحصیلات خود بپردازند.

تعداد زیادی از مدارس شبانه مخصوص افراد بزرگسال در مشهد وجود دارد که افراد می‌ توانند برای ادامه تحصیل در این مدارس اقدام کنند. لیست مدرسه‌ های شبانه بزرگسالان مشهد حدود ۴۸ مدرسه را شامل می‌ شود که بزرگسالان و علاقمندان به ادامه تحصیل می‌ توانند با اطلاع از زمان ثبت نام مدارس در هر یک از این ذ، دوره تحصیلی نیمه تمام خود را ادامه دهند.

باید اشاره کنیم که مدارس  بزرگسالان کاملا متفاوت از مدارس شبانه می‌ باشد و هنگام بررسی لیست مدارس بزرگسالان مشهد، بهتر است این دو نوع مدرسه را با یکدیگر اشتباه نگیرید؛ مدارس شبانه را به ندرت در شهرهای مختلف مشاهده می‌ کنید و مخصوص دانش آموزانی است که در کل روز و شب در مدرسه حضور داشته و در آن زندگی می کنند.

همانطور که گفته شد لیست مدارس بزرگسالان مشهد از ۴۸ مدرسه تشکیل شده است و در واقع تعداد این مدارس که مختص ادامه تحصیل افراد بزرگسال و اشخاصی هستند که به دلایل مختلف ترک تحصیل نموده‌اند در تهران زیاد است.

به طور کلی افراد بی‌ سواد، کم سواد و تحکیم سواد می‌توانند جهت ثبت نام خود در این مدارس اقدام کنند. هر یک از افرادی که حداقل ۱۱ سال سن دارند، می‌ توانند با بررسی لیست مدارس  بزرگسالان مشهد مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای ثبت نام در مدرسه مورد نظر اقدام کنند. داشتن مدارک شناسایی تعیین شده توسط هر یک از مدرسه‌ های  بزرگسالان، از حداقل شروطی است که افراد برای ثبت نام در این مدارس باید در نظر داشته باشند.

شرایط ثبت نام بزرگسالان در مقطع متوسطه اول ۱۴۰۳

ثبت نام مدارس غیر حضوری در مقطع متوسطه اول نیز صورت خواهد گرفت و افرادی که دارای مدرک ششم ابتدایی قدیم یا جدید هستند، این امکان را دارند که با توجه به شرایط ثبت نام مدرسه بزرگسال در این دوره سه ساله نام نویسی کرده و در این مقطع تحصیل کنند.

دانش آموزانی که حداقل ۱۶ سال سن دارند و در پایه سوم راهنمایی مردود شده اند، می توانند در امتحانات دروس مردود شده دوباره شرکت کنند.

افرادی که حداقل ۱۸ سال سن دارند و مدرک پایه پنجم سنوات قبل را دارند، این امکان را دارند تا در امتحانات طرح جامع سوم راهنمایی شرکت کنند. دانش آموزان می‌توانند برای دریافت کارنامه مدرسه با کد ملی به سامانه مای مدیو مراجعه نمایند.

شرایط ثبت نام بزرگسالان در مقطع متوسطه دوم ۱۴۰۳

دانش آموزانی که سن آنها بالای ۱۸ سال است و شرایط سنی ادامه تحصیل در مدارس عادی را دیگر ندارند، این امکان را دارند که پس از اطلاع از لیست مدارس شبانه تهران و در زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان، برای نام نویسی و تحصیل اقدام کنند.

ثبت نام مدارس غیر حضوری در مقطع متوسطه دوم مدارس بزرگسالان، در مدارس شبانه تهران برگزار می شود.

دانش آموزانی که شرایط خاصی مانند معلولیت جسمی، تاهل، سرپرستی خانواده و … را دارند این امکان را دارند که در مدارس بزرگسالان به شکل غیر حضوری تحصیل کنند.

خوشبختانه مهلت ثبت نام مدرسه بزرگسالان و شبانه به گونه ای است تا کلیه افراد بتوانند به ثبت نام و ادامه تحصیل دست یابند. در حال حاضر در هر استان تعدادی مدارس از راه دور وجود دارند و لیست مدارس شبانه تهران به صورت الکترونیکی و در سامانه آموزش و پرورش لیست خود را قرار داده اند.

با استفاده از این لیست داوطلبان می توانند نسبت به ثبت نام مدارس غیر حضوری اقدام نمایند. البته ثبت نام تنها در زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان و شبانه امکان پذیر است و پس از آن این امکان وجود نخواهد داشت.

زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان ۱۴۰۳

دانش آموزانی که به هر دلیلی شرایط تحصیل و نام نویسی در مدارس دبیرستان عادی و حضوری را ندارند، در صورت داشتن شرایط مدارس شبانه این امکان را دارند که برای ثبت نام مدارس غیر حضوری و آموزش از راه دور اقدام کرده و در صورت پذیرش در این مدارس، به تحصیل پرداخته و پس از اتمام دوران تحصیل خود، مدرک تحصیلی مقطع موردنظر را دریافت کنند.

افراد بزرگسال، دانش آموزانی که متأهل یا سرپرست خانواده می باشند، دانش آموزان دارای مشکلات جسمانی و افرادی که ترک تحصیل کرده اند، این امکان را دارند که در مدارس بزرگسالان ۱۴۰۳ ثبت نام کنند. از آنجا که ثبت نام مدارس آموزش از راه دور در سال های گذشته در مهرماه انجام شده، در سال تحصیلی جدید نیز پیش بینی می شود تاریخ ثبت نام در مهرماه باشد.

ثبت نام مدارس بزرگسالان غالبا در مهر ماه شروع می شود و تا آبان ماه تمدید خواهد شد. در صورت تغییر تاریخ ثبت نام مدارس آموزش از راه دور این مقاله به روزرسانی می شود

لیست مدرسه بزرگسالان مشهدلیست مدرسه بزرگسالان مشهدمدرسه بزرگسالان مشهد

 

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

 

مطالب مرتبط:

پذیرش بدون کنکور دانش آموزان برتر و طلاب در دانشگاه فرهنگیان| نکات مهم

آرکا مشاوره

دانلود نرم افزار شاد آموزش و پرورش | اندروید، آیفون و نکات مهم

آرکا مشاوره

تاثیر تک ماده در معدل| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید