مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت و تیرماه ۱۴۰۳ | نکات مهم

مدارک-لازم-براي-ثبت-نام-کنکور-سراسري آرکا مشاوره

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ کدام اند؟ در طی ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان احتیاج به اطلاعات خاصی دارند تا فرم های ثبت نام را بر اساس آن پر کنند. داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ پیش از انجام ثبت نام می بایست اطلاعات مورد نیاز را آماده نموده و زمان ثبت نام کنکور سراسری از آن ها استفاده نمایند. مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ شامل اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی هر داوطلب است. صحت تمامی این اطلاعات پس از اتمام مراحل ثبت نام توسط سازمان سنجش بررسی خواهد شد.

در این مقاله به بررسی جزئیات مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ که در طول فرایند ثبت نام به آن­ها نیاز است، پرداخته شده است.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

دانش آموزان برای ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته مورد علاقه خود باید در آزمون سراسری کنکور شرکت کنند. ثبت نام در کنکور، مستلزم دقت بالا و داشتن اطلاعات کافی می باشد. از این رو داوطلبان کنکور، پیش از ثبت نام در این آزمون باید از اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام در کنکور، برخوردار باشد. حال سوال اصلی این است که برای ثبت نام کنکور سراسری چه مدارکی لازم است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ به دو دسته مدارک فردی و مدارک تحصیلی تقسیم می شوند. ضمنا مدارک لازم برای ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه با اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام کنکور تیر ماه ۱۴۰۳، یکسان است. همچنین تمام داوطلبان دانشگاه های سراسری روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و… باید نسبت به تکمیل این مدارک اقدام نمایند.

مدارک فردی مورد نیاز برای شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳

اطلاعات هویتی نظیر نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام پدر، شماره ملی، سریال شناسنامه

اسکن عکس پرسنلی استاندارد

درج آدرس محل سکونت، کد پستی و شماره تماس ثابت

اطلاعات مرتبط با سهمیه داوطلب شامل کد پیگیری ۱۲ رقمی برای متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران

کد وضعیت نظام وظیفه برای آقایان

کد ۱۳ رقمی برای اتباع غیر ایرانیِ متقاضی شرکت در کنکور

تشکیل پرونده داوطلبان معلول در سازمان بهزیستی

تکمیل فرم ثبت نام کنکور با اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

تشکیل پرونده داوطلبان معلول

پرداخت هزینه ثبت نام در کنکور

لازم به ذکر است که تمام داوطلبان کنکور سراسری برای شرکت در این آزمون باید نسبت به تکمیل فرم شماره یک اقدام کنند. تکمیل فرم شماره دو نیز پس از قبولی در کنکور صورت گرفته و به دانشگاه محل تحصیل ارائه خواهد شد.

بیشتر بدانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

داشتن مدارک تحصیلی مجاز یکی از ملزومات شرکت در آزمون سراسری است بطوری که داوطلبانی که دارای این مدارک نباشند حق ثبت نام و شرکت در این ماراتن را ندارند. در این بخش داوطلبان مجاز به ثبت نام و مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام ارائه شده است. افراد مجاز به ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ شامل یکی از افراد زیر می باشند:

دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی

دارندگان دیپلم ۴ ساله نظام قدیم

دارندگان دیپلم نظام جدید

دارندگان مدرک کاردانی

دارندگان مدرک سطح یک حوزه جهت شرکت در کنکور علوم انسانی

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام قدیم

کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم برای داوطلبان نظام جدید

معدل کل دیپلم

معدل کتبی دیپلم

کد سوابق تحصیلی یک کد ۱۹ رقمی است که دریافت آن از طریق سامانه my.medu.ir برای فارغ التحصیلان الزامی می باشد. داوطلبان می توانند با وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه کد سوابق را دریافت کنند.

بیشتر بدانید: کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نحوه و زمان ثبت نام، نکات مهم

وسایل مورد نیاز کنکور ۱۴۰۳

پس از انجام ثبت نام در کنکور و آمادگی برای شرکت در این آزمون، داوطلبان در روز موعود باید علاوه بر مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳، وسایل لازم را به همراه داشته باشند. جهت کاهش میزان استرس داوطلبان برای شرکت در کنکور، در ادامه وسایل مورد نیاز کنکور ۱۴۰۳، شرح داده خواهند شد. از جمله لوازم ضروری مورد نیاز برای شرکت در آزمون سراسری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کارت ورود به جلسه کنکور و اتصال آن به لباس برای شناسایی داوطلب

سنجاق یا سوزن برای اتصال کارت ورود به جلسه

کارت ملی یا شناسنامه

مداد نرم برای سهولت در پاسخگویی به سوالات

پاک کن برای تصحیح اشتباهات

تراش برای تراشیدن نوک مداد نرم

آب و خوراکی برای تنظیم قند خون

ساعت مچی عقربه ای برای مدیریت بهتر زمان سر جلسه کنکور

دستمال کاغذی

خرید سریال کارت اعتباری ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور سراسری برای متقاضیان این آزمون به شرط پرداخت هزینه ثبت نام امکان پذیر خواهد بود. به عبارت دیگر، شماره سریال ثبت نام کنکور سراسری یکی از مهمترین مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ به شمار می‌رود. پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری به شکل اینترنتی و از طریق خرید کارت اعتباری انجام می‌گیرد. با خرید کارت اعتباری، یک شماره سریال ۱۲ رقمی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که از طریق این شماره سریال دسترسی به فرم‌های ثبت نام فراهم می‌شود.

بیشتر بدانید: صفر تا صد ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۳ زمان، هزینه، مدارک، نکات مهم و

دانلود فرم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

همان طور که در این مطلب اشاره شد، متقاضیان شرکت در کنکور سراسری و آزاد می بایست به جهت اعلام علاقه مندی خود به شرکت در رشته های با آزمون، پس از مطالعه دقیق شرایط و نکات نام نویسی، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی خود اقدام نمایند.

لینک دانلود فرم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ (به زودی فعال میشود)

مشاوره مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

به طور معمول هر ساله مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳، ثابت می باشد. اما داوطلبان برای اطمینان بیشتر باید به دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور که در وب سایت سازمان سنجش منتشر می شود، بپردازند.

از آن جا که هر گونه خطا و اشتباه در تکمیل فرم ثبت نام کنکور می تواند منجر به باطل شدن ثبت نام داوطلب و عدم اجازه او به شرکت در آزمون کنکور شود، توصیه می شود اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور با دقت بالاتری تکمیل شوند. بنابراین بهتر است متقاضیان پیش از شروع ثبت نام، نسبت به مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام و تهیه مدارک مورد نیاز اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که در صورت بروز اشتباه در تکمیل اطلاعات توسط داوطلب، سازمان سنجش فرصتی را برای ویرایش اطلاعات ثبت نام در نظر گرفته است که داوطلبان در آن بازه زمانی می توانند اطلاعات اشتباه وارد شده را ویرایش نمایند. البته این زمانی موثر است که داوطلب متوجه اشتباه خود شده باشد، در صورتی که در بسیاری از مواقع، متقاضی ثبت نام در کنکور، متوجه بروز خطا و اشتباه نمی شود.

همچنین در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور نیز، فرصت چند روزه ای برای مراجعه داوطلبان به باجه های رفع نقص برای ویرایش اطلاعات اشتباه متقاضی در فرم ثبت نام در نظر گرفته شده است. اما بهترین کار، دقت در نحوه ورود اطلاعات و عدم بروز خطا می باشد.

حتما بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ | نکات مهم

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد ایوان غرب سال تحصیلی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

ثبت نام بدون کنکور پرستاری ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

۱ دیدگاه

iconwin ۱۴۰۲-۰۹-۱۵در ۲۳:۰۳

I really like looking through a post that will make men and women think.
Also, thank you for allowing me to comment!

پاسخ

دیدگاهی بنویسید