مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مشاهده نتایج آزمون استخدامی دستگاه اجرایی ۱۴۰۲ | روند مصاحبه و …

داوطلبانی که در زمان دهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده و در آزمون کتبی ۱۴۰۲ شرکت کرده اند باید در تاریخ مشخص شده برای مشاهده قبولی خود وارد سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی شوند و از جواب قبولی و یا عدم قبولی خود برای شرکت در مرحله دوم مطلع شوند. نتایج اولیه یازدهمین آزمون امروز در تاریخ ۵ بهمن ماه اعلام شد. برای شرکت در مصاحبه های استخدامی سازمان های مربوطه، اطلاع از جواب اولیه آزمون ضروری است. بنابراین در این مقاله درباره زمان و نحوه اعلام نتایج اولیه و نهایی آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲ و همچنین نحوه اعتراض به نتایج آزمون استخدامی فراگیر ۱۴۰۲ توضیحات کاملی ارائه شده است.

نحوه مشاهده نتایج آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲

شرکت کنندگان آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی می توانند پس از مشخص شدن تاریخ اعلام نتایج به سایت جهاد دانشگاهی به نشانی hrtc.ir مراجعه نموده و کارنامه خود را مشاهده نمایند.

ابتدا وارد سایت سازمان جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir شوید. سپس از قسمت یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور گزینه «ورود به پروفایل» را انتخاب نمایید.

نتایج استخدام

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲

همان طور که در بخش های قبلی مقاله توضیح داده شد، سازمان ها و شرکت های بزرگ، وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی کشور نیروی انسانی و متخصصان مورد نیاز خود را از طریق برگزاری آزمون استخدامی فراگیر و یکپارچه با نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی، جذب و استخدام می نمایند.

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون، داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی برای بررسی مدارک و گزینش، از سوی شرکت ها و سازمان هایی که حد نصاب پذیرش در آن را کسب کردند، دعوت به مصاحبه استخدامی می شوند. پس از برگزاری مصاحبه های استخدامی و بررسی و تایید مدارک داوطلبان توسط ارگان ها، نتایج این مرحله در قالب جواب نهایی توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی منتشر شده و همچنین اسامی پذیرفته شدگان نهایی هر سازمان در سایت همان سازمان نیز اعلام می شود.

از آنجا که مصاحبه های استخدامی به طور جداگانه توسط هر سازمان انجام می شود، زمان مشخصی برای انجام این مرحله وجود نداشته و برگزاری این مصاحبه ها و بررسی مدارک داوطلبان معمولا سه تا چهار ماه زمان می برد. بنابراین نتایج نهایی آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی معمولا چهار تا پنج ماه پس از اعلام نتایج اولیه آزمون، منتشر می شود.

روند مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون کتبی استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲

پذیرفته شدگان مرحله کتبی آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲، می بایست مرحله مصاحبه حضوری را نیز سپری نمایند تا در نهایت در عنوان شغلی مد نظر خود استخدام شوند. توجه داشته باشید که تعداد افراد دعوت شده به مصاحبه، ۳ الی ۵ برابر ظرفیت استخدامی می باشد و بنابراین بسیاری از پذیرفته شدگان آزمون کتبی در این مرحله حذف می شوند.

اما در جلسه مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی شامل چه مراحلی می شود و چه سوالاتی از شما پرسیده خواهد شد؟ اطلاع از پاسخ این سوالات، باعث می شود که با آرامش و اعتماد به نفس بیشتری در هنگام مصاحبه حاضر شوید؛ از همین رو انواع پرسش های احتمالی را در چهار دسته زیر طبقه بندی می کنیم:

مصاحبه عقیدتی و سیاسی

از جمله سوالات قابل پیش بینی این مرحله که طی آن قرار است میزان اطلاعات شما در حوزه عقیدتی و سیاسی مورد سنجش قرار گیرد، می توان موارد زیر را برشمرد:

روخوانی از قرآن، آشنا بودن با مفاهیم قرآن
احکام و انواع نمازهای واجب و مستحب
سوالات درباره مرجع تقلید و شرکت در نماز جماعت و راهپیمایی ها
دارا بودن سابقه کیفری و سیاسی فرد داوطلب و اطرافیان وی
شرکت و یا عدم شرکت در انتخابات
نحوه پوشش در داخل و خارج کشور

مصاحبه شخصی و روانشناسی

مصاحبه گر در این بخش از مصاحبه سعی دارد وضعیت فردی و روحی متقاضی را ارزیابی کند و هدف وی از استخدام در جایگاه شغلی مربوطه را درک نماید.

اصلیت و محل زندگی، تعداد افراد خانواده، شغل پدر و مادر، وضعیت تحصیلی و…
توصیف اخلاق خوب و بد، نقاط ضعف و قوت داوطلب
علت و هدف شما از انتخاب جایگاه شغلی مربوطه

مصاحبه تخصصی

در این قسمت داوطلب از لحاظ علمی و تسلط بر نرم افزارهای تخصصی رشته خود سنجیده می شود. طبیعتا با توجه به جایگاه شغلی و رشته تحصیلی متقاضی، سوالات این بخش می تواند بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال در رشته های تخصصی کامپیوتر تست عملی گرفته می شود، حال آنکه در بسیاری عناوین شغلی پرسش ها صرفا به صورت شفاهی مطرح می شوند.

ارزیابی سلامتی و پزشکی

این امکان وجود دارد که از فرد داوطلب، یک سری تست های مربوط به سلامتی و پزشکی (که البته متناسب با وظایف جایگاه شغلی هستند) درخواست شود که در این صورت متقاضی موظف است تمامی تست های پرشکی مورد نظر ارگان را پشت سر بگذارد.

حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲| تمامی رشته ها، نکات مهم

اعتراض به نتایج آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲ مانند سال های گذشته، افرادی که نتایج اعلام شده را به هر علتی قبول ندارند، می توانند نسبت به اعتراض به نتایج آزمون اقدام نمایند. اطلاعات موثر در نتیجه آزمون مانند سهمیه، معلولیت، درصد، رتبه و … قابل ویرایش هستند.

اعتراض به نتایج آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲ در هر دو مرحله اولیه و نهایی آزمون امکان پذیر است. زمان اعتراض به نتایج توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اعلام خواهد شد.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی کانون دادگستری ۱۴۰۲| لوازم خانگی و اداری

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۲| برق، الکترونیک و مخابرات

آرکا مشاوره

طرح درس در مصاحبه استخدامی دبیری و هنرآموز ۱۴۰۳| آخرین تغییرات، تدریس

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید