مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مشاوره کنکور سراسری ۱۴۰۳ | نکات مهم و طلایی

مشاوره کنکور سراسری 1403

مشاوره کنکور سراسری ۱۴۰۳ یکی از مهم ترین برنامه های داوطلبان آزمون سراسری برای ثبت نام کنکور سراسری، نحوه برنامه ریزی و مشاوره ، انتخاب منابع، انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد. در فرایند مشاوره کنکور، داوطلبان با نحوه برنامه ریزی درسی و راهکارهای کسب رتبه برتر در کنکور آشنا شده و به راحتی برای آزمون آماده می شوند. اگر تصمیم دارید در مسیر کنکور قرار بگیرید و با چالش های مختلف آن روبرو شوید و مراحل را به خوبی پشت سر بگذارید تا به نتیجه دلخواه تان برسید بی شک باید از تجربیات افرادی که در همین مسیر گام برداشته اند استفاده کنید.مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا در تمام مدت مسیر کنکور سراسری ورود به دانشگاه دلخواه تان و همچنین مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کنار شما خواهند بود. در مطلب زیر در مورد مزیت های استفاده از مشاوره کنکور مطالبی را بررسی میکنیم.

اهمیت استفاده از مشاوره کنکور ۱۴۰۳

افرادی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند، گاها از تجربه و تخصص کافی در زمینه نحوه مطالعه دروس، شیوه صحیح تست زنی، بهترین منابع کنکور، چگونگی مدیریت زمان، اهمیت جمع بندی و مرور در ماه های پایانی، بودجه بندی کنکور ۱۴۰۳ و نحوه صحیح تطابق با آن و… برخوردار نیستند و نیازمند راهنمایی افراد متبحر در این زمینه می باشند.

استفاده از مشاوره کنکور یکی از بهترین و توصیه شده ترین روش های کسب اطلاعات کمکی پیرامون آزمون سراسری با هدف پیشرفت تحصیلی می باشد که در آن، داوطلبان به مشاوران مدارس، موسسات کنکوری، مراکز مشاوره ای تحصیلی، رتبه های برتر کنکور سال های گذشته و… مراجعه می کنند و از تجربیات مفید این افراد در پی ریزی برنامه درسی و مطالعاتی خود نهایت بهره را می برند.

مشاوره تحصیلی کنکور می تواند جامعه آماری بزرگ متقاضیان شرکت در آزمون سراسری را در مراحل مختلف یاری نماید. دانش آموزان دبیرستانی، داوطلبان پشت کنکوری، دانشجویان انصرافی دانشگاه ها، افراد میانسالی که سودای ادامه تحصیل دارند و…، همگی مستلزم بهره گیری از این نوع مشاوره هستند و می توانند در دوران آماده سازی کنکور، زمان جمع بندی، ایام انتخاب رشته و… با استفاده از توصیه های ارزشمند مشاوران، خود را برای رویارویی موثر با آن مرحله آماده سازند.

معرفی منابع کمک درسی در مشاوره کنکور

با توجه به تعدد منابع کمک آموزشی که در بازار کتابها و جزوات کنکوری وجود دارد، انتخاب منبعی مناسب که بتواند به لحاظ جامعیت مطالب بیشترین پوشش مطالب را داشته باشد مهم است. در مشاوره تحصیلی کنکور یک مشاور تحصیلی می تواند با معرفی منابع درسی مناسب برای داوطلبان کنکور آنها را در امر مطالعه درست منابع کنکور یاری نماید. همچنین باید به این نکته توجه داشت که معرفی منابع کمک آموزشی کنکور برای تمام افراد نباید یکسان باشد و مشاور باید بر اساس سطح علمی داوطلبان و با توجه به شرایط یادگیری او منبع مناسب را معرفی نماید.

مهم ترین تغییرات کنکور ۱۴۰۳ نسبت به دوره های گذشته

به دلیل اینکه نمایندگان مجلس لغو تاثیر قطعی معدل و همچنین بازگشت عمومی ها به کنکور را تصویب کرده اند باید تا پایان هفته منتظر اعلام خبر نهایی از سوی سازمان سنجش باشیم. به محض انتشار تغییرات جدید مقاله حاضر بروز رسانی خواهد شد.

مشاور تحصیلی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مشاور تحصیلی از ۴ ابزار برای پیشرفت دانش آموز استفاده می کند. در سیستم مشاوره های قدیمی، مشاور می گفت درس بخون، بیشتر تمرکز کن، تلاش کن و … اما در مشاوره تحصیلی نوین این صحبت ها جای خودش را به یک سری ابزار داده که بتوانند با استفاده از اون ابزارها به این اهداف برسند. ما در این مقاله می خواهیم به بررسی این ۴ ویژگی بپردازیم تا متوجه شویم که بهترین مشاور تحصیلی در کشور ما باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

۱. برنامه ریزی | قدم اصلی یک مشاور تحصیلی

مهمترین ابزار مشاور تحصیلی برنامه ریزی است؛ ایجاد تعادل بین درس ها تا متوجه شویم در طی آن ساعت هایی که مطالعه می کنیم، در کل چه اتفاقی رخ می دهد. مشاور مشخص میکند چه روزی، چه ساعتی، چه درسی رو بخوانیم. با کدام روش درسی مطالعه کنید و با کدام روش مطالعه نکنید.

با برنامه ریزیِ مشاور تحصیلی ، دانش آموز از چند برنامگی نجات پیدا می کند و از سر درگمی خارج میشود. مشاور تحصیلی خوب با توجه با ضرایب درس ها، نقاط ضعف و قوت دانش آموز و اهمیت آن درس در کنکور ، برنامه ریزی دقیقی باید انجام دهد و باید در برنامه خودش، حواسش به فاصله دوره های استاندارد باشد. به نظر من بهترین مشاور تحصیلی کسی است که مشخص کند کجای سیستم مطالعه شما ایراد دارد و چجوری باید درستش کنید. یک مشاور می توانند تاثیر بسیار زیادی در برنامه ریزی کنکور شما داشته باشد

۲. پیگیری و پایش | ویژگی مشاور تحصیلی خوب

پایش یعنی تمرین های درست با نظارت مشاور تحصیلی به سر انجام برسد!
یکی از مهمترین کارهایی که مشاورهای پیگیر انجام می دهند پایش و پیگیری زیاد هست. با پایشِ چرک نویس ها، آزمون های شخصی از برنامه ها، نظارت بر دفتر برنامه ریزی و روند هفتگی دانش آموز ، مشاور تحصیلی می تواند قدم اول، یعنی برنامه ریزی را به درستی پیاده کند.

۳. رشد سن عقلی دانش آموز

یکی از مهمترین کارهای یک مشاور تحصیلی حرفه ای این هست که بتواند قدرت تعقل و درک و فهم دانش آموز را بالاتر ببرد. دانش آموز طی جلسات مشاوره تحصیلی باید بتواند با سن عقلی بهتری تصمیم بگیرد تا منجر به نتایج بهتری شود. اگر بگذاریم بچه های ما از نظر ذهنی ۱۰ ساله، ۱۵ ساله یا ۱۸ ساله باشند، نمی توانیم از آن ها انتظار داشته باشیم مثل یک انسان ۲۵ ساله تصمیم بگیرند، درس بخوانند و تلاش کنند و گاهی با پشتکار شکست ها را کنار بذارند. باید با کمک بهترین مشاوران تحصیلی در ایران، باورهای دانش آموز را تغییر بدیم تا رفتارهای جدیدی انجام بدید.

۴. آموزش | موثر ترین ابزار یک مشاور تحصیلی

به نظر من بهترین مشاور تحصیلی کسی است که بتواند به خوبی آموزش دهد، آموزش هایی مثل روش مطالعاتی هر درس، بهبود تمرکز، افزایش قدرت تمرکز و حافظه، روش های افزایش سرعت مطالعه، مدیریت آزمون و مدیریت استرس تا دانش آموز بتواند بهینه تر مطالعه کند. از همه مهم تر یک مشاور تحصیلی خوب باید بتواند خود را با شرایط و تکنیک های روز دنیا سازگار کند.

مطالعه‌ی موفق و باکیفیت برای کنکور ۱۴۰۳

برای داشتن یک مطالعه موفق و با کیفیت، چند نکته می تواند مفید باشد:

برنامه ریزی: قبل از شروع مطالعه، بهتر است یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید. زمان مشخصی برای مطالعه تعیین کنید و تلاش کنید در آن زمان، کاملاً تمرکز کنید.

انتخاب محیط مناسب: یک محیط آرام و بی صدا برای مطالعه انتخاب کنید. از محیطی که ممکن است توجه شما را پرت کند، دوری کنید.

آماده سازی قبل از مطالعه: مواد و ابزارهای مورد نیاز را قبل از شروع مطالعه آماده کنید. به عنوان مثال، دفترچه یادداشت، قلم، کامپیوتر و…

استفاده از تکنیک‎های مطالعه: تکنیک‎های مطالعه مختلفی وجود دارند که می‌تواند به شما در فهم بهتر مطالب کمک کند. برخی از این تکنیک ها شامل خواندن مفهومی، توضیح مفهوم به شیوه خودتان، توضیح به دیگران و استفاده از نمودارها و نمونه های عملی است.

 استفاده از سؤالات برای یادگیری عمیق: سؤال گرفتن درباره مواردی که مطالعه می کنید، به شما کمک می کند تا مفاهیم را بهتر درک کنید و ارتباط بین آنها را بیابید. پس از خواندن هر قسمت، سؤالات مربوطه را بپرسید و به آنها پاسخ دهید.

توانایی خودآزمایی: با تمامی مطالب مطالعه شده، خودتان را تست کنید تا ببینید چقدر آنها را درک کرده اید. از تست‌ها و آزمون‌های مربوطه استفاده کنید.

استراحت‌های منظم: بین جلسات مطالعه، کوتاه استراحت کنید. این استراحت‌ها به شما کمک می‌کنند تمرکز خود را حفظ کنید و از خستگی جلوگیری کنید.

تمرین و تکرار: بهتر است مفاهیم را تکرار کنید تا بتوانید آنها را در ذهن خود برسانید. این روش به شما کمک می‌کند اطلاعات را برای مدت طولانی تری در ذهن خود نگه دارید.

لیست رشته های گروه ریاضی کنکور سراسری ۱۴۰۳ تمام مقاطع

اطلاع از لیست رشته هایی که برای هر گروه آزمایشی ارائه می شود، می تواند تاثیر مهمی در برنامه ریزی برای کنکور سراسری داشته باشد. به همین منظور در ادامه رشته هایی که می توانید با شرکت در کنکور سراسری برای پذیرش در آن ها اقدام نمایید، ارائه شده است.

مقطع دکتری
دکترای پیوسته فیزیک دکترای پیوسته فیزیک
مقطع کارشناسی ارشد
کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضائی
مقطه کارشناسی
آمار آمار و سنجش آموزشی آموزش ابتدایی آموزش تربیت بدنی
اقتصاد آموزش فیزیک آموزش ریاضی آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه
ادیان و مذاهب الکترونیک و مخابرات دریایی امنیت اطلاعات امنیت اقتصادی
اقتصاد کشاورزی امنیت بین الملل امنیت نرم ایمنی صنعتی
پژوهشگری امنیت تاریخ اسلام تربیت مروج سیاسی چندرسانه ای
حسابداری حفاظت اطلاعات روانشناسی ریاضی و کاربردها
زبان و ادبیات عربی شیعه شناسی علوم اسلامی رشته فلسفه و کلام اسلامی علوم انتظامی
علوم قرآن و حدیث علوم قضایی فقه شافعی مهندسی الکترونیک هواپیمایی
ضد تروریسم علم اطلاعات و دانش شناسی علوم تربیتی علوم فنی امنیت
علوم حدیث علوم کامپیوتر علوم مهندسی علوم مهندسی آب
علوم ورزشی فقه و حقوق اسلامی فقه و حقوق امامی فقه و حقوق حنفی
فقه و حقوق شافعی فقه و مبانی حقوق اسلامی فلسفه و حکمت اسلامی فلسفه و عرفان اسلامی
فلسفه و کلام اسلامی فناوری اطلاعات و ارتباطات فیزیک فیزیک مهندسی
گردشگری مددکاری اجتماعی مدیریت امور بانکی مدیریت امور گمرکی
مدیریت بازرگانی مدیریت بیمه مدیریت بیمه اکو مدیریت دولتی
مدیریت صنعتی مدیریت فرهنگی هنری مدیریت کسب و کارهای کوچک مدیریت مالی
مدیریت و بازرگانی دریایی مربیگری عقیدتی معارف اسلامی معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات
معارف اسلامی و اخلاق معارف اسلامی و ادیان معارف اسلامی و تاریخ معارف اسلامی و علوم تربیتی
معارف اسلامی و علوم قرآنی معارف اسلامی و کلام معارف اسلامی و مدیریت معماری داخلی
مهندسی اپتیک و لیزر مهندسی انرژی مهندسی برق مهندسی بهره برداری راه آهن
مهندسی پزشکی مهندسی حمل و نقل ریلی مهندسی خط و سازه های ریلی مهندسی دریا
مهندسی تعمیر و نگه داری هواپیما مهندسی حرفه ای کامپیوتر مهندسی اوپونیک مهندسی حرفه ای معماری
مهندسی راه آهن مهندسی ساخت و تولید مهندسی شهرسازی مهندسی صنایع
مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت مهندسی عمران مهندسی کامپیوتر مهندسی کشتی (موتور)
مهندسی ماشین آلات دریایی مهندسی ماشین های ریلی مهندسی ماشین های صنایع غذایی مهندسی معماری
مهندسی مخابرات هواپیمایی مهندسی مکانیک مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی) مهندسی مواد و متالورژی
هوانوردی مهندسی هوانوردی و مراقبت پرواز مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی مهندسی اقتصد کشاورزی
شمی کاربردی شیمی محض مهندسی پلیمر مهندسی شیمی
مهندسی معدن مهندسی نفت مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی و کار مهندسی ایمنی صنعتی
مهندسی نساجی مهندسی نقشه برداری مهندسی هوافضا هتلداری
مهندسی ایمنی و بازرس فنی هنرهای چند رسانه ای
مقطع کاردانی
کاردانی آموزش ریاضی کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات کاردانی امور بانکی کاردانی امور دولتی
کاردانی امور فرهنگی کاردانی امور مالی و مالیاتی کاردانی آمار کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی
کاردانی بهینه سازی مصرف انرژی کاردانی بیمه کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم کاردانی تربیت معلم قرآن کریم
کاردانی تکنولوژی ماشین های کشاورزی کاردانی حسابداری کاردانی خدمات اداری کاردانی علوم ورزشی
کاردانی فناوری اطلاعات و ارتباطات کاردانی فنی خط و ابنیه کاردانی گردشگری کاردانی مخابرات
کاردانی مدیریت بازرگانی کاردانی مدیریت صنعتی کاردانی معماری کاردانی معماری سنتی
کاردانی فناوری مواد معدنی کاردانی فنی کشتی کاردانی فنی مخابرات کاردانی مخاربرات هواپیما
کاردانی امور گرکی کاردانی بهره برداری پالایش گاز کاردانی شهرسازی کاردانی فنی الکترونیک
کاردانی فنی برق_قدرت کاردانی فنی جوشکاری کاردانی نقه برداری کاردانی تکنولوژی آبیاری
کاردانی هتلداری کاردانی امور دولتی کاردانی فنی ممیزی انرژی_صنعت کاردانی فنی ممیزی انرژی_ساختمان

لیست رشته های گروه تجربی کنکور سراسری ۱۴۰۳ تمام مقاطع

در جدول زیر لیست رشته های گروه علوم تجربی برای تمام مقاطع ارائه شده است، در اکثر رشته ها در مقطع دکتری پذیرش خواهیم داشت.

مقطع دکتری
دکترای عمومی دندانپزشکی دکترای پیوسته بیوتکنولوژی دکترای عمومی دامپزشکی دکترای عمومی پزشکی
دکترای عمومی داروسازی
مقطع کارشناسی
کارناسی ارشد پیوسته عوم قضایی
مقطع کارشناسی
پزشکی دندانپزشکی آموزش علوم تجربی  
آموزش ابتدایی آموزش زیست شناسی آموزش کودکان استثنایی اتاق عمل
اعضای مصنوعی بهداشت مواد غذایی بهداشت و بازرسی گوشت بینایی سنجی
پرستاری تکنولوژی پرتودرمانی تکنولوژی پرتوشناسی روانشناسی
زیست شناسی جانوری زیست شناسی دریا زیست شناسی سلولی و ملکولی زیست شناسی گیاهی
زیست فناوری شنوایی شناسی علوم آزمایشگاهی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی
علوم تربیتی علوم تغذیه علوم و صنایع غذایی فیزیوتراپی
کاردرمانی گفتار درمانی مامایی میکروبیولوژی
هوشبری مدیریت و کمیسر دریایی دبیری زیست شناسی مهندسی بهداشت محیط
داروسازی آموزش شیمی بهداشت عمومی بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها
تکنولوژی پزشکی هسته ای شیمی کاربردی شیمی محض فناوری اطلاعات سلامت
مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار اقیانوس شناسی زمین شناسی کاربردی مهندسی فضای سبز
هتلداری ادیان و مذاهب اقتصاد امنیت اقتصادی
تاریخ اسلام حسابداری زبان و ادبیات عربی شیعه شناسی
علم اطلاعات و دانش شناسی علوم قرآن و حدیث فقه و حقوق اسلامی فقه و حقوق امامی
فقه و حقوق حنفی فقه و حقوق شافعی فقه و مبانی حقوق اسلامی فلسفه و حکمت اسلامی
فلسفه و عرفان اسلامی فلسفه و کلام اسلامی فناوری اطلاعات و ارتباطات گردشگری
مدیریت امور بانکی مدیریت امور گمرکی مدیریت بازرگانی مدیریت بیمه
مدیریت بیمه اکو مدیریت دولتی مدیریت صنعتی مدیریت فرهنگی هنری
مدیریت کسب و کارهای کوچک مدیریت مالی مدیریت و بازرگانی دریایی معارف اسلامی
معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات معارف اسلامی و اخلاق معارف اسلامی و ادیان معارف اسلامی و تاریخ
معارف اسلامی و علوم تربیتی معارف اسلامی و علوم قرآنی معارف اسلامی و کلام معارف اسلامی و مدیریت
آموزش تربیت بدنی اقتصاد کشاورزی امنیت اطلاعات امنیت بین الملل
امنیت نرم پژوهشگری امنیت تربیت مروج سیاسی ترویج و آموزش کشاورزی پایدار
حفاظت اطلاعات ضد تروریسم علوم دامی علوم فنی امنیت
علوم و مهندسی باغبانی علوم و مهندسی جنگل علوم و مهندسی خاک علوم و مهندسی شیلات
علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی) علوم و مهندسی محیط زیست علوم ورزشی کتابداری در شاخه پزشکی
گیاه پزشکی مددکاری اجتماعی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی مربیگری عقیدتی
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی مهندسی صنایع مبلمان مهندسی طبیعت
مقطع کاردانی
کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی کاردانی تکنسین پروتزهای دندانی کاردانی دامپزشکی کاردانی علوم آزمایشگاهی
کاردانی فوریت های پزشکی کاردانی هوشبری کاردانی بهداشت حرفه ای کاردانی بهداشت عمومی
کاردانی بهداشت محیط کاردانی شیمی آزمایشگاهی کاردانی بازیافت مواد زائد و جامد کاردانی امور بانکی
 کاردانی امور دولتی  کاردانی امور فرهنگی  کاردانی امور مالی و مالیاتی کاردانی بیمه
کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم کاردانی تربیت معلم قرآن کریم کاردانی حسابداری کاردانی خدمات اداری
کاردانی گردشگری کاردانی مدیریت بازرگانی کاردانی مدیریت صنعتی کاردانی هتلداری
کاردانی امور اراضی کاردانی امور زراعی و باغی کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی کاردانی تکنولوژی صنایع غذایی
کاردانی تکنولوژی محیط زیست کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری کاردانی تکنولوژی مواد غذایی کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر
کاردانی تولید و فرآوری خرما کاردانی علوم ورزشی

لیست رشته های گروه انسانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ تمام مقاطع

در جدول زیر لیست رشته های گروه علوم انسانی برای تمام مقاطع ارائه شده است :

مقطع کارشناسی ارشد
کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق
مقطع کارشناسی
ادیان و مذاهب ادیان و عرفان آموزش الهیات آموزش زبان و ادبیات فارسی
ایران شناسی تاریخ تمدن ملل اسلامی تربیت مروج سیاسی حقوق
زبان و ادبیات ترکی آذری زبان و ادبیات عربی زبان و ادبیات فارسی زبان و ادبیات کردی
زبان و فرهنگ عربی شیعه شناسی علوم قرآن و حدیث علوم قضایی
فرهنگ و معارف اسلامی فقه شافعی فقه و حقوق اسلامی فقه و حقوق امامی
فقه و حقوق حنفی فقه و حقوق شافعی فقه و مبانی حقوق اسلامی فلسفه
فلسفه و حکمت اسلامی فلسفه و عرفان اسلامی فلسفه و کلام اسلامی مترجمی زبان عربی
مربیگری عقیدتی معارف اسلامی معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات معارف اسلامی و اخلاق
معارف اسلامی و ادیان معارف اسلامی و تاریخ معارف اسلامی و علوم تربیتی معارف اسلامی و علوم قرآنی
معارف اسلامی و کلام معارف اسلامی و مدیریت مددکاری اجتماعی مردم شناسی
آموزش علوم اجتماعی امنیت اطلاعات امنیت بین الملل امنیت نرم
برنامه ریزی اجتماعی و تعاون پژوهشگری امنیت جامعه شناسی حفاظت اطلاعات
روزنامه نگاری ضد تروریسم علوم ارتباطات اجتماعی علوم فنی امنیت
اقتصاد امنیت اقتصادی حسابداری روابط عمومی
فناوری اطلاعات و ارتباطات گردشگری مدیریت امور بانکی مدیریت امور گمرکی
مدیریت بازرگانی مدیریت بیمه مدیریت بیمه اکو مدیریت دولتی
مدیریت صنعتی مدیریت فرهنگی هنری مدیریت کسب مدیریت مالی
مدیریت و بازرگانی دریایی مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات هتلداری علوم سیاسی
آموزش تاریخ آموزش جغرافیا باستان شناسی تاریخ
تاریخ اسلام جغرافیا زبان شناسی علوم سیاسی
آموزش ابتدایی آموزش تربیت بدنی آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه راهنمایی و مشاوره
روانشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی علوم تربیتی علوم ورزشی
مشاوره مطالعات خانواده مدیریت آموزشی (با رویکرد آموزش سازمانی) آموزش زبان عربی
مقطع کاردانی
کاردانی امور دولتی کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم کاردانی تربیت معلم قرآن کریم کاردانی امور تربیتی
کاردانی خدمات اداری کاردانی آموزش دینی و عربی کاردانی امور گمرکی کاردانی اقتصاد کار و بهره وری
کاردانی امور بانکی کاردانی امور فرهنگی کاردانی امور مالی و مالیاتی کاردانی بیمه
کاردانی حسابداری کاردانی روابط کار کاردانی حرفه ای گردشگری کاردانی مدیریت بازرگانی
کاردانی مدیریت صنعتی کاربردی کاردانی باستان شناسی کاردانی هتلداری کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی

لیست رشته های گروه هنر کنکور سراسری ۱۴۰۳

در جدول زیر لیست رشته های گروه هنر  ارائه شده است :

مقطع کارشناسی
آموزش ارتباط تصویری ارتباط تصویری تلویزیون و هنرهای دیجیتالی چاپ
صنایع دستی طراحی پارچه طراحی صحنه طراحی لباس
طراحی و ساخت طلا و جواهر عکاسی فرش کتابت و نگارگری
مجسمه سازی نقاشی نقاشی ایرانی هنرهای صناعی
باستان شناسی طراحی صنعتی مرمت و احیای بناهای تاریخی هنر اسلامی
مرمت آثار تاریخی موزه نمایش عروسکی نوازندگی موسیقی جهانی
ادبیات نمایشی بازیگری سینما کارگردانی تلویزیون
آهنگسازی موسیقی نظامی نوازندگی موسیقی ایرانی هنرهای تجسمی
مقطع کاردانی
کاردانی طراحی پوشاک کاردانی گرافیک کاردانی هنر سفالگری کاردانی عکاسی خبری
کاردانی فرش دستباف کاردانی گرافیک کاردانی گرافیک رایانه کاردانی هنرهای سنتی.
کاردانی هنرهای تجسمی کاردانی هنر سفالگری کاردانی باستان شناسی کاردانی طراحی صنعتی
کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی کاردانی موزه کاردانی انیمیشن کاردانی هنرهای نمایشی

لیست رشته های گروه زبان کنکور سراسری ۱۴۰۳

در جدول زیر لیست رشته های گروه زبان  ارائه شده است :

مقطع کارشناسی
آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی زبان انگلیسی ویژه دانشجویان مطالعات اسلامی مترجمی زبان انگلیسی
مترجمی زبان آلمانی زبان و ادبیات آلمانی زبان و ادبیات فرانسه مترجمی زبان فرانسه
زبان ایتالیایی زبان چینی زبان روسی زبان و ادبیات اردو
زبان و ادبیات ارمنی زبان و ادبیات اسپانیایی زبان و ادبیات ترکی استانبولی زبان و ادبیات ژاپنی
مقطع کاردانی
کاردانی آموزش زبان انگلیسی کاردانی مترجمی زبان انگلیسی

نحوه صحیح مطالعه برای کنکور سراسری ۱۴۰۳

در مطالعه کنکوری تمامی نکات، مطالب ریز و درشت، محتویات اصلی و پاورقی و حتی موارد کمتر اشاره شده، اهمیت خاص خود را دارد و نباید از هیچ مطلبی به آسانی و بدون تفهیم کامل موضوع، گذر کرد.

اشتباه دیگری که برخی دانش آموزان انجام می دهند، رجوع به کتاب های کمک درسی گوناگون بدون مطالعه اولیه کتاب های درسی است. حتما به این نکته توجه داشته باشید که شرط لازم و اولیه برای موفقیت در روش تست زنی، تسلط به مباحث کتاب درسی است.

برای انجام مطالعه به روش کنکوری، سعی کنید به اصطلاح، “قورباغه خود را قورت دهید” (به این معنی که از دروس سخت تر شروع کنید و مطالعه این گونه دروس را، به انتهای روز موکول ننمایید.)
تنوع در خواندن دروس عمومی و اختصاصی، امری الزامی و نکته ای بسیار مهم برای مطالعه است. این مساله تاثیر به سزایی در جلوگیری از دل زدگی و کلافگی داوطلب دارد. به طور استاندارد، بعد از هر درس تخصصی یک درس عمومی را مطالعه کنید. حتی المقدور دروس سخت و مشابه را در یک روز قرار ندهید.
تست زدن دروس تخصصی، بلافاصله بعد از مطالعه و برای دروس عمومی، خداکثر تا ۲۴ ساعت پس از زمان مطالعه دروس مورد نظر انجام گیرد.
برای هر ۱ ساعت مطالعه، حدودا ۱۵ دقیقه استراحت لازم است.
یادداشت و نکته برداری از هر درس و مرور در پایان هر روز، جزو ملزومات یادگیری بهتر و مفید تر است.
اهمیت جمع بندی و مرور را فراموش نکنید و از این نوع مطالعه جهت یادآوری مطالب فراموش شده و تثبیت یادگیری خود استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مطلب جمع بندی کنکور ۱۴۰۳ را مطالعه کنید.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل برنامه ریزی و مشاوره، ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سمنان سال تحصیلی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید