مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مصاحبه دکترای دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

مصاحبه دکتری دانشگاه ازاد

پذیرفته شدگان مرحله مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می بایست جهت اطلاع از تاریح دقیق مصاحبه و نحوه ثبت نام در آن، به سامانه این دانشگاه مراجعه نمایند. توجه شود که مدارک لازم برای مصاحبه دکتری قرار است به جای بارگذاری در سامانه به صورت فیزیکی به مصاحبه گران تحویل داده شود. اطلاعات زمان و محل برگزاری مصاحبه دکتری آزاد در سایت azmoon.net درج می گردد

تغییرات گسترده در آزمون دکتری در سال های گذشته به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد نیز سرایت کرده است و باعث شده تفاوت های زیادی را نسبت به سال های گذشته در مصاحبه دکتری آزاد ۱۴۰۳ شاهد باشیم. در سال های گذشته مصاحبه دکتری به شیوه متفاوت در این دانشگاه انجام می شد که یکی از آنها شیوه متمرکز و دیگری شیوه استانی بود.

با اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند جهت انتخاب رشته مقطع دکتری دانشگاه آزاد اقدام نمایند که برای این امر می بایست کد رشته محل های موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را استخراج کرده و در سایت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ثبت کنند. پس از انتشار نتایج انتخاب رشته، اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دکتری مشخص می گردد اما باید توجه داشته باشید که مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد با مصاحبه سایر دانشگاه ها متفاوت است.

این تفاوت از نحوه برگزاری تا امتیاز بندی مصاحبه را شامل می شود. مرحله مصاحبه دکتری آزاد ۱۴۰۳ مهم ترین مرحله پذیرش در دانشگاه می باشد؛ بنابراین تنها کسب نمره قبولی در آزمون ملاک پذیرش و ورود به مقطع دکتری نخواهد بود، بلکه متقاضیان بایستی از مرحله مصاحبه نیز با موفقیت عبور کنند تا مجوز ادامه تحصیل در این مقطع را دریافت نمایند.

زمان مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ هر ساله جهت پذیرش دانشجویان مقطع دکتری انجام می گیرد. تمام مراحل ثبت نام در این آزمون علمی به صورت اینترنتی انجام می شود. تمام داوطلبانی که به مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در رشته های مختلف دعوت می شوند، می بایست جهت اعلام آمادگی و تایید نهایی به سامانه اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه نمایند.

زمان ثبت نام مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

تمام متقاضیانی که در مرحله اول پذیرش آزمون کتبی دکتری دانشگاه آزاد قبول شده اند، لازم است نسبت به ثبت نام در مرحله دوم یعنی مصاحبه علمی اقدام نمایند. ثبت نام در مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد امکان پذیر است. زمان ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد معمولا از اواخر خرداد ماه الی اوایل تیر ماه اعلام می گردد. البته معمولا این فرصت برای دانشجویانی که موفق به ثبت نام در این بازه زمانی نشده اند، تمدید می شود

به محض اعلام زمان ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است که هنوز زمان ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از سمت مراجع مربوطه اعلام نشده بنابراین به محض انتشار فراخوان و اطلاعیه هایی مبنی بر اخبار جدید مصاحبه دکتری، این بخش از مقاله بروزرسانی و به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

مصاحبه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد در سایت خود دفترچه ای را منتشر می نماید که داوطلبان با توجه به اطلاعات دفترچه می توانند در موعد مقرر شده نسبت به انتخاب رشته مورد نظر خود و تکمیل مدارک اقدام نمایند. داوطلبان می تواند برای تکمیل فرآیند ثبت نام خود به سامانه دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد مراجعه نمایند. گفتنی است که معمولا زمان دعوت به مصاحبه این پذیرش هم زمان با مصاحبه داوطلبان با کنکور می باشد.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همان طور که گفته شد متقاضیان مقطع دکتری که ضمن شرکت در آزمون کتبی با کسب حد نصاب انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به مصاحبه دعوت شده اند، می بایست فرآیند ثبت نام خود را بصورت اینترنتی تکمیل نمایند. پس از اتمام بازه زمانی ثبت نام مصاحبه، اطلاعیه ای در سایت دانشگاه آزاد مبنی بر اسامی دعوت شدگان به مصاحبه درج خواهد شد. به طور معمول زمان برگزاری مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ سه هفته پس از ثبت نام انجام می پذیرد. لازم به ذکر است که دانشجویان موظفند در تاریخ معین شده در محل برگزاری مصاحبه حضور داشته باشند.

شرایط دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

متقاضیان مقطع دکترا دانشگاه آزاد همانند سایر مقاطع و آزمون ها جهت ورود به این دانشگاه لازم است واجد یک سری شرایط باشند. خوشبختانه شرایط دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ موارد محدودی را شامل می شوند. به منظور اطلاع داوطلبان از این موارد، شرایط دعوت شده به مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد در ذیل آورده شده است:

ثبت نام در آزمون دکتری ۱۴۰۳ اصلی ترین قدم جهت اخذ پذیرش در این دانشگاه بوده که اطلاعیه های مربوط به ثبت نام این آزمون در سایت دانشگاه آزاد قرار داده می شود.

داوطلب باید نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکترا ۱۴۰۳ اقدام نموده و ضمن مطالعه و فراهم نمودن مدارک مربوطه در آزمون شرکت کند.

داوطلب می بایست شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کارنامه آزمون دکتری را داشته باشد و فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را تکمیل نماید.

داوطلبان لازم است در جلسه مصاحبه اصل کارت ملی و شناسنامه عکس دار خود را به همراه داشته باشند.

آخرین مورد از شرایط دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، کسب حد نصاب دعوت به مصاحبه می باشد.

قابل ذکر است اگر در هر مرحله ای از ثبت نام مشخص شود داوطلبی وجد شرایط دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ نمی باشد، وی از ادامه روند پذیرش محروم شده و ثبت نام ملغی خواهد شد. به داوطلبان توصیه می شود قبل از ثبت نام در مصاحبه از واجد شرایط بود خود اطمینان حاصل کنند.

مراحل ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ac.ir نسبت به ثبت نام و پرداخت هزینه مصاحبه دکتری اقدام نمایند. برای این امر داوطلبان ابتدا باید با وارد کردن کد دسترسی به انتخاب رشته و کد ملی وارد صفحه ثبت نام شوند. در این صفحه می بایست فرم PDF ارائه شده را دانلود کرده و سپس برگه سوابق تحصیلی خود را به صورت فیزیکی در روز مصاحبه به اساتید مصاحبه گر ارائه دهند.

داوطلبان لازم است فرم سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی را از بخش فوق دانلود کرده و پس از تکمیل آن در زمان حضور در جلسه مصاحبه به گروه تخصصی مربوطه ارائه نمایند. داوطلبانی که در بیش از یک رشته به منظور شرکت در مصاحبه ثبت نام می کنند، لازم است به ازای هر رشته ثبت نامی یک فرم سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی را به صورت مجزا تکمیل نمایند.

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مدتی پس از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری، پذیرفته شدگان می بایست جهت شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ اقدام به پرداخت هزینه مصاحبه نمایند. در صورتی که یک داوطلب قصد شرکت در مصاحبه بیشار از یک رشته گرایش را داشته باشد، می بایست به تعداد رشته های مورد نظر هزینه مصاحبه را پرداخت نماید. توجه داشته باشید که هنوز مبلغ دقیقی به عنوان هزینه شرکت در مصاحبه مقطع دکتری ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اعلام نشده و متعاقبا اعلام خواهد شد.

جهت پرداخت این هزینه متقاضی می بایست به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نماید و پس از واریز وجه مورد نظر، رسید پرداخت یا کد پیگیری را دریافت کرده و در روز مصاحبه همراه با سایر مدارک ارائه کند.

حتما بخوانید: انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳| دفترچه، نکات مهم

مدارک لازم برای ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

با توجه به اینکه آزمون دکتری دانشگاه آزاد و به دنبال آن مصاحبه هر ساله برگزار می شود، بنابراین ممکن است مدارک لازم برای ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ کمی با سال گذشته متفاوت باشد. داوطلبان موظفند در قدم اول با مراجعه به سایت دعوت به مصاحبه دانشگاه آزاد تمام اطلاعیه های مربوط به مصاحبه را بررسی نمایند. سپس متقاضیان می بایست پس از مطالعه و بررسی شرایط مذکور نسبت به آماده سازی مدارک مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهند.

شایان ذکر است در صورت تحویل مدارک اشتباه و نامربوط به مسئول مصاحبه، پروسه پذیرش داوطلب در دانشگاه آزاد منقضی شده و به تعویق می افتد، لذا مسئولیت ارائه مدارک ناقص به عهده متقاضی می باشد چرا که این مرحله جزو قدم های مهم برای ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می باشد و ضروری است به طور صحیح انجام شود. می توان گفت مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به شرح زیر می باشد:

مدارک هویتی مانند شناسنامه جدید و کارت ملی (اصل کارت ملی هوشمند یا رسید تعویض)

تمام سوابق علمی، آموزشی، تحقیقاتی که شامل مقاله، پروژه، ترجمه، تالیف، گواهی ثبت اختراع و یا گواهی کسب مقام در جشنواره های علمی در زمینه های مرتبط با رشته مورد نظر می باشد.

نسخه کامل از ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد

نسخه ای از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد

ارائه انواع مدارک زبان مانند آیلتس، تافل، تولیمو و..

توصیه نامه ای از طرف چند نفر از اساتید مانند اساتید راهنمای دوره کارشناسی ارشد

فیش واریزی هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

گفتنی است که برخی از مدارک ذکر شده جزو مدارک الزامی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می باشد. از مدارک الزامی این مصاحبه می توان به مدارک هویتی، مدارک مربوط به مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات، مدارک کارشناسی و ریز نمرات و پایان نامه ارشد اشاره کرد. بدیهی است که سایر مدارک نام برده جزو مدارک امتیاز آور و غیر الزامی مصاحبه دکتری می باشد.

چنانچه ذکر شد لازم است در روز مصاحبه تمام مدارک مذکور را به کارشناس مصاحبه تحویل داده شود البته متقاضیان باید توجه داشته باشند که اصل مدارک خود را به کارشناس تحویل دهند بلکه آن ها می بایست اصل مدارک به همراه کپی آن ها را در روز مصاحبه به همراه خود داشته باشند.

امتیازبندی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مصاحبه دکترا بخش بسیار مهمی از روند آزمون می باشد و با تاثیر ۵۰ درصدی که بر پذیرش نهایی داوطلبان می گذارد، اهمیت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است.

پذیرش با آزمون

امتیاز های هر بخش در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به شرح موارد زیر می باشد. 
فعالیت امتیاز
مقاله علمی و پژوهشی مرتبط  ۳ امتیاز برای هر مقاله
مدرک ثبت اختراع تایید شده توسط سازمان پژوهشی های علمی و صنعتی ایران ۳ امتیاز برای هر اختراع
کسب مقام در جشنواره های علمی ۱ امتیاز برای هر مورد
مقاله علمی ترویجی مرتبط نیم امتیاز برای هر مقاله
ترجمه یا تالیف کتاب ۲ امتیاز برای هر مورد
برندگان المپیاد های علمی حداکثر ۲ امتیاز
مدرک زبان حداکثر ۲ امتیاز

پذیرش بدون آزمون

با توجه به اینکه در پذیرش دکترا بدون آزمون، نمره آزمون کتبی وجود ندارد، بیشتر نمره نهایی به مصاحبه شفاهی اختصاص دارد. تقریبا ۸۹ دصد امتیاز به مصاحبه تعلق می گیرد. جدول امتیاز مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون به شرح موارد زیر می باشد. 

فعالیت امتیاز
مقاله علمی پژوهشی بر اساس پایان نامه (خارجی) ۷ امتیاز برای هر مقاله(حداکثر ۱۴ امتیاز)
مقاله علمی پژوهشی بر اساس پایان نامه (داخلی) ۵ امتیاز برای هر مقاله(حداکثر ۱۰ امتیاز)
مقاله بر اساس کنفرانس های معتبر (دو مقاله بر هر کنفرانس) نیم تا یک و نیم امتیاز (حداکثر ۴ امتیاز)
مدرک ثبت اختراع تایید شده  ۴ امتیاز برای هر اختراع(حداکثر ۴ امتیاز)
برندگان جشنواره های علمی ۴ امتیاز برای هر مورد(حداکثر ۴ امتیاز)
ترجمه کتاب ۲ امتیاز برای هر کتاب(حداکثر ۴ امتیاز)

برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همان طور که ذکر شد، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند در زمان مقرر درصدد انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد برآیند و پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در صورت پذیرش جهت ارزیابی تخصصی در جلسه مصاحبه مورد قضاوت داوران قرار بگیرند.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 

هنوز زمان دقیق انجام این فرآیند مشخص نمی باشد اما به محض اعلام زمان مصاحبه متن این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

نحوه برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

در سال گذشته با توجه به بحران ویروس ناخوانده کرونا، در آخرین جلسه شورای سنجش پذیرش تصمیمی بر مبنای برگزاری مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد اخذ گردید. به این صورت که متقاضیان می توانستند از طریق سامانه مصاحبه مجازی دوره دکتری دانشگاه آزاد به نشانی lms.mshdiau.ac.ir مراحل گزینش خود را پیش ببرند. اما با توجه به کاهش شیوع بیماری کرونا، در سال ۱۴۰۳ مصاحبه آزمون دکتری به صورت حضوری برگزار می گردد. داطلبین لازم است نکاتی را در خصوص برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در نظر داشته باشند.

  • شرکت کنندگان می بایست حداقل ۳۰ دقیقه قبل از شروع فرآیند مصاحبه به همراه مدارک خود در محل مربوطه حاضر شوند.
  • یکی از مواردی مهمی که داوطلبان می بایست نسبت به آن توجه داشته باشند، حضور با پوشش مناسب و رعایت شئونات در جلسه مصاحبه می باشد.
  • با توجه به رسمی بودن جلسه، مصاحبه را در محیطی آرام برگزار نمایید.

در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی، ملاک ارزیابی داوطلبان این مقطع به صورت زیر انجام خواهد گرفت:

  • آزمون کتبی متمرکز ۵۰ درصد
  • سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد
  • مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰ درصد
حتما بخوانید:مصاحبه دکتری سراسری ۱۴۰۳| نکات مهم
سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

از آنجایی که اسامی دعوت شدگان به مرحله مصاحبه حدود ۳ برابر ظرفیت کل می باشد بنابراین داوطلبان باید بدانند که دعوت به مصاحبه و صرفا شرکت در آن به منزله پذیرفته شدن قطعی آن ها در مقطع دکتری دانشگاه آزاد نمی باشد بنابراین لازم است پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری و انتشار لیست اسامی دعوت شدگان به مصاحبه، پذیرفته شدگان جهت شرکت در این آزمون خود را به بهترین شکل ممکن آماده نمایند. 

برای آماده شدن جهت شرکت در مصاحبه، متقاضیان لازم است با سوالات مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ آشنایی کامل داشته باشند. داوطلبان باید هر روز خود را به جای کارشناس مصاحبه قرار دهند و ضمن پرسش سوالات مصاحبه از خود پاسخ های مناسب را تمرین کنند. سوالات این مصاحبه می تواند شامل سوالات عمومی، سوالات مربوط به پایان نامه ارشد، سوالات درسی از مباحث علمی مقاطع قبلی، سوالاتی در رابطه با دانش زبان های خارجی باشد.

سوالات عمومی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به این صورت است که ابتدا مسئول مصاحبه از داوطلب می خواهد که خود را معرفی کند. این معرفی باید شامل جملات کوتاه ولی در عین حال کامل باشد و اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، رشته تحصیلی، دانشگاه های قبلی، موضوع پایان نامه، رزومه کاری و.. باشد.

در سوالات مربوط به پایان نامه ارشد، کارشناس مصاحبه از داوطلب درخواست می کند که موضوع پایان نامه و دلیل انتخاب آن را به صورت واضح بیان کرده و روش تحقیق خود را نام ببرد. داوطلبان باید توجه داشته باشند که این مصاحبه، جلسه دفاع پایان نامه نمی باشد بنابراین لازم نیست در رابطه با جزئیات کار اطلاعات زیادی ارائه شود ولی فرد باید به کل پایان نامه مسلط داشته باشند.

سوالات مربوط به دانش زبان های خارجی از سوالاتی است که حتما در جلسه مصاحبه مطرح خواهد شد بنابراین داوطلب می بایست از مقالات و کتاب های مرجع زبان اصلی برای تقویت این مهارت خود استفاده نمایند. برای ورود به مقطع دکتری تسلط به زبان انگلیسی جزو اصلی ترین مهارت هاست. بنابراین به داوطلبان توصیه می شود اگر زمان زیادی جهت آماده کردن خود برای مصاحبه ندارند، اولویت خود را روی این مهارت قرار دهند. باید گفت که داوطلبان آزمون دکتری که قصد شرکت در آزمون جامع دکتری سال دوم را دارند می بایست یک مدرک زبان خارجی دریافت نمایند بنابراین توصیه می شود داوطلبان پیش از حضور در جلسه مصاحبه پیگیر دریافت این مدرک باشند تا امتیاز این مرحله را از دست ندهند.

از سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد مربوط به مقالات چاپ شده متقاضی می باشد. سوالات این بخش می تواند شامل سوالات زیر باشند:

چند مقاله دارید؟ در کدام مجله ها یا ژورنال ها به چاپ رسیده است؟ نوع مقاله شما پژوهشی است یا ترویجی؟ چنانچه داوطلب جزو افرادی است که هیچ مقاله ای ندارد باید بداند که پایان نامه های ارشد معمولا قابلیت به چاپ رساندن دو مقاله را دارند.

داوطلبان می تواند سوالات مربوط به نمرات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را با ارائه مدارک ریز نمرات اخذ شده از دانشگاه خود پاسخ دهند. در این مدارک تمام ریز نمرات و معدل های ترم داوطلب درج شده است. چنانچه داوطلبی از دوره کارشناسی به کارشناسی ارشد تغییر رشته دادند می بایست پاسخ قانع کننده ای به مسئول مصاحبه ارائه دهد.

یکی دیگر از بخش های سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ مربوط به ترتیب اولویت ها و هدف از ادامه تحصیل در مقطع دکتری می باشد. ممکن است سوالاتی از قبیل که بین یک دانشگاه و دانشگاه دیگر کدام انتخاب می شود؟ برای پاسخ به این سوال داوطلب لازم است تحقیقات لازم راجع به کیفیت درسی دانشگاه ها، رشته های ارائه شده و شرایط لازم انجام داده باشند.

تمکن مالی دانشجو برای تحصیل در مقطع دکتری یکی دیگر از سوالات مصاحبه می باشد چرا که تحصیل در مقطع دکترا هزینه های زیادی را می طلبد و لازم است داوطلب برای اثبات تمکن مالی خود، مدارکی مانند سوابق کاری، سوابق پرداخت حق بیمه و یا مدارک دیگر خود را ارائه دهند. قابل ذکر است شانس پذیرش داوطلبانی که امکان کار کردن تمام وقت روی پایان نامه خود را دارند بیشتر است.

از سوالات احتمالی دیگر می توان به پرسش هایی مانند زمینه کاری مورد علاقه داوطلب اشاره نمود. برای پاسخ به این سوال نبایست به موضوع به خصوصی اشاره کرد و یا نباید به گونه ای پاسخ داد که موضوع تحقیقاتی داوطلب برایش اهمیت چندانی ندارد. فرد برای پاسخ به این سوال بهتر است از زمینه های تسلط خود شروع کند و توانایی های خود را برای اساتید شفاف کند.

از دیگر سوالاتی که در مصاحبه دکترا آزاد ۱۴۰۳ ممکن است مطرح شود سوالاتی در رابطه با مسائل سیاسی و موضوعات مذهبی باشد. سوالاتی مانند خطبه های نماز جمعه فلان تاریخ یا نماز های مختلف جزو این بخش از پرسش ها می باشد. بنابراین لازم است داوطلبان آمادگی نسبی روی همچین سوالاتی نیز داشته باشند.

نکته کلیدی برای با موفقیت پشت سر گذاشتن مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد این است که هدف پایه داوطلب برای پاسخ به هر سوالی اثبات خود به اساتید مربوطه باشد. به گونه ای که همواره از خود بپرسد من چه وجه تمایزی با سایر دانشجوها دارم و پاسخ هایی که ارائه می دهد دال بر گزینه مناسب بودن وی باشد.

نتایج مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

قطعا تمام داوطلبانی که در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳شرکت کرده اند، بی صبرانه منتظر نتایج خود می باشند. شایان ذکر است که نتایج مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ بصورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر خواهد شد. بدیهی است که اعلام نتایج مصاحبه که همان اعلام نتایج نهایی دکتری است مدتی پس از روز برگزاری آزمون روی سایت قرار می گیرد.

هنوز اطلاعیه ای مبنی بر اعلام زمان دقیق نتایج مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ سال جاری منتشر نشده است، اما بنا بر تجربیات سال گذشته می توان گقت که اعلام نتایج داوطلبان در اواخر مرداد ماه انجام می شود. لازم به ذکر است در صورت انتشار زمان دقیق اعلام نتایج مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ این بخش از مقاله بروزرسانی و به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در همه رشته های دانشگاهی و همچنین رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند، با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور رابطه مستقیمی با آینده شغلی و اجتماعی داوطلب دارد، صفر تا ۱۰۰ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا به صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود.

مطالب مرتبط:

مصاحبه دکتری سراسری ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳| دفترچه، نکات مهم

آرکا مشاوره

نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۲/مشاهده، ثبت اعتراض و …

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید