مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی کانون دادگستری ۱۴۰۲| علوم آزمایشگاهی

مصاحبه نقشه برداری و امور ثبتی

آزمون استخدامی کارشناسان رسمی کانون دادگستری رشته علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۲ همانند اغلب آزمون های استخدامی دستگاه های دولتی و غیردولتی سراسر کشور، از دو مرحله امتحان کتبی و مصاحبه شفاهی تشکیل شده است. داوطلبانی که بتوانند حدنصاب نمره لازم را از مرحله اول کسب نمایند، به مرحله گزینش شفاهی راه پیدا می کنند. داوطلبان عزیز توجه داشته باشید که عدم حضور متقاضی، به هر دلیلی، در هر کدام از مراحل فوق به منزله انصراف قطعی وی از ادامه فرآیند تلقی می گردد و چنین افرادی مجاز به ارائه درخواست تجدیدنظر و اعتراض نیز نخواهند بود. آزمون کارشناسان رسمی دادگستری (کانون کارشناسان رسمی) رشته علوم آزمایشگاهی در مورخه ۱۵ ام دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد و نتایج اولیه آن امروز مورخه ۱۳ اسفند ماه اعلام شد. در ادامه نکات مهم مربوطه ارائه شده است.

به اطلاع شرکت کنندگان در آزمون پانزدهم دی ماه سال جاری می‌رساند ، برای دریافت کارنامه و نتیجۀ آزمون می‌توانند به وب‌سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://www.sanjesh.org مراجعه نمایند.

داوطلبان گرامی حداکثر تا ۱۰ روز پس از اعلام نتیجه در وب‌سایت سازمان سنجش آموزش کشور و مشاهدۀ نتیجه مندرج در کارنامه در صورت هرگونه سوال یا اعتراض در رابطه با نمرۀ آزمون می‌توانند از طریق سیستم پاسخگوئی سازمان سنجش که لینک آن از طریق کارنامه نیز قابل دسترسی است موضوع خود را مطرح نمایند و از ارسال اعتراض یا مراجعه به شورای‌عالی اکیداً خودداری نمایند.

همانگونه که در دفترچۀ ثبت‌نام آزمون آمده است آزمون دو مرحله‌ای بوده و موفقیت در هر دو مرحلۀ آزمون و طی کردن سایر مراحل مطابق با قانون کانون کارشناسان و آئین نامه اجرائی آن و داشتن شرایط مندرج در دفترچه ثبت‌نام آزمون لازمۀ قبولی نهائی است. قبولی در این مرحله به منزلۀ پذیرش در آزمون کتبی در استان مورد تقاضا بوده و وضعیت قبولی نهائی بعد از مرحلۀ دوم آزمون و سایر مراحل مشخص می‌شود.

ادامۀ مراحل آزمون و انتشار اطلاعیه‌های بعدی از طریق وب سایت شورای‌عالی به نشانی http://www.hcioe.org متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

چگونگی برگزاری مصاحبه کارشناسان رسمی دادگستری رشته علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۲

اولین مرحله برگزاری مصاحبه آزمون کارشناس رسمی کانون دادگستری رشته علوم آزمایشگاهی ، تشکیل پرونده برای دعوت شدگان به مصاحبه در مراکز استانی است و پس از آن پرونده برای داوطلب تشکیل شده ، شماره پرونده ای به او ارائه می شود که با استفاده از این کد می تواند در سایت سنجش پیگیر نتایج مصاحبه خود باشد. البته مراحل و نتایج مصاحبه از طریق پیامک نیز به دعوت شدگان مصاحبه اطلاع رسانی می شود و داوطلبان می بایست در زمان هایی که اعلام می شود برای مصاحبه شفاهی مراجعه نمایند.

سوالات مصاحبه آزمون استخدامی کارشناسان رسمی دادگستری رشته علوم آزمایشگاهی۱۴۰۲

بهره گیری از تجربیات دیگران و سوالات مصاحبه های پیشین، می تواند به متقاضیان شرکت در این مرحله کمک شایانی بکند. مصاحبه آزمون های استخدامی معمولا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و داوطلبان می بایست به سوالاتی تقریبا مشابه پیرامون مسائل عقیدتی سیاسی، علمی، روانشناسی، فردی، شخصیتی و… پاسخ دهند که انواع محور این پرسش ها در ادامه ذکر شده است.

معرفی کلی و سوالات شخصی (مثلا هدف شما از کارشناس رسمی دادگستری شدنتون چیه؟)
مسائل روانشناختی و سوالاتی از این دست
پرسش هایی در رابطه با رشته و مقطع تحصیلی متقاضی
سوالاتی پیرامون سازمان مورد نظر (در اینجا دادگستری و قوه قضاییه)
مسائل مربوط به فناوری های روز دنیا
سنجش مهارت و دانش شغلی تخصصی متناسب با نوع رشته شغلی مدنظر
سوالات کلی سیاسی و مذهبی
سابقه فعالیت‌ های پژوهشی، علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری و…

 

رشته علوم آزمایشگاهی مصاحبه دادگستری آرکا

هدف از برگزاری مرحله مصاحبه، تعیین میزان صلاحیت داوطلب برای تصدی عنوان شغلی موردنظر و بررسی امتیازات فردی متقاضی در قیاس با سایر افراد می باشد. حتما به این توصیه توجه داشته باشید که کارشناسان مصاحبه گر، افرادی تیزبین، خاطر جمع و نکته سنج هستند که کمتر نکته قابل توجهی از دید آن ها محفوظ می ماند. در نتیجه سعی کنید که:

با حداکثر آمادگی در جلسه مصاحبه حاضر شوید.
به پرسش های مطرح شده پاسخی کامل، رسا و تا حد امکان کوتاه بدهید.
جنبه های روانشناختی را فراموش نکنید.
داشتن عزت نفس، شیوایی کلام، رعایت ادب و احترام، گزیده سخن گفتن و کنترل احساسات و تمرکز می تواند به شما در این مرحله کمک کند.

نکاتی برای حضور در مصاحبه آزمون کارشناسی رسمی کانون دادگستری ۱۴۰۳-۱۴۰۲

در زمان حضور در مصاحبه کارشناسان رسمی دادگستری مدارک تحصیلی و تمام مدارکی که در زمان ثبت نام در سایت سنجش بارگذاری کرده اید باید همراه داشته باشید.
اگر در زمینه های ورزشی ، علمی ، فرهنگی ، پژوهشی و … سابقه فعالیت داشته اید ، حتما مدارک مربوطه را به همراه داشته باشید.
لازم است قبل از حضور در مصاحبه ، هزینه کارآموزی ، معاینات پزشکی و … را پرداخت نمایید.
نتایج مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت خواهد بود.

پس از اعلام نتایح مصاحبه و مشخص شدن پذیرفته شدگان نهایی ، اگر در لیست قبول شدگان باشید باید در دوره موظفی کارآموزی به مدت یکسال شرکت کنید و هزینه های این دوره نیز به عهده خود شما خواهد بود. در نهایت بعد از پایان دوره کارآموزی ، صلاحیت عمومی شما توسط هیات تعیین صلاحیت دادگستری بررسی خواهد شد و پس از ادای سوگند و گذر از فرآیند های قانونی پروانه کارشناسی تان صادر خواهد شد.

با توجه به افزایش تعرفه های پرونده های قرار کارشناسی در سال ۱۴۰۲و موقعیت اجتماعی بالای کارشناسان رسمی و …. به داوطلبان توصیه میشود حتما با آمادگی کامل در روز مصاحبه حاضر شوند.

برای آمادگی بیشتر داوطلبان گرامی در مرحله مصاحبه آزمون کارشناس رسمی دادگستری، بسته طلایی  آمادگی آزمون کارشناس رسمی کانون دادگستری مربوط به علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۲ تهیه شده است و داوطلبان گرامی میتوانند با کلیک بر روی لینک مربوطه نسبت به تهیه آن اقدام نمایند.

بسته آمادگی مصاحبه شفاهی کارشناسان رسمی کانون دادگستری رشته علوم آزمایشگاهی۱۴۰۳-۱۴۰۲(کلیک نمایید)

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳ | نکات مهم

آرکا مشاوره

آرکا مشاوره

انتخاب رشته کنکورتجربی ۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید