مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

معرفی بهترین و پرطرفدارترین رشته گروه تجربی

معرفی بهترین و پرطرفدارترین رشته گروه تجربی

علوم تجربی یکی از شاخه‌های پرطرفدار در بین دانش‌آموزان دبیرستانی است که با توجه به آمارها بیش‌ترین تعداد دانش‌آموزان، این شاخه را برای ادامه‌ی تحصیلات خود انتخاب می‌کنند. تمام رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در این شاخه قرار دارند. دلیل این انتخاب هر چه که باشد نباید از حق گذشت، رشته‌های دانشگاهی این شاخه فعلاً از بازار کار و درآمد خوبی در کشور ما برخوردار هستند و اغلب این امر موجب محبوبیت این رشته شده است. باید توجه کنیم همین محبوبیت باعث بالا رفتن رقابت بین دانش‌آموزان و سخت‌تر شدن کنکور تجربی در برخی رشته‌های خاص شده است. ما در ادامه‌ی مطلب قصد داریم بهترین و پرطرفدارترین رشته های علوم تجربی برای دوره دانشگاه را برای شما پررسی کنیم.

صفر تا صد معرفی رشته‌های تجربی

رشته تجربی درباره‌ی علوم طبیعی و تجربی صحبت می‌کند. افراد علاقه‌مند به بدن موجودات زنده و انسان، علوم زیستی و آزمایشگاهی می‌توانند در انتخاب رشته خود، رشته‌های تجربی را انتخاب کنند. دانش‌آموزانی که قصد انتخاب رشته تجربی در دبیرستان را دارند باید بدانند این رشته از رشته‌های سخت محسوب می‌شود ولی به یاد داشته باشید که جدا از سخت بودن، رشته‌ تجربی بسیار رشته شیرین و لذت بخشی است و درضمن پر مخاطب‌ترین رشته در دبیرستان هم محسوب می‌شود.

سخت به این منظور است که برای ورود به رشته‌های پرطرفدار رشته‌های تجربی باید تلاش زیادی بکنند. با توجه به اهمیت بحث علاقه و استعداد دانش‌آموزان رشته علوم تجربی باید علاوه بر داشتن علاقه در دروس زیست و شیمی، از استعداد کافی برای به خاطر سپردن این دروس نیز برخوردار باشند و بتوانند با انگیزه مطالب درسی این رشته را بیاموزند.

نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

بهترین و پرطرفدارترین رشته های علوم تجربی برای دوره دانشگاه

رشته پزشکی (برای کسب اطلاعات بیشتر کلیلک کنید)

رشته دندانپزشکی (برای کسب اطلاعات بیشتر کلیلک کنید)

رشته داروسازی (برای کسب اطلاعات بیشتر کلیلک کنید)

رشته فیزیوتراپی (برای کسب اطلاعات بیشتر کلیلک کنید)

رشته دامپزشکی (برای کسب اطلاعات بیشتر کلیلک کنید)

رشته بینایی سنجی (برای کسب اطلاعات بیشتر کلیلک کنید)

رشته پرستاری (برای کسب اطلاعات بیشتر کلیلک کنید)

رشته رادیولوژی (برای کسب اطلاعات بیشتر کلیلک کنید)

رشته مامایی (برای کسب اطلاعات بیشتر کلیلک کنید)

رشته هوشبری (برای کسب اطلاعات بیشتر کلیلک کنید)

رشته دبیری (برای کسب اطلاعات بیشتر کلیلک کنید)

و ….

در این مطلب ما رشته‌هایی را بررسی کردیم که از نظر بازار کار و محبوبیت در اولویت هستند و افراد با رتبه‌های برتر در کنکور سراسری اقدام به انتخاب این رشته‌ها کرده‌اند.

در واقع نمی‌توان به‌طورقطع عنوان کرد که کدام رشته‌ها بهترین یا کدام بدترین هستند، بلکه اهداف، علایق، توانمندی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی اشخاص است که آن‌ها را به سمت رشته‌ای خاص می‌کشد و هر چه مهارت و توانایی و تلاش فرد در حوزه‌ی رشته‌ی خود بیشتر و بهتر از دیگران باشد مطمئناً بازار کار و درآمد مناسبی خواهد داشت.

در مورد رشته‌های علوم تجربی باید گفت بیشتر رشته‌های این گروه مربوط به حوزه‌ی سلامتی، درمانی و بیمارستانی هستند و از این نظر افراد علاقه‌مند به این رشته‌ها باید از علاقه و توانمندی‌های خود در این زمینه اطمینان داشته باشند تا بتوانند در شغل خود به‌درستی ایفای نقش کنند.

بهتر است قبل از انتخاب هر کدام از رشته‌های این گروه آزمایشی توانمندی‌های لازم، بازار کار و تمامی اطلاعات مربوط به دوران تحصیل و شغل این رشته‌ها به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد.

داوطلبان گرامی میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در مورد انتخاب و اولویت بندی خود میتوانند با مرکز مشاوره آرکا تماس حاصل نمایند تا متناسب با شخصیت و رتبه مورد نظر بهترین انتخاب را داشته باشند.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های داشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

سیر تا پیاز رشته طراحی لباس | بازار کار، گرایش، ثبت نام

آرکا مشاوره

معرفی کامل رشته پزشکی | بازار کار و …

آرکا مشاوره

 تعداد سوالات کنکور هنر ۱۴۰۳|مدت زمان

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید