مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

معرفی دانشگاه امام حسین| شرایط ،زمان

معرفی دانشگاه امام حسین

دانشگاه جامع امام حسین، یکی از دانشگاه های دولتی وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، می باشد که با هدف تامین و تربیت نیروی انسانی متخصص در سال ۱۳۶۵ تاسیس شده است. این دانشگاه با ارائه رشته های متنوعی، علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه را از طریق آزمون سراسری جذب می نماید. افراد برای تحصیل در این دانشگاه باید با شرایط لازم برای قبولی آشنا باشند و خود را برای قبولی در آزمون آن آماده کنند.

داوطلبان تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه امام حسین در ابتدا بایستی در کنکور سراسری مقطع تحصیلی مورد نظر خود شرکت کرده و پس از کسب رتبه قابل قبول در آزمون سراسری در مصاحبه این دانشگاه شرکت کرده و پس از پاسخ به اکثر سوالات ارائه شده می توانند در رشته تحصیلی مورد نظر خود در دانشگاه جامع امام حسین مشغول به تحصیل شوند که در ادامه مقاله به لیست شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه و همچنین معرفی رشته ها و امکانات آن به طور کامل اشاره شده است.

دانشگاه امام حسین یک دانشگاه وابسته به سپاه پاسداران است که از دو دانشگاه جامع و دانشگاه افسری تشکیل شده است. ثبت نام و پذیرش در دانشگاه امام‌حسین شرایطی دارد که داوطلبان باید آن ها را داشته باشند. ثبت نام در این دانشگاه از طریق آزمون سراسری و پایگاه های سپاه امکان پذیر است. در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه امام حسین را دارید

معرفی دانشگاه امام حسین (ع)

دانشگاه امام حسین یکی از دانشگاه های وابسته به سپاه پاسداران است که زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کند. این دانشگاه از دو بخش دانشکده افسری و دانشکده جامع تشکیل شده است. دانشجویان دانشگاه افسری پس از فارغ التحصیلی باید به عضویت سپاه پاسداران دربیایند.

این دانشگاه به صورت نیمه متمرکز دانشجو پذیرش می کند یعنی داوطلبان علاوه بر شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه قابل قبول باید در جلسه مصاحبه نیز شرکت نمایند. این دانشگاه در شمال شرق تهران واقع شده است. سایت اختصاصی دانشگاه امام حسین ihu.ac.ir می باشد.

زمان ثبت نام دانشگاه امام حسین

دانشگاه امام حسین به دو صورت دانشجو پذیرش می کند. راه اول شرکت در کنکور سراسری و انتخاب کد رشته محل مربوط به این دانشگاه می باشد. روش دوم نیز از طریق ثبت نام در پایگاه های سپاه است.

زمان ثبت نام از طریق کنکور سراسری همزمان با انتخاب رشته از طریق سایت سنجش می باشد. اما با این حال زمان دقیق ثبت نام هنوز مشخص نشده است. به محض اطلاع رسانی در مورد زمان دقیق ثبت نام دانشگاه امام‌حسین این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

معرفی رشته های دانشگاه امام حسین

دانشگاه امام حسین، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری را در رشته های متنوعی در دانشگاه های جامع امام حسین و تربیت پاسداری امام حسین در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری جذب می نماید که در ادامه مقاله به معرفی رشته های این دانشگاه به طور کامل اشاره خواهد شد. داوطلبان تحصیل در این دانشگاه بایستی در ابتدا در آزمون سراسری شرکت کرده و می توانند پس از کسب رتبه مجاز به انتخاب رشته، بر اساس اطلاعات موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، در فرم انتخاب رشته کد رشته های مربوط به این دانشگاه را وارد کنند. در ادامه لیست رشته های موجود در دانشگاه جامع امام حسین آمده است:

رشته های دانشگاه امام حسین در مقطع کارشناسی

 

رشته های دانشگاه امام حسین در مقطع کارشناسی
شیمی فیزیک مهندسی مکانیک(گرایش طراحی جامدات و سیالات)
ریاضی کاربردی زیست شناسی سلولی و مولکولی مهندسی عمران
علوم اقتصادی میکروبیولوژی مهندسی نقشه برداری
مهندسی صنایع(تولید صنعتی) حقوق مهندسی برق (الکترونیک و مخابرات)
مدیریت زنجیره تامین(آماد) جغرافیای سیاسی نظامی عملیات کشوری مهندسی کامپیوتر(نرم افزار)
مهندسی فناوری اطلاعات اطلاعات نظامی و علوم سیاسی علوم کامپیوتر
تربیت بدنی و علوم ورزشی مهندسی هوافضا

 

رشته های دانشگاه جامع امام حسین در مقطع کارشناسی ارشد

 

رشته های دانشگاه امام حسین در مقطع کارشناسی ارشد
مجموعه مهندسی عمران(سازه) مهندسی فناوری اطلاعات مهندسی شیمی(طراحی فرایند)
مهندسی پدافند غیر عامل مهندسی کامپیوتر(رایانش امن) فیزیک اپتیک و لیزر
مهندسی پدافند غیر عامل(سازه) مهندسی کامپیوتر(نرم افزار) فیزیک هسته ای
مهندسی برق(الکترونیک قدرت) زیست شناسی سلولی و مولکولی مهندسی صنایع(لجستیک و زنجیره تامین)
مهندسی برق (سیستم های قدرت) شیمی آلی مهندسی هوافضا (آیرو دینامیک)
مهندسی برق (مخابرات سیستم) ریاضی کاربردی (رمز و کد) مهندسی صنایع (سیستم های کاربردی)
مهندسی برق (مخابرات امن و رمز نگاری) شیمی تجزیه مهندسی هوافضا (سازه های هوایی)
مهندسی برق (مخابرات و میدان و موج) شیمی معدنی پیشرانه
مهندسی برق (افزاره های میکرو نانو) شیمی فیزیک مهندسی برق (مدار های مجتمع)
شیمی نانو

 

رشته های دانشگاه جامع امام حسین در مقطع دکتری

 

رشته های دانشگاه امام حسین در مقطع دکتری
نانو بیو تکنولوژی شیمی آلی
فیزیک هسته ای شیمی تجزیه
فیزیک اپتیک و لیزر مطالعات منطقه ای
مهندسی صنایع مهندسی مکانیک
مدیریت صنعتی (مدیریت سیستم ها) مهندسی برق جنگ الکترونیک(گرایش های راداری، مخابراتی و الکترومغناطیس

 

در مرحله دوم آزمون ورودی دانشگاه جامع امام حسین که به صورت مصاحبه اختصاصی انجام می شود شرکت نمایند و پس از پاسخگویی به سوالات اعتقادی، اختصاصی و عمومی می توانند بسته به رشته ای که در آن مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اند، در رشته مورد علاقه خود در این دانشگاه تحصیل کنند. داوطلبان تحصیل در دانشگاه جامع امام حسین بایستی در مهلت زمانی اعلام شده از سوی سایت این دانشگاه در مصاحبه اختصاصی شرکت کرده  و پس از انجام مصاحبه اختصاصی و کسب نمره قبولی می توانند بسته به رشته تحصیلی مدرک دیپلم خود در یکی از رشته های ذکر شده در دفترچه ثبت نام این دانشگاه تحصیل کنند و از امکانات آن استفاده نمایند.

دوره و دانشکده های مختلف دانشگاه امام حسین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشگاه امام حسین در دو بخش مجزا دانشجو می پذیرد که به شرح زیر می باشد:

دوره روزانه: این بخش زیر نظر سپاه بوده و مخصوص افرادی است که تصمیم دارند در آینده به استخدام سپاه درآیند. علاقه مندان به وسیله کنکور سراسری و پس از شرکت در آزمون های گزینش و مصاحبه دانشگاه امام حسین وارد بخش های دولتی می شوند.

دوره های شبانه و غیر بورس: پذیرش در این دوره ها از طریق کنکور سراسری ارائه نبوده و تنها دو کد رشته به صورت پیوسته وجود دارد که آن ها نیز روزانه هستند.

همجنین ای دانشگاه این دارای دانشکده های مجراست که عبارتند از:

  • دانشکده‌های دانشگاه امام حسین
  • دانشکده‌های فنی و مهندسی
  • دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا
  • دانشکده مهندسی عمران
  • دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
  • دانشکدهٔ علوم پایه
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده علوم ریاضی
  • دانشکده علوم انسانی
حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

شرایط لازم برای ثبت نام در مقطع کارشناسی دانشگاه امام حسین (ع)

تمامی دانشگاه های کشور شرایطی برای ثبت نام دانشجو دارند. دانشگاه اما حسین نیز دارای شرایط عمومی و اختصاصی است که داوطلبان باید آن ها را دارا باشند. شرایط ثبت نام دانشگاه امام حسین به طور کامل در سایت این دانشگاه و همچنین دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری قرار داد. با این حال برای سهولت کار شما داوطلبان گرامی در این بخش شرایط ثبت نام این دانشگاه را آورده ایم.

شرایط عمومی

داوطلبان برای ورود باید دارای شرایط عمومی زیر نیز باشند.

  • به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی معتقد باشد.
  • به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پایبند باشد.
  • از سلامت روانی، جسمانی و توانایی انجام کارهای مربوط به رشته انتخابی خود، برخوردار باشد.
  • دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران و ایرانی الاصل باشد.
  • سابقه محکومیت جزایی یا کیفری نداشته باشند.
  •  اعتیادی به مواد مخدر، دخانیات و الکل نداشته باشند.

شرایط اختصاصی

داوطلبان برای ورود به دانشگاه امام حسین (ع) باید دارای شرایط اختصاصی زیر نیز باشند.

✅ داوطلبان برای ورود به دانشگاه امام حسین (ع) حداقل باید دارای قد ۱۶۵ سانتی متر و حداکثر دارای قد ۱۹۰، باشد.

✅ ورود به این دانشگاه، شرط معدل دارد، بدین صورت که داوطلب باید حداقل دارای معدل دیپلم  ۱۴ باشد.

✅ داوطلبان در زمان ورود به دانشگاه، باید موافقت نامه کتبی خود را بعنوان یک افسر، مبنی بر تعهد خدمت در سپاه پاسداران به دانشگاه مربوطه تحویل دهند.

✅ داوطلبانی که عضو خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان هستند، در الویت پذیرش برای رشته های دانشگاه امام حسین (ع) قرار دارند.

✅کسب موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه

✅گذراندن یک ترم تحصیلی به عنوان پاسدار در مراکز آموزشی سپاه پاسداران

نحوه ثبت نام در دانشگاه امام حسین

همانطور که در بخش های قبلی مقاله ذکر شد، دانشگاه امام حسین هر ساله با برگزاری مصاحبه اختصاصی، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه می باشند را جذب می نماید و داوطلبان پذیرفته شده در مصاحبه اختصاصی می توانند در مهلت زمانی اعلام شده از سوی سایت این دانشگاه، به سایت این دانشگاه مراجعه کرده و ثبت نام خود را بر اساس معرفی رشته ها در این دانشگاه انجام دهند و از امکانات آن در صورت قبولی بهره ببرند.

پذیرش دانشگاه جامع امام حسین به صورت مستقیم از پایگاه های سپاه شهر های مختلف نیز صورت می گیرد و داوطلبان تحصیل در دانشگاه جامع امام حسین می توانند با مراجعه به نزدیک ترین پایگاه سپاه محل زندگی خود در مورد شرایط عمومی ثبت نام در این دانشگاه پرس و جو کنند و پس از کسل اطلاعات لازم در خصوص شرایط مورد نیاز، کد رشته های مربوط به این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند.

زمان و محل برگزاری مصاحبه اختصاصی این دانشگاه از سوی سایت دانشگاه جامع امام حسین اعلام می شود از این رو داوطلبان باید اخبار و اطلاعیه های سایت این دانشگاه را دنبال کنند تا فرصت شرکت در مصاحبه را از دست ندهند. مهلت زمانی ثبت نام در این دانشگاه تاکنون اعلام نشده و به محض آغاز زمان ثبت نام، راهنمای تصویری نحوه ثبت نام در این دانشگاه در این مقاله قرار داده خواهد شد.

امکانات دانشگاه امام حسین

دانشگاه امام حسین، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه می باشند را در رشته های متنوعی جذب می نماید و متقاضیان تحصیل پس از انجام آزمون سراسری و وارد کردن کد رشته های مربوط به این دانشگاه بر اساس معرفی رشته ها در فرم انتخاب رشته بایستی در مصاحبه دانشگاه جامع امام حسین شرکت کرده و پس از کسب نمره قبولی در مصاحبه استخدامی می توانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند تا پس از طی دوران فارغ التحصیلی جزئی از کادر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شوند.

دانشگاه جامع امام حسین دارای چهار دانشکده به نام های دانشکده فناوری و مهندسی، دانشکده علوم تجربی، دانشکده علوم انسانی اسلامی، دانشکده علوم پایه جغرافیا می باشد که در مجموع حدود ۵۰۰۰ دانشجو در دانشکده های این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. امکانات این دانشگاه برای دانشجویان بسیار مطلوب بوده که دانشجویان می توانند از این امکانات جهت پیشبرد اهداف درسی خود استفاده کنند.

دانشگاه جامع امام حسین دارای یک پژوهشگاه به نام پژوهشگاه امام سجاد می باشد که اساتید و دانشجویان مختلف این دانشگاه از طریق پژوهشگاه امام سجاد مشغول انجام امور پژوهشی و آموزشی هستند. همچنین این دانشگاه دارای خوابگاه و سلف سرویس می باشد و دانشجویان شهر های دور از تهران از بابت اسکان خود در شهر تهران مشکلی نخواهند داشت و می توانند از امکانات رفاهی این دانشگاه استفاده نمایند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در همه رشته های دانشگاهی و همچنین رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند، با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور رابطه مستقیمی با آینده شغلی و اجتماعی داوطلب دارد، صفر تا ۱۰۰ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا به صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود.

مطالب مرتبط:

نکات مهم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| نکات طلایی

آرکا مشاوره

آخرین رتبه قبولی رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف

آرکا مشاوره

ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید