مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

معرفی کامل رشته شنوایی سنجی | درآمد، بازا کار، شرایط ثبت نام و …

رشته شنوایی سنجی-آرکا

انتخاب رشته شنوایی سنجی یکی از موارد پیش روی داوطلبان کنکور تجربی است و می‌توانند آن را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند. یکی از رشته های گروه تجربی، رشته شنوایی سنجی است. پذیرش دانشجو در این رشته از طریق دانشگاه دولتی و آزاد است. اما به این دلیل که ظرفیت پذیرش این رشته از طریق کنکور، محدود است، بنابراین داوطلبان علاقه مند می توانند برای ثبت نام رشته شنوایی سنجی بدون کنکور اقدام کنند.ادامه تحصیل در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور از طریق زیر گروه رشته کنکور تجربی امکان پذیر می‌باشد، زیرا دفترچه هر یک از گروه‌های آزمایشی به صورت جداگانه منتشر خواهد شد. انتخاب رشته یکی از مهم‌‌ترین تصمیم‌های افراد در طول زندگی‌شان است چراکه تحصیل در دانشگاه حداقل چهار سال طول می‌کشد و پس از آن مسیر زندگی شغلی را تعیین می‌کند. در هنگام انتخاب رشته بهتر است با متخصصان این حوزه مشورت نمایید تا به شما کمک کنند تمام جوانب را بسنجید و بهترین انتخاب را با توجه به توانایی‌های خود داشته باشید. برای کسب اطلاع از انتخاب رشته شنوایی سنجی این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید و یا با مرکز مشاوره آرکا تماس بگیرید.

عناوین اصلی مقاله پنهان

معرفی رشته شنوایی سنجی

شنوایی سنجی یک رشته نسبتا جدید است که به بررسی وضعیت سلامتی گوش و درمان مشکلات و اختلالات مرتبط با آن می‌پردازد. این رشته به طور کلی عملکرد شنوایی افراد را مورد سنجش قرار داده و متناسب با وضعیت فرد خدمات درمانی ارائه می‌دهند. رشته شنوایی سنجی یک دوره ۴ ساله است و در این مدت دانشجویان باید ۱۳۰ واحد درسی را بگذرانند.

مهارت‌های لازم برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی

در معرفی رشته شنوایی سنجی باید گفت، مهارت‌ها و توانایی‌هایی که این فارغ‌التحصیلان باید داشته باشند شامل موارد زیر می‌شود. نظرات دانشجویان رشته شنوایی سنجی در این باره نیز دریافت شده است:

داشتن رتبه لازم برای شنوایی سنجی
توانایی ارائه مشاوره‌های عالی و کارآمد به مراجعان و بیماران
مهارت در انگیزه بخشی و کمک به بیماران در پیگیری برنامه‌ها و فعالیت‌های توان‌بخشی
جزئی‌نگر بودن و توجه کردن به مسائل با دقت کافی
توانایی‌های گفتاری و برقراری ارتباطات اجتماعی
رازدار بودن و نگاه محرمانه داشتن به اطلاعات هر بیمار
رفتار دلسوزانه و درعین‌حال حرفه‌ای با بیماران
توانایی سازماندهی و هماهنگی امور
مهارت فعالیت در کارهای تیمی
آرامش داشتن و برخوردهای مناسب با بیماران در شرایط بحرانی و سخت
برخورداری از مهارت‌های زبان انگلیسی

موقعیت های شغلی رشته شنوایی سنجی در ایران

در مورد موقعیت شغلی رشته شنوایی سنجی در ایران باید بگوییم که کسانی که متخصص گوش و حلق و بینی هستند فقط می توانند سطح روی پرده را مشاهده کنند ولی آنچه در پشت پرده ی گوش قرار دارد یعنی وضعیت گوش میانی و داخلی و مراکز شنوایی مرکزی و عصبی بر عهده متخصصانی که با ابزارهای شنوایی سنجی آشنا هستند می باشد که کسانی که در این رشته فارغ التحصیل شده باشند می‌توانند در این زمینه ‌ها به افراد بیمار کمک کنند و این افراد بعد از اینکه فارغ التحصیل شوند می‌توانند وارد بیمارستان‌ ها و مراکز درمانی گوش و حلق و بینی شوند و یا به همراه یک پزشک گوش و حلق و بینی کلینیک شنوایی سنجی تاسیس کنند.
بعضی از محل کار هایی که سر و صدای زیادی در آن ها وجود دارد هم نیازمند افرادی هستند که متخصص شنوایی سنجی باشد که بتوانند در اجرای برنامه حفاظت شنوایی این افرادی که در این محیط های کاری هستند یاری کنند. به طور کلی می توان گفت که کسانی که وارد رشته شنوایی سنجی می شوند می توانند به داشتن آینده شغلی مناسب امیدوار باشند.
حال که اندکی با رشته شنوایی سنجی آشنا شدید شاید برای شما هم جای سوال باشد که آیا امکان ثبت نام بدون کنکور در رشته شنوایی سنجی وجود دارد؟ و افرادی که علاقمند به تحصیل در رشته شنوایی سنجی هستند و نمی توانند در کنکور سراسری شرکت کنند این فرصت را دارند که بدون کنکور در رشته شنوایی سنجی وارد شوند تحصیل کنند؟
برای این که پاسخ این سوال و خیلی از سوالاتی که در مورد رشته شنوایی سنجی دارید پاسخ داده شود باید در مورد شرایط ثبت نام بدون کنکور رشته های علوم پزشکی اطلاعات بیشتری کسب کنید و بهتر است با مرکز مشاوران آرکا تماس بگیرید و با آن ها در این رابطه صحبت کنید و آن ها حتماً راهنمایی های لازم را در این زمینه به شما خواهند داد.

زمان ثبت ‌نام رشته شنوایی ‌سنجی بدون کنکور ۱۴۰۲

زمان ثبت ‌نام بدون کنکور رشته شنوایی ‌سنجی در نوبت اول مرداد ماه و شهریور به پایان رسیده و ثبت نام نوبت دوم جهت پذیرش افراد متقاضی ورودی بهمن ۱۴۰۲ از آذرماه شروع می‌ شود. اطلاعیه ثبت ‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سراسری بهمن‌ ماه ۱۴۰۲ دانشگاه ‌ها و مؤسسات آموزش عالی به‌ قرار زیر می ‌باشد:

به اطلاع متقاضيان ثبت‌ نام و انتخاب رشته‌ برای ظرفیت های خالی مانده رشته‌ محل‌ هايي که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسري سال ۱۴۰۲ تکمیل نگردیده، می‌ رساند پذيرش در این مرحله برای رشته محل‌ های مذکور براساس سوابق تحصيلي (معدل کتبي ديپلم) در نوبت بهمن ماه صورت می‌ گیرد.

نحوه ثبت نام رشته شنوایی سنجی بدون کنکور ۱۴۰۲

واجدین شرایط برای ثبت نام در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور ابتدا باید دفترچه انتخاب رشته را مطالعه کرده و بعد از اطلاع از شرایط ثبت نام، می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند. ثبت نام در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور تنها از طریق پذیرش در دانشگاه های سراسری و دولتی امکان پذیر خواهد بود. از آنجا که دانشگاه های دولتی و آزاد هر ساله مجاز به جذب تعداد معینی از متقاضیان جهت پذیرش از طریق کنکور هستند، بسیاری از افراد علاقه مند به رشته های پیراپزشکی موفق به کسب رتبه مورد نیاز جهت قبولی نمی شوند. بر همین اساس دانشگاه های سراسری و آزاد در سر تا سر کشور افراد متقاضی رشته هایی مثل شنوایی سنجی را به صورت بدون کنکور در واحدهای پردیس دانشگاهی، پذیرش می کنند. ثبت نام در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور در سال ۱۴۰۲ برای داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده اما موفق به کسب رتبه لازم جهت قبولی نشده اند به روش زیر انجام می شود:

روش اول: در این روش افراد داوطلبانی که رتبه ای نزدیک به رتبه آخرین نفر قبولی در کنکور را کسب نموده اند و بر همین اساس شانس پذیرش از طریق پردیس های دانشگاهی علوم پزشکی در دانشگاه مختلف را دارند. برای کسب اطلاع از رتبه لازم جهت قبولی رشته شنوایی سنجی، دانشگاه های دارای رشته شنوایی سنجی بدون کنکور، داوطلبان باید دفترچه انتخاب رشته را مطالعه نمایند و لیست شهرهای دارای رشته شنوایی سنجی و شهریه ثبت نام رشته شنوایی سنجی بدون کنکور را بررسی کنند.

روش دوم: این روش از طریق ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور است. چنانچه رتبه لازم جهت قبولی را کسب نکرده اید، می توانید در شرایط دیگری برای ثبت نام که همان زمان اسم نویسی در تکمیل ظرفیت است، اقدام نمایید.

کارنامه قبولی بینایی سنجی دانشگاه دولتی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ | آخرین قبولی و درصدهای لازم

شرایط ثبت نام رشته شنوایی سنجی دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲

ثبت نام بدون کنکور رشته شنوایی سنجی و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های کشور به جز دانشگاه آزاد انجام می شود.

جهت تحصیل در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور باید اطلاعات لازم درباره دانشگاه مورد نظر خود کسب کنید، چرا که قوانین و مقررات هر دانشگاه در زمینه ثبت نام بدون کنکور متفاوت خواهد بود. لذا ابتدا دانشگاه مور نظر خود را پیدا کرده، سپس از شرایط و ضوابط آن مطلع شوید. در صورت داشتن شرایط مورد نظر هر دانشگاه، می توانید فرایند ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

شرایط ثبت ‌نام در رشته ‌های بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی به ‌طور مفصل در دفترچه درج خواهد شد، اما اصلی ‌ترین شرایط ثبت‌ نام در رشته شنوایی ‌سنجی بدون کنکور و نکات مهم جهت ثبت‌ نام در دانشگاه‌ های دولتی شامل موارد زیر است:

۱- دارندگان ديپلم فني و حرفه اي و كار دانش هنرستان نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی كه فاقد مدرك پيش دانشگاهي و يا مدرك كارداني هستند، حق ثبت نام و شركت در اين مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته بعنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

۲- از آنجا که گزينش دانشجو در اين مرحله بر اساس سوابق تحصيل (معدل كتبي ديپلم)، صورت خواهد گرفت؛ لذا متقاضيان (ديپلمه هاي نظام آموزشي ۳-۳-۶ ، نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي، نظام قديم چهارساله دبيرستان و همچنين ديپلمه هاي فني و حرفه اي و كاردانش نظام قديم هنرستان كه داراي مدرك پيش دانشگاهي و يا كارداني مي باشند) بايستي معدل كل و يا معدل كتبي خود را بصورت صحيح در تقاضا نامه ثبت نام اينترنتي درج نمايند. متقاضيان توجه داشته باشند در صورت مغايرت معدل كل و يا معدل كتبي واقعي با معدل كل و يا معدل كتبي اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامي، از ثبت نام پذيرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولي آنها لغو مي گردد.

مزایا و معایب رشته شنوایی سنجی

شنوایی سنجی نیز مانند تمام رشته‌های تحصیلی مزایا و معایبی دارد که آگاهی از آن‌ها در هنگام انتخاب رشته شنوایی سنجی بسیار کمک کننده است. از مزایای شنوایی سنجشی این است که محیط کاری بسیار آرام و به دور از استرس دارد و شاهد خون و زخم و صحنه‌های ناخوشایند رشته پزشکی نیستند. از سوی دیگر شنوایی سنجی یک رشته مستقل نیست و معمولا باید در کنار متخصص گوش و حلق و بینی کار کنند چرا که به دلیل ناشناخته بودن این رشته بسیاری از افراد ابتدا به متخصص گوش حلق بینی مراجعه می‌کنند و سپس طریق آن‌ها ارجاع داده می‌شوند.

وظایف متخصصین شنوایی سنج

قالب گیری و ساخت قالب گوش و سمعک
انجام آزمایش های مکرر و تشخیص محل آسیب شنوایی
تهیه گزارشات لازم برای پزشک
برگزاری کلاس‌های پیشگیری از مشکلات شنوایی و عوامل تاثیرگذار بر آسیب‌های شنوایی و تعادل به طور عمومی و یا در محل های خاص کارگاهی، نظامی و …
اجرای برنامه‌های توانبخشی برای افراد دچار مشکلات رشد زبان و مشکلات شنیداری و گفتار درمانی
انجام غربالگری نوزادان، کودکان و …
پیشگیری و حفاظت از آسیب شنوایی
تشخیص عیب دستگاه های شنوایی و رفع آن

ادیومتریست کیست؟

ادیومتریست شخصی است که وظیفه‌ی آن ارزیابی و تشخیص تمامی اختلالات شنوایی و تعادل بیمار، مراقبت از شنوایی بیمار، آموزش به افراد کم شنوا، توانبخشی شنوایی و… است. همچنین ادیومتریست با استفاده از وسایل شنوایی و بررسی میزان شنوایی بیماران می‌‌پردازد تا خسارات ناشنوایی یا کم شنوایی را به حداقل رساند. ادیومتریست در واقع همان شنوایی سنج است.

بازار کار، درآمد و آینده شغلی شنوایی سنجشی

مهم‌ترین فاکتور در هنگام انتخاب رشته شنوایی سنجی و یا هر رشته دیگری بحث بازار کار و درآمد است. شنوایی سنجی بازار کار خوبی دارد و فارغ التحصیلان می‌توانند در موقعیت شغلی متعددی فعالیت کنند که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

-شرکت در طرح‌های سنجش دانش آموزان قبل از شروع مدرسه

-فعالیت در کلینیک‌های شنوایی سنجی یا تاسیس مطب

‌-فعالیت به عنوان استاد دانشگاه

-کار با کودکان استثنایی و اشتغال در مراکز توانبخشی تحت نظارت بهزیستی

-فعالیت در بیمارستان‌ها درمانگاه‌ها

‌-تمرین با کم شنوایان و ناشنوایان برای تقویت توانایی در برقراری ارتباط

-مشاوره دادن به بیماران و خانواده‌ها

-تشخیص مشکلات دستگاه‌های شنوایی سنجی و تعمیر آن‌ها

‌-فعالیت‌های پژوهشی در زمینه شنوایی سنجی

درآمد این رشته چیزی حدود بین ۹ تا ۲۰ میلیون تومان میباشد که بستگی به موقعیت شغلی و توانایی‌ها فرد دارد. در صورت تاسیس مطلب شخصی و توانایی بالا درآمد خوبی خواهید داشت و در صورتی که جذب مراکز و سازمان‌های دولتی شوید حقوق وزارت کار دریافت خواهید کرد.

رشته شنوایی سنجی چند سال است

طول دوره تحصیل این رشته ۴ سال است. دانشجویان برای فراغت از تحصیل باید ۱۳۰ واحد را بگذرانند. دروس پایه و تخصصی رشته شنوایی سنجی به شرح زیر است.

دروس پایه رشته شنوایی سنجی:

میکروبیولوژی، تشریح و فیزیولوژی عمومی، تشریح و فیزیولوژی سر و گردن و گوش و حلق و بینی، فیزیک عمومی، ژنتیک پزشکی، تشریح و فیزیولوژی مغز و اعصا، آواشناسی، روش تحقیق، مبانی علم گفتار، کمک‌های اولیه، بیوشیمی، فارماکولوژی، اصطلاحات پزشکی، اصول توانبخشی، آکوستیک، بافت شناسی، آسیب شناسی عمومی، بهداشت عمومی، روانشناسی عمومی

دروس تخصصی رشته شنوایی سنجی:

روش‌های توانبخشی، تربیت شنوایی، مدیریت در شنوایی‌شناسی، الکترونیک در تجهیزات شنوایی، نویز و حفاظت شنوایی، رشد طبیعی گفتار و زبان و اختلالات آن، زبان تخصصی، روانشناسی مبتلایان به کم‌شنوایی، مبانی آزمون‌های الکتروفیزیولوژیک، بیماری‌های اطفال، شنوایی‌شناسی، تشخیصی مبانی علم شنوایی، ارزیابی تکمیلی شنوایی، بیماری های مغز و اعصاب، ارزیابی پایه‌ی شنوایی، آناتومی و فیزیولوژی دستگاه شنوایی و تعادل، بیماری های گوش و روش های درمان آن، سایکو آکوستیک، ایمیتانس ادیومتری، رادیولوژی سر و گردن، سمینار،اختلالات ارتباطی افراد کم شنوا، تجویز و ارزیابی سمعک و سایر وسایل کمک شنوایی، فیزیوپاتولوژی اختلالات شنوایی و تعادل، پروژه و کارآموزی

نظرات گروهی از دانشجویان رشته شنوایی سنجی

۱. گرایش‌های ارشد رشته ی شنوایی سنجی چیست؟

رشته شنوایی شناسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی تحت عنوان “شنوایی شناسی” می باشد و فاقد گرایش است.

۲. مهارت‌ها و توانایی‌های کسب شده پس از فراغت از تحصیل در این رشته چیست؟

تشخیص اختلال و مشکلات شنوایی در افراد، تهیه گزاش برای پزشک معالج فرد در خصوص نوع تشخیص انجام شده از جمله مهارت‌هایی است که فارغ‌التحصیلان این رشته به دست می‌آورند.

۳. وظایف یک کارشناس شنوایی سنجی در محیط کار چیست؟

وظیفه‌ی اصلی کارشناس رشته‌ی شنوایی سنجی آموزش دادن و مشاوره به خانواده‌ها و افراد دارای مشکل شنوایی است. در ادامه طراحی و اجرای برنامه‌های حفاظت شنوایی برای کارخانه‌ها و مراکز صنعتی و اجرای برنامه‌های غربالگری نوزادان و دانش‌آموزان، توانبخشی‌ شنوایی‌ که‌ شامل‌ ساخت‌ و تجویز انواع‌ قالب‌ گوش‌ و تجویز و ارزیابی‌ وسایل‌ کمک‌ شنوایی‌ مانند سمعک‌ می‌شود از وظایف دیگر کارشناس شنوایی سنجی است. (بر خلاف‌ تصور عامه‌ مردم‌، سمعک،‌ یک‌ بلندگو نیست‌ که‌ بتوان‌ آن‌ را از داروخانه‌ یا مرکز دیگری‌ خریداری‌ کرد و استفاده‌ نمود بلکه‌ یک‌ شنوایی‌شناس‌ باید با استفاده‌ از اطلاعات‌ علمی‌ خود و با توجه‌ به‌ مقدار شنوایی‌ فرد کم‌ شنوا، سمعک‌ را برای‌ گوش‌ او تنظیم‌ کند.) و آموزش‌ به افراد کم‌ شنوا و ناشنوا، که‌ در این‌ حیطه‌ شنوایی‌شناس‌ به‌ فرد کم‌ شنوا طرز استفاده‌ از سمعک‌ را آموزش‌ داده‌ و او را با اصوات‌ مختلف‌ آشنا می‌سازد و به‌ ناشنوا لب‌ خوانی‌ و گفتارخوانی‌ را آموزش‌ می‌دهد از دیگر وظایف فارغ‌التحصیلان این رشته است.

۴. بازار کار و شرایط شغلی این رشته در ایران چگونه است؟

فارغ التحصیلان رشته شنوایی سنجی می توانند در بخش شنوایی سنجی بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز درمانی، مدارس ناشنوایان، مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و کودکان، کارخانه‌ها و مراکز صنعتی استخدام شوند. با داشتن تجربه و سرمایه لازم نیز می توانند به طور مستقل کار کرده و در صورت داشتن شرایط از جمله داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر، داشتن سابقه ۶ ساله برای تاسیس دفتر در تهران و کرج و یا با داشتن سابقه ۴ ساله در سایر شهرستان‌ها دفاتر ارزیابی شنوایی تاسیس کنند.

به طور کلی شغل شنوایی شناسی از بازار کار نسبتا خوبی به خصوص در شهرهای کوچک برخوردار است. به عنوان مثال در طرح‌های بزرگی مانند غربالگری دانش آموزان قبل از مدرسه که در سطح وسیعی در کشور برگزار می شود، شنوایی شناس‌ها نقش اصلی را بر عهده دارند. البته با توجه به این مسئله که این شغل از مشاغل نو و جدید در کشور بوده و سابقه طولانی ندارد، قابلیت رشد و پیشرفت خوبی داشته و پیش بینی می‌شود از آینده شغلی خوبی نیز برخوردار باشد.

۵. آیا امکان اشتغال در این رشته برای خانم ها نسبت به آقایان کمتر است؟

بیشتر به توانایی های فرد، علم و تجربه او بستگی دارد و بحث جنسیت در این رشته مطرح نیست.

۶. آیا امکان ایجاد کارآفرینی در این رشته وجود دارد؟

حیطه کاری رشته شنوایی شناسی علاوه بر فعالیت در بیمارستان‌ها و مراکز دولتی، در قالب تاسیس مطب شخصی نیز هست که در صورت توسعه فضای مطب و وجود تجهیزات لازم، امکان گسترش حیطه کاری و کارآفرینی برای سایر همکاران شنوایی شناس (به خصوص فارغ التحصیلان این رشته) امکان‌پذیر می‌باشد.

۷. ویژگی های دانشگاه محل تحصیل شما چیست آیا مزایای خاصی نسبت به سایر دانشگاه ها دارد؟

پذیرش رشته شنوایی شناسی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران صرفا در مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) صورت می پذیرد و از برخی حوزه‌های تخصصی رشته شنوایی‌شناسی نظیر توانبخشی افراد با اختلال شنوایی مرکزی و سرگیجه برخوردار است. این دانشگاه اساتید مجربی دارند که بسیار دلسوز و مسئولیت پذیر هستند.

فرق شنوایی سنجی با شنوایی شناسی در چه چیزی می باشد؟

رشته ای به نام شنوایی سنجی وجود خارجی ندارد و این مسئله که برخی از افرادی را با نام شنوایی سنج می شناسند، فقط یک اشتباه بیانی است. پس اگر شما دچار اختلالات شنوایی هستید و می خواهید بدانید که باید برای درمان و بررسی به شنوایی سنج مراجعه کنید یا شنوایی شناس باید به شما بگوییم که هر دو این موارد یکی هستند. پس شما باید به یک شنوایی شناس جهت سنجش شنوایی خود مراجعه کنید. به طور کلی برای اختلالات شنوایی مراجعه به شنوایی شناس فعالیتی کار آمد تر نسبت به مراجعه به پزشک گوش و حلق و بینی است.

لیست دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته شنوایی سنجی

رشته شنوایی سنجی رشته‌ای نوپا است. در ایران تقریبا ۹ دانشگاه در این رشته دانشجو می‌پذیرند. این دانشگاه‌ها عبارتند از:

دانشگاه شهید بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانشگاه علوم پزشکی ایران
دانشگاه علوم پزشکی تبریز
دانشگاه علوم پزشکی همدان
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
دانشگاه علوم پزشکی بابل
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

شرایط تاسیس مطب برای فارغ التحصیلان رشته شنوایی سنجی

فارغ التحصیلان شنوایی سنجی در صورت داشتن ۶ سال سابقه کاری در شهر تهران و ۴ سال در شهرستان و اخذ مجوز، اقدام به تاسیس مطب شخصی خود کنند.

مشاوره رشته شنوایی سنجی بدون کنکور ۱۴۰۲

متأسفانه در دانشگاه‌های دولتی ظرفیت پذیرش رشته شنوایی سنجی تعداد زیادی را شامل نمی شود. بنابراین شاید یکی از عواملی که می توان آن را موجب بالا بودن درآمد رشته شنوایی سنجی در ایران دانست، تعداد کم فارغ‌التحصیلان این رشته می باشد. قبل از اینکه به تحصیل در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور فکر کنید، بهتر است اطلاعات جامعی را در رابطه با این رشته و همچنین دانشگاه‌های مربوطه اخذ نمایید. در رابطه با مدرک تحصیلی تفاوتی ندارد شما در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور فارغ‌التحصیل شده باشید و یا در سایر دانشگاه‌های معتبر کشور. داشتن مهارت های تخصصی بیشتر از هر چیزی در این رشته اهمیت دارد، زیرا تخصص تنها موردی است که می‌تواند موجب شود شما درآمد بالایی را کسب نمایید.

آن دسته از داوطلبانی که مایل و علاقه مند به ثبت نام و ورود به رشته شنوایی سنجی بدون کنکور هستند، می توانند بعد از فارغ التحصیلی در رشته شنوایی سنجی، در دانشگاه های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد، مشغول به تدریس شوند. با توجه به درآمد رشته شنوایی سنجی در ایران و متغیر بودن آن، تدریس در دانشگاه را می توان از جمله گزینه های مناسب برای تمامی دانشجویان این رشته دانست. برای کسب اطلاع دقیق و همچنین دریافت مشاوره در رابطه با رشته شنوایی سنجی بدون کنکور می توانید با مرکز مشاوره آرکا تماس حاصل نمایید.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

 

 

مطالب مرتبط:

ثبت نام رشته مامایی بدون کنکور ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

مشروط شدن در دانشگاه | نکات مهم

آرکا مشاوره

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله | لیست رشته ها، شرایط پذیرش، مزایا و معایب و…

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید