مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

منابع آزمون پذیرش لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳| نکات مهم

منابع ازمون پذیرش لیسانس به پزشکی 1403

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته تمامی رشته ها که علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی می باشند، می توانند با مطالعه منابع آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ که توسط معاونت علوم پزشکی منتشر می شود، برای آزمون کارشناسی به پزشکی آمادگی لازم را کسب نموده و از این طریق آن شانس خود را برای ورود به رشته پزشکی امتحان نمایند

آشنایی با منابع لیسانس به پزشکی بسیار اهمیت دارد. متقاضیانی که علاقه مند هستند در رشته پزشکی به تحصیل بپردازند باید در کنکور تجربی شرکت کنند. لازم به ذکر است بدانید بسیاری از افراد در کنکور تجربی موفق نمی شوند، در رشته پزشکی قبول شوند. به همین دلیل یک فرصت منحصر به فرد در اختیار این دسته از افراد قرار داده می‌شود تا از طریق آزمون لیسانس به پزشکی در رشته پزشکی مورد نظرشان تحصیل کنند.

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه می توان در آزمون لیسانس به پزشکی قبول شد؟ در پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم برای قبولی در آزمون لیسانس به پزشکی روش هایی وجود دارد؛ یکی از روش ها استفاده از تجربه مشاورین مجرب ایران تحصیل که خود رتبه های برتر سال های گذشته کنکور تجربی بودند. اگر نیاز به جدید ترین اطلاعیه های آزمون لیسانس به پزشکی دارید می توانید با مشاورین آرکا همراه باشید.

حتما بخوانید: ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی۱۴۰۳| نکات مهم

منابع آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳

داوطلبانی که در مقطع کارشناسی رشته های دیگه قبول شدن، در صورت علاقه به رشته های پزشکی می تونن در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنن. همچنین این داوطلبا باید واجد شرایط تحصیلی و سنی این آزمون هم باشن و دانش آموخته مقطع کارشناسی یکی از رشته های ریاضی و یا تجربی باشن.

همه داوطلبای ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳، باید برای موفقیت در این آزمون، مواد امتحان و منابع ذکر شده در سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران رو در اولویت قرار بدن و با مطالعه و برنامه ریزی درست از زمان باقی مانده تا روز آزمون استفاده کنن. در جدول زیر تموم منابع آزمون لیسانس به پزشکی همراه با مولفین، برای متقاضیان این آزمون گفته شده تا داوطلبا بتونن برای تهیه و مطالعه این منابع اقدام کنن.

 

حیطه حیطه ها  تعداد سوال
 پیشنهادی 
منابع
مبانی بیوشیمیای و بیولوژیکی سیستم های حیاتی بیوشیمی، ژنتیک، بافت شناسی عمومی، فیزیولوژی و آناتومی سیستم های بدن، ایمونولوژی پایه، میکروب شناسی ۸۵ منابع علوم پایه
شیمیایی و فیزیکی سیستم های حیاتی شیمی عمومی، شیمی آلی، فیزیک ۱۵

-جامع شیمی آلی و عمومی

( تالیف دکتر قنبرپور و مهندس خواجه)
-فیزیک شیمی برای دانشجویان پزشکی

( دکتر عقابیان)

مبانی بیولوژیک، روانشناختی و جامعه شناختی رفتار روان شناسی مقدماتی، جامعه شناسی مقدماتی ۲۵

-جامعه شناسی عمومی

( دکتر منوچهر حسینی)
– روانشناسی عمومی

( دکتر حمزه گنجی)

مهارت های استدلال و تفکر نقاد در حیطه علوم انسانی و علوم اجتماعی ۲۵

-راهنمای علمی برای مهارت های تفکر نقاد

( دکتر اکبر سلطانی)

دروس آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴​

با توجه به اینکه بسیاری از علاقه مندان شرکت در آزمون کارشناسی به پزشکی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴​ از دروس این آزمون به طور دقیق اطلاعی ندارند و یا نمی دانند برای مطالعه این دروس از چه منابعی استفاده کنند. سامانه معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران هر ساله لیستی از دروس و منابع آزمون لیسانس به پزشکی منتشر می کند و داوطلبان می توانند با دانلود و دریافت فایل مربوط به منابع آگاهی لازم را کسب نمایند.

لیست دروس آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

آناتومی

بافت شناسی

جنین شناسی

فیزیولوژی

بیوشیمی

میکروب شناسی

ویروس شناسی

ژنتیک

ایمنی شناسی

در لیست منابع معرفی شده از سوی سایت education.tums.ac.ir برای هر یک از دروس فوق منابعی معتبر اراِئه شده است که داوطلبان می توانند با تهیه این منابع و مطالعه آن ها برای آزمون کارشناسی به پزشکی آمادگی لازم را کسب نمایند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی کانون دادگستری ۱۴۰۲| امور بازرگانی

آرکا مشاوره

مشاهده نتایج استخدامی آموزگاری ابتدایی آموزش و پرورش ۱۴۰۳| استثنایی،نحوه مشاهده، نکات مهم

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی کانون دادگستری ۱۴۰۲| معماری و تزئینات داخلی

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید