مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مهمانی و نقل و انتقالی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ | شرایط، زمان و نکات مهم

نقل و انتقال و مهمانی دانشگاه آزاد*آرکا

دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله به منظور فراهم کردن تسهیلات و آرامش در طول دوره تحصیل دانشجویان، امکانی را فراهم کرده است تا دانشجویانی که بر حسب شرایط امکان ادامه تحصیل در واحد دانشگاهی خود را ندارند بتوانند در صورت دارا بودن شرایط مندرج در آیین نامه، نسبت به دریافت میهمانی و نقل و انتقالی دانشگاه آزاد  از واحد محل تحصیل خود (دانشگاه مبدا) به واحد مورد نظر خود (دانشگاه مقصد) اقدام نمایند.

دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله در دو نیمسال این امکان را برای دانشجویان در حال تحصیل در همه مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری فراهم کرده است. داوطلبان می توانند در صورت دارا بودن شرایط لازم در زمان درخواست مقرر شده از طریق سایت منادا نقل و انتقالات نسبت به ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ خود اقدام نمایند. در ادامه این مقاله علاوه بر بررسی شرایط و زمان ثبت درخواست، توضیحاتی در خصوص سایت منادا، مدارک، هزینه و نحوه ثبت درخواست میهمانی یا انتقالی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ارائه شده است.

عناوین اصلی مقاله پنهان
6 مدارک لازم برای مهمانی و نقل و انتقال دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

سامانه نقل و انتقال دانشگاه آزاد

درخواست مهمان و نقل و انتقال به صورت اینترنتی و از طریق سایت monada.iau.ir انجام می شود. دانشجویان می توانند درخواست خود را در این سایت ثبت کرده و نتیجه آن را از طریق همین سایت پیگیری کنند.

زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد نیمسال اول ۱۴۰۲-۱۴۰۳

همان طور که ذکر شد، داوطلبانی که قصد دریافت انتقالی دارند، می بایست در موعد مقرر مراحل ثبت نام خود را آغاز نمایند. فرآیند میهمانی و همچنین نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد، معمولا در دو نیمسال اول و دوم و در دو زمانبندی مختلف انجام می شود.

زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
نیمسال تحصیلی زمان ثبت نام
ترم اول ۱۴۰۲/۰۴/۱۰ تا ۱۴۰۲/۰۵/۱۰

زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد نیمسال دوم ۱۴۰۲-۱۴۰۳

همان طور که ذکر شد، داوطلبانی که قصد دریافت انتقالی دارند، می بایست در موعد مقرر مراحل ثبت نام خود را آغاز نمایند. فرآیند میهمانی و همچنین نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد، معمولا در دو نیمسال اول و دوم و در دو زمانبندی مختلف انجام می شود.

زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
نیمسال تحصیلی زمان ثبت نام
ترم دوم هنوز اعلام نشده است.

به محض اعلام زمان ثبت نام، این مقاله بروز رسانی خواهد شد.

صفر تا صد نقل و انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ | شرایط، زمان و …

 

نحوه ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

به منظور ثبت درخواست خود مبنی بر انتقال به سایر واحدهای دانشگاه آزاد، می بایست ابتدا به سامانه منادا مراجعه کرده و مطابق با راهنمای موجود در ادامه مقاله، به تکمیل مراحل لازم بپردازید.

۱. وارد سامانه منادا به نشانی monada.iau.ir شوید، پس از مطالعه شرایط عمومی و تعهدات مرتبط با درخواست نقل و انتقال و فعال نمودن تیک عبارت “تمام مطالب فوق را مطالعه و تایید می نمایم”، کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.

۲. در این مرحله کد ملی، شماره دانشجویی و متن مشخص شده در صفحه را در کادر های مربوطه درج کرده (درصورتی که دانشجوی جدید الورود می باشید، می باست شناسه انتخاب رشته مورد نظر را نیز ثبت نمایید) سپس روی عبارت “ورود” کلیک کرده تا وارد پنل شخصی خود شوید.

۳. پس از باز شدن صفحه اصلی ثبت نام، اطلاعات کاربری خود که شامل اطلاعات فردی، اطلاعات آموزشی و اطلاعات تماس می باشد را در بخش های مربوطه وارد نمایید. در مرحله بعد، دانشجو باید ماده انتخابی خود را مشخص نموده و مدارک خواسته شده را بارگذاری کند. پس از بارگذاری مدارک بایستی دانشگاه مقصد را انتخاب کرده و هزینه مورد نیاز را از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب واریز نمایید.
۴. بعد از طی تمامی مراحل فوق، سامانه شماره ای را به عنوان “کد پیگیری” صادر می کند. توجه داشته باشید که صدور این کد به منزله تایید ثبت نام شما نمی باشد و لازم است پس از دریافت آن، روی عبارت “ثبت نهایی” کلیک نمایید تا شماره پرونده ۱۳ رقمی در اختیارتان قرار گیرد.

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که دانشجویان تا ۲۴ ساعت پس از ثبت درخواست خود می توانند بدون پرداخت هزینه نوع درخواست خود را تغییر دهند اما پس از آن، تنها در موعد مقرر شده و پرداخت هزینه این امکان برای آن ها ممکن می باشد.

سایت منادا کی باز میشود؟

سایت منادا برای نقل و انتقالات نیمسال اول هم اکنون فعال میباشد و دانشجویان می توانند درخواست خود را تا ۱۰ مردادماه در این سایت ثبت کرده و نتیجه آن را از طریق همین سایت پیگیری کنند.

مدارک لازم برای مهمانی و نقل و انتقال دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشجویانی که متقاضی نقل و انتقالی می باشند، با توجه به شرایط و ماده انتخابی خود مستلزم ارائه مدارک مربوطه هستند که در بندهای زیر به شرح هر یک از آن ها پرداخته ایم.

مهمانی و نقل و انتقال دانشگاه آزاد بر اساس ماده ازدواج یا طلاق

صفحه اول و دوم شناسنامه خود و همسر (طلاق و ازدواج)
سند ازدواج (برای ازدواج)
صفحه دوم تا پنج طلاق نامه (برای طلاق)
صفحه اول شناسنامه فرزند

مهمانی و نقل و انتقال دانشگاه آزاد بر اساس ماده سهمیه شاهد و ایثار گری

با توجه به مقام والای خانواده های شاهد و ایثارگر، میهمانی و یا نقل و انتقال دانشجویان مذکور، با توجه به قوانین بنیاد شهید و ایثارگران و با ارائه مدارک زیر امکان پذیر است.

همسر و فرزند شهید: صفحه اول و دوم شناسنامه به علاوه کارت یا معرفی نامه بنیاد شهید و جانبازان
آزادگان، همسر و فرزندان آن ها: صفحه اول و دوم شناسنامه به علاوه کارت یا معرفی نامه اداره ایثارگری و جانبازی
جانبازان ۱۰ درصد و بالاتر: کارت یا معرفی نامه اداره ایثارگری و جانبازی
رزمندگان دارای ۶ ماه سابقه فعالیت در جبهه: کارت و معرفی نامه از ارگان ذیربط
سند منزل یا اجاره نامه معتبر

مهمانی و نقل و انتقال دانشگاه آزاد بر اساس ماده دانشجویان باردار، بیمار و معلول

دانشجویانی که دارای معلولیت جسمی و حرکتی هستند و دانشجویانی که کمیسیون پزشکی بیماری آن ها را صعب العلاج تشخیص داده است و همچنین دانشجویان باردار، می توانند در صورت تمایل با توجه به شرایط شخصی و محل زندگی خود فرایند ثبت نام جهت میهمانی و انتقالی در دانشگاه های دیگر را با ارائه مدارک زیر انجام دهند.

عکس صفحه اول و دوم شناسنامه دانشجو
مدارک به روز پزشکی مربوط به بیماری
کارت معلولیت یا معرفی نامه صادره ازسازمان بهزیستی

مهمانی و نقل و انتقال دانشگاه آزاد براساس ماده مرحوم شدن پدر، مادر، همسر و فرزند

میهمانی و انتقال دانشجویان مجردی که پس از انتخاب رشته و پذیرفته شدن در یکی از دانشگاه های آزاد، پدر، مادر و یا همسر خود را (در صورت متاهل بودن) از دست داده اند، با ارائه مدارک زیر به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.

گواهی فوت صادر شده از ثبت احوال
عکس صفحه اول و دوم شناسنامه دانشجو و فرد فوت شده
سند منزل یا اجاره نامه معتبر

مهمانی و نقل و انتقال دانشگاه آزاد بر اساس ماده چند دانشجویی

در صورتی که بیش از یک نفر از افراد تحت تکفل خانواده (پدر، مادر، خواهر، برادر، فرزند و همسر) بوده و به صورت همزمان در دانشگاه آزاد تحصیل می نمایند، میهمانی یک نفر یا بیشتر به هر یک از این واحدها، با ارائه مدارک مورد نیاز، مشروط به موافقت واحدهای مبدا و مقصد می باشد.

گواهی اشتغال به تحصیل (ممهور به مهر اصلی واحد دانشگاهی مربوطه) دانشجو یا دانشجویانی که در واحدهای دیگر دانشگاه آزاد مشغول به تحصیلی می باشند.
صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجویان، والدین، همسر

مهمانی و نقل و انتقال دانشگاه آزاد بر اساس انتقال یا میهمانی کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد

این دسته از دانشجویان در صورت کسب ۹۰ درصد نمره قبولی آخرین فرد پذیرفته شده در واحد مقصد می توانند در صورت ارائه رشته، گرایش و مقطع تحصیلی به شهر محل خدمت کارمند یا عضو هیأت علمی نسبت به ثبت درخواست خود با ارائه مدارک زیر اقدام نمایند.

آخرین حکم کارگزینی کارمند و یا هیأت علمی
معرفی نامه از محل خدمت مبنی بر تمام وقت و رسمی بودن کارمند و عضو هیأت علمی و همچنین اعلام
رضایت از عملکرد و موافقت واحد با ادامه تحصیل وی
صفحات عقدنامه در صورت دانشجو بودن همسر
صفحات اول و دوم شناسنامه (صفحه مربوط به درج مشخصات همسر و فرزندان) دانشجو و والدین وی

مهمانی و نقل و انتقال دانشگاه آزاد بر اساس ضوابط میهمانی دائم دانشجویان دختر در مقاطع کاردانی و کارشناسی به محل سکونت والدین و یا همسر:

میهمانی دائم دانشجویان دختر در مقاطع کاردانی و کارشناسی(به جز رشته های پرستاری، مامایی و علوم تغذیه) به شهر محل سکونت والدین و یا همسر امکان پذیر می باشد.

صفحات اول و صفحات مربوط به ازدواج دانشجو
سند منزل یا اجاره نامه معتبر

 

نقل و انتقال و مهمانی آزاد هیوا

 

مهمانی و نقل و انتقال دانشگاه آزاد بر اساس ضوابط انتقال یـا تغییر رشته اعضای هیات علمی شاغل و بازنشسته و متوفی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی

انتقال فرزندان این افراد در صورت اخذ ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در دانشگاه مقصد امکان پذیر بوده و داوطلبان تغییر رشته نیز می توانند مشروط به کسب ۹۲/۵ درصد از نمره آخرین فرد قبول شده در همان مقطع و گروه آزمایشی، درخواست خود را مبنی تغییر رشته و با ارائه مدارک زیر، به ثبت برسانند.

حکم کارگزینی سال جاری ممهور به مهر هیأت ممیزه دانشگاه یا وزارتخانه مربوطه
صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و والدین
صفحات عقدنامه در صورت دانشجو بودن همسر
معرفی نامه رسمی عضو هیأت علمی (دارای مهر و امضای معاونت آموزشی) از دانشگاه محل خدمت

نقل و انتقال دانشگاه آزاد بر اساس ضوابط میهمانی ورزشکاران و قهرمانان ملی

دانشجویان عضو تیم های ملی فدراسیون های ورزشی نیز در صورت که حضور آن ها در مسابقات رسمی، اردوها و تمرینات تیم ملی مورد تایید وزارت ورزش قرار بگیرد، می توانند در صورت احراز شرایط مورد نیاز و ارائه مدارک زیر، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

معرفی نامه از سوی فدراسیون مربوطه
حکم قهرمانی کشوری یا بین المللی

نقل و انتقال دانشگاه آزاد بر اساس ضوابط میهمانی دانشجو (ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری)

میهمانی نمایندگان مجلس، وزرا، استانداران، معاونین رئیس جمهور و سفیران و همچنین همسر و فرزندان آن ها در هر نیمسال تحصیلی با ارائه مدارک لازم، به محل مأموریت و یا نزدیک ترین شهر به محل اشتغال پس از تأیید کمیسیون نقل و انتقالات دانشجویی امکان پذیر می باشد.

صفحات اول و دوم شناسنامه (صفحه مربوط به درج مشخصات همسر و فرزندان) دانشجو و وزرا یا نمایندگان مجلس یا معاونین رئیس جمهور یا استانداران یا سفرا
ارائه معرفی نامه مورد تأیید بالاترین مقام سازمان

مهمانی و نقل و انتقال دانشگاه آزاد بر اساس انتقال پذیرفته شدگان فارغ التحصیل دبیرستان های سازمان سما

دانش آموختگان دبیرستان های سازمان سما که حداقل ۴ سال از دوره تحصیلی خود را گذرانده اند و حداقل امتیاز ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در دانشگاه مقصد را نیز کسب نموده اند، می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز، درخواست خود را از طریق سامانه منادا به ثبت برسانند.

کارنامه مورد تأیید محل تحصیل سه سال آخر تحصیلی
کارنامه قبولی داوطلب در آزمون دانشگاه

شرایط عمومی ثبت درخواست نقل و انتقالات و مهمانی دانشگاه آزاد

در این بخش به یک سری شرایط عمومی که پیش زمینه ثبت نام در این طرح است، اشاره کرده و بعد از آن به شرایط اختصاصی می پردازیم.

شرایط عمومی ثبت درخواست نقل و انتقالات و مهمانی دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

نقل و انتقالات و مهمانی فقط برای دانشجویان پذیرفته شده در رشته های با آزمون است. در واقع نقل و انتقالات برای دانشجویانی که رشته های بدون آزمون دانشگاه آزادتحصیل می کنند، ممنوع است.
درخواست نقل و انتقالات و مهمانی فقط یک بار در طول دوره تحصیلی امکان پذیر است.
دانشجویان حداقل باید یک نیم سال تحصیلی را در واحد مربوطه گذرانده باشند مگر آن که مجوز نقل و انتقالات از بدو پذیرش را داشته باشند.
نقل و انتقالات و مهمانی در ترم آخر ممنوع است.
نقل و انتقالات برای دانشجویان واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد به دلیل ذات غیرحضوری بودن آن ممنوع است.
اگر دانشجوی واحد بین الملل هستید، تنها می توانید به واحد بین الملل دیگر نقل و انتقال کنید.
اگر دانشجوی واحد خارج از کشور (برون مرزی) دانشگاه آزاد هستید، نمی توانید برای واحدهای داخل کشور درخواست نقل و انتقالات دهید.

اگر در شرایط عمومی ممنوعیتی ندارید، می توانید با مطالعه شرایط اختصاصی که در بخش بعدی به آن می پردازیم، فرآیند نقل و انتقالات خود را شروع کنید.

شرایط اختصاصی ثبت درخواست نقل و انتقالات و مهمانی دانشگاه آزاد

شرایط اختصاصی برای هر فرد متفاوت است و به همین دلیل ما به صورت تفکیک شده اقدام به نوشتن آن کردیم. در این بخش کافی است شرایط خود را پیدا کرده و نسبت به آن برای نقل و انتقالات اقدامات لازم را انجام دهید.

هزینه ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشجویان متقاضی نقل و انتقال و میهمانی بایستی هزینه ای جهت رسیدگی به درخواست خود را در سایت منادا واریز نمایند که هزینه پرداختی برای مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است و تمامی دانشجویان موظف به پرداخت آن می باشند.

هزینه انتقالی در زمان تسویه حساب با واحد دانشگاهی مبدا اخذ می گردد و به همراه شهریه ثابت توسط واحد دانشگاهی مبدا دریافت شده و به حساب دانشگاه مقصد واریز می شود. هزینه های مندرج در جداول زیر برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ می باشد لذا در صورت تغییر آن ها متن مقاله برورسانی می شود.

هزینه انتقالی دانشجویان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
مقطع تحصیلی مبلغ
برای تمامی مقاطع تحصیلی معادل با یک شهریه ثابت برای هر مقطع تحصیلی
هزینه میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
مقطع تحصیلی مبلغ
کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد معادل با نصف شهریه ثابت
دکترای حرفه ای و دکتری تخصصی معادل با ۲۵ درصد از شهریه ثابت
هزینه بررسی مدارک دانشجویان متقاضی میهمانی و انتقالی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
مقطع تحصیلی مبلغ
کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ۱۰۰ هزار تومان
دکتری ۱۵۰ هزار تومان

جدول همترازی نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

انتقال دانشجویان واجد شرایط به هر یک از واحدهای گروه همتراز و پایین تر، مشروط به موافقت واحدهای مبدا و مقصد و همچنین پرداخت هزینه مربوطه می باشد. توجه داشته باشید که امکان انتخاب ۵ گزینه از سوی دانشجو برای واحد مبدا فراهم می باشد تا در صورت عدم پذیرش در اولویت اول، سایر اولویت های وی مورد بررسی قرار بگیرند.

دانلود جدول همترازی نقل و انتقال و مهمانی دانشگاه آزاد

ضوابط و مقرارت نقل و انتقال و مهمانی دانشگاه آزاد

علاوه بر شرایط گفته شده، ضوابطی نیز برای دانشجویان متقاضی نقل و انتقالات بین دانشگاهی در نظر گرفته شده است.

امکان انتقال دانشجویان واحدهای الکترونیکی به سایر دانشگاه ها وجود نخواهد داشت.
انتقال و میهمانی دانشجویان خارج از کشور برای دانشگاه های داخل کشور میسر نمی باشد.
دانشجویان دوره های پژوهش محور مجاز به نقل و انتقال و میهمانی نمی باشند.
انتقال و میهمانی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی و دستیاری تخصصی رشته های گروه علوم پزشکی ممنوع است.
امکان انتقال دانشجویان به واحدهای دانشگاهی که در آن عضو کارکنان یا هیئت علمی می باشند، وجود نخواهد داشت.
انتقال و میهمانی پذیرفته شدگان آزمون های اختصاصی واحدهای امارات، بین المللی ارس و بین المللی کیش ممنوع است.
درخواست نقل و انتقال دانشجویان اتباع غیرایرانی از طریق واحد دانشگاهی مبدا و اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد.
انتقال و میهمانی دانشجویان در مقطع دکتری به غیر آزادگان، اسرا و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها و دانشجویان شاهد، دانشجویان بیمار و معلول جسمی و حرکتی شدید و خیلی شدیددر بدو پذیرش با ارائه مدارک لازم به هریک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.
انتقال به واحد دانشگاهی علوم و تحقیقات ممنوع می باشد.
میهمانی وزراء، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونین رئیس جمهور، استانداران و سفرا و همسر و فرزندان آنان در هر نیمسال تا پایان سال تحصیلی که در حال انجام وظیفه هستند، به محل ماموریت یا نزدیک ترین شهر به محل اشتغال پس از تایید کمیسیون نقل و انتقالات دانشجویی امکان پذیر است.
انتقال و میهمانی داوطلبان بر اساس جدول همترازی بر اساس شرایط در نظر گرفته شده امکان پذیر می باشد.

اعلام نتایج نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

داوطلبان پس از ثبت نام در سایت منادا برای نقل و انتقالات و یا میهمانی، منتظر نتایج آن هستند. نتایج درخواست انتقالی و یا میهمانی نیز معمولا یک هفته قبل از شروع ترم تحصیلی در سایت monada.iau.ir قرار داده می شود و دانشجویان می توانند با مراجعه به این سایت و وارد کردن اطلاعات خواسته شده، نتیجه تقاضای خود را مشاهده نمایند. به محض اعلام زمان دقیق انتشار نتایج مقاله به روز رسانی خواهد شد.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳| نحوه مشاهده، اعتراض، نکات مهم

آرکا مشاوره

پذیرش بدون کنکور دانش آموزان برتر و طلاب در دانشگاه فرهنگیان| نکات مهم

آرکا مشاوره

آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید