مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

نتایج کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد | نحوه مشاهده + لینک+ نکات مهم

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1402/آرکا

بعد از برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ افراد متقاضی توانایی این را دارند که در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org نتایج کنکور سراسری را مشاهده کنند. سالانه نتایج طی ۲ مرحله منتشر گشته و در اختیار افراد داوطلب قرار می گیرد. با توجه به برگزاری کنکور در سال ۱۴۰۲ به صورت ۲ بار در سال در بازه های تیر و دی ماه، مرحله اعلام نتایج اولیه را مشخص می باشد که در دو سری خواهیم داشت. سال پیشین، نتایج اولیه کنکور سراسری در نیمه اول مرداد ماه برای همه افراد آزمون سراسری و دانشگاه آزاد به طور یکپارچه اعلام گشته و وضعیت علمی داوطلبان را مشخص کرد. نتایج اولیه داوطلبان دی ماه در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ اعلام شد. افراد داوطلب با در نظر گرفتن تغییرات آزمون سراسری، می بایست تا از نحوه، زمان، انتخاب رشته و به دنبال آن اعلام نتایج این کنکور آگاه گردند که در ادامه این مقاله به صورت کامل جزئیات اعلام نتایج نهایی و اولیه افراد متقاضی کنکور دی و تیر ماه را توضیح داده ایم.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری تیر ۱۴۰۲

نتایج کنکور سراسری تیر در سال جاری طی دو مرحله اصلی اعلام خواهد شد. مرحله اول که شامل انتشار کارنامه آزمون سراسری داوطلب می شود در مورخه ۲۰-۰۵-۱۴۰۲ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت. داوطلب برای دریافت اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه آزمون سراسری پس از ورود به این سایت و درج اطلاعاتی نظیر شماره داوطلبی یا شماره پرونده و… به اولین مرحله نتیجه کنکور سراسری دست پیدا خواهد کرد.

داوطلبانی که در مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرکت کرده و آزمون خود را در دی ماه داده اند، اعلام نتایج اولیه کنکور را در تاریخ ۹ اسفند دریافت کرده اند. آن دسته از متقاضیان ورود به دانشگاه که در شمار شرکت کنندگان در مرحله دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ قرار گرفته اند، آزمون خود را در تیر ماه سال جاری پشت سر خواهند گذاشت و پس از آن تا زمان دریافت جواب کنکور باید صبر کنند.

در بامداد روز جمعه مرخه ۱۴ مهر ماه نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد.

ثبت نام پذیرفته شدگان با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ | زمان، مدارک و نکات مهم

ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری ۱۴۰۲ | زمان، مدارک و نحوه ثبت نام

نکات مهم در خصوص کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲

آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو نوبت (نوبت اول در تاریخ ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱، نوبت دوم در تاریخ ۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲) برگزار شد. طبق مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در صورت یکسان بودن گروه آزمایشی نوبت‌های اول و دوم داوطلبانی که در هر دو نوبت آزمون اختصاصی (کنکور) شرکت کرده‌اند، بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی در نمره‌کل نهایی لحاظ می‌شود. لذا بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی، در کارنامه مربوط به نوبت دوم درج شده است.
نمرات خام شرکت‌کنندگان نوبت اول در اسفند ماه ۱۴۰۱ اطلاع رسانی شد و مجدداً در سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس https://my.sanjesh.org قابل مشاهده است. برای داوطلبانی که فقط در نوبت اول در یک یا چند گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند، نمره‌کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی آنان در کارنامه نوبت اول درج و از طریق سامانه فوق قابل ملاحظه است.

کارنامه داوطلبان شرکت‌کننده در نوبت دوم آزمون سراسری (تیر ماه) حاوی نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی که شرکت نموده، بیشترین نمره‌کل آزمون اختصاصی (کنکور) مربوط به نوبت اول و دوم (ملاک عمل در نمره‌کل نهایی) و نمره کل سابقه تحصیلی (دریافتی از وزارت آموزش و پرورش) می‌باشد که با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده است.

کارنامه نهایی برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته، هفته آینده در سامانه جامع آزمون سراسری منتشر خواهد شد.

تعداد محدودی از داوطلبان که در آزمون نوبت اول (دی ماه ۱۴۰۱) در یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی شرکت نموده ولی در آزمون نوبت دوم (تیرماه ۱۴۰۲) با گروه آزمایشی اصلی دیگری شرکت کرده‌اند، باید در همین کارنامه اولیه حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۱ علاقه‌مندی خود را صرفاً به یک گروه آزمایشی اصلی که تمایل به انتخاب رشته‌های تحصیلی از آن گروه دارند، اعلام کنند تا بر این اساس کارنامه حاوی رتبه آنان تهیه و ارائه شود. شایان ذکر است برای این دسته از داوطلبان در صورت عدم انتخاب گروه آزمایشی اصلی، گروه آزمایشی انتخابی آزمون نوبت دوم (تیرماه ۱۴۰۲) ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

اطلاعیه تکمیلی در خصوص زمان انتشار دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته و همچنین زمان انتخاب رشته داوطلبان، هم‌زمان با انتشار کارنامه نهایی در هفته آینده منتشر خواهد شد.

داوطلبان می‌توانند هرگونه سؤال در خصوص نمرات خام آزمون اختصاصی (کنکور) را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی: https://request.sanjesh.org به این سازمان ارسال نمایند و یا در صورت لزوم سؤالات خود را در ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳ با پیش‌شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.

داوطلبان گرامی در صورت نیاز به درخواست بررسی مجدد نمره کل سابقه تحصیلی لازم است به درگاه الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه نمایند. بدیهی است به درخواست‌هایی که به سایر روش‌ها ارسال شود هیچ‌گونه پاسخی داده نخواهد شد.

نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲

افراد داوطلب جهت مشاهده جواب اولیه کنکور سراسری و اطلاع از نتیجه خود لازم است به سایت سازمان سنجش در زمان تعیین شده مراجعه نموده و به طور اینترنتی به اخذ کارنامه اولیه کنکور سراسری اقدام نمایند.

برای دست یافتن به نتایج باید طبق مراحل عمل نمایید:

  1. ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و کلیک بر روی عبارت “سراسری”

اعلام نتایج کنکئر سراسری 1402

۲. بر روی عبارت “اعلام نتایج نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲” کلیک کنید.

۳. انتخاب گزینه “کارنامه اعلام نتایج نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (لطفا کلیک کنید)”

۴. انتخاب یکی از ۳ روش زیر جهت دریافت نتایج:

روش اول: درج شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و کد امنیتی
روش دوم: وارد کردن شماره پرونده، کد پیگیری و کد امنیتی
روش سوم: گنجانیدن شماره پرونده، شماره سریال و کد امنیتی

بعد از پر کردن اطلاعات روی دکمه جستجو کلیک نمایید تا نتایج برای شما قابل مشاهده گردد.

روش جدید مشاهده نتایج نهایی کنکور۱۴۰۲

با توجه به وجود نمرات سوابق تحصیلی و همچنین نمرات خام دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ در پروفایل، داوطلبان در مرحله اول بایستی به سایت my.sanjesh.org مراجعه و با وارد نمودن کد ملی و رمز عبور به صفحه پروفایلی مربوطه وارد شده و از قسمت کلیک بر روی گزینه کارنامه و در ادامه انتخاب گزینه آزمون نوبت دوم تیرماه میتوانند کارنامه خود را مشاهده نمایند.

مشاهده اعلام نتایج 1402

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ | زمان، نحوه ثبت، نکات مهم

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری تیرماه ۱۴۰۲

پس از انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۲، مرحله سرنوشت ساز و مهم انتخاب رشته آغاز می گردد. افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه های سراسری که در یکی از دوره های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان حق انتخاب رشته دارند.

بعد از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری، توانایی این را دارند که اولویت های خود را تعیین کرده و در فرم اینترنتی انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲ وارد کنند.

شرکت کنندگان و داوطلبان هر ۲ نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۲ که در دی ماه ۱۴۰۱ و تیر ماه ۱۴۰۲ به رقابت پرداخته اند، به صورت همزمان اولویت های خود را یا به عبارت دیگر انتخاب رشته کنکور سراسری را در مرداد ماه انجام خواهند داد. پس نتایج آخر کنکور سراسری ۱۴۰۲ (قبولی نهایی دی ماه و تیر ماه) در نیمه دوم شهریور ماه ۱۴۰۲ اعلام می شود.

داوطلبان حق دارند از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری حداکثر صد و پنجاه کد رشته محل را انتخاب و در فرم اینترنتی انتخاب رشته خود وارد نمایند. پیشنهاد کارشناسان آویژه برای دارا بودن انتخاب هایی اصولی در این مرحله حساس، استفاده از نرم افزارهای انتخاب رشته مجازی می باشد.

در سایت سازمان سنجش نتایج انتخاب رشته ازمون سراسری به طور اینترنتی و اعلام می شوذ. از طرفی افراد داوطلب برای مشاهده پاسخ خود لازم است در زمان مشخص به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و جواب انتخاب رشته خود را مشاهده کنند.

عدددر مرحله اول داوطلبان لازم است وارد سایت سنجش شده و از منوی سمت راست گزینه سراسری را انتخاب کنند.

عددبعد از باز شدن صفحه مربوط به کنکور سراسری، لینک مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری را برگزینند.

جهت مشاهده نتیجه پذیرش خود لازم است کارنامه انتخاب رشته خود را با استفاده از یکی از ۲ روش زیر، دریافت نمایند:

شماره شناسنامه، شماره داوطلبی و عبارت امنیتی

شماره شناسنامه، شماره پرونده و عبارت امنیتی

لینک مستقیم مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (کلیک نمایید)

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ | نکات مهم

آرکا مشاوره

برنامه ریزی کنکور تجربی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

تمدید مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید