مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

بعد از اعلام علاقه مندی خود جهت تحصیل در دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ و نیز کسب رتبه مجاز به انتخاب رشته، داوطلبان می توانند جهت تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سایت تعیین شده مراجعه نموده تا با آموزش لازم و با اطلاع از نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، مراحل انتخاب رشته کنکور آزاد خود را طی نمایند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ با وجود ادغام کنکور سراسری برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود. پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه کنکور، علاوه بر سازمان سنجش که برای دانشگاه های سراسری فرایند انتخاب‌رشته را انجام می‌دهد، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نیز به طور جداگانه مسئولیت انتخاب رشته دانشگاه آزاد را بر عهده دارد. داوطلبان در تمامی گروه ها در صورت علاقه‌مندی به رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد، می‌توانند در کنار انتخاب رشته برای دانشگاه‌های سراسری انتخاب‌رشته این دانشگاه را نیز انجام دهند. در ادامه مطلب توضیحات جامعی از  نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ ارائه شده است. 

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

انتخاب رشته دانشگاه آزاد معمولاً بعد از اعلام شدن نتیجه اولیه کنکور سراسری و چند روز بعدازآنتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می‌شود. برای مثال در سال قبل داوطلبان به دلیل زمان برگزاری کنکور سراسری در ماه مرداد موفق به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شدند که به همین دلیل تخمین زده می‌شود که مانند سال‌های قبل انتخاب رشته دانشگاه آزاد در مردادماه انجام خواهد شد.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ و زمان آن هنوز به‌طور رسمی به اطلاع داوطلبان نرسیده است اما توصیه می‌کنیم داوطلبان کنکوری که قصد انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دارند حتماً اخبار مربوطه به این موضوع را به‌صورت آنلاین پیگیری کنند.

لازم به ذکر است که سازمان سنجش و آموزش دانشگاه آزاد برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نشده‌اند یا در نظر دارند اطلاعات ثبت نامی خود را ویرایش کنند زمانی را به‌عنوان مهلت انتخاب رشته تمدید خواهد کرد به همین دلیل داوطلبان نباید نگرانی بابت این مسئله داشته باشند چراکه این مهلت معمولاً بین ۳ الی ۴ روز برای داوطلبان انتخاب رشته تمدید می‌شود.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و در زمان مقرر شده از طریق سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.org صورت می گیرد. بنابراین داوطلبانی که پس از دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳، کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد را در انتهای کارنامه خود مشاهده کردند، می توانند با توجه به رتبه و تراز اکتسابی خود، فرم انتخاب رشته این دانشگاه را تکمیل نمایند.

پیش از تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد، مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به منظور اطلاع از کد رشته محل ها، شرایط و هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ توصیه می گردد. مطابق این دفترچه داوطلبانی که قصد شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دارند، می توانند حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند.

دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

 

تمامی اطلاعات لازم برای انتخاب رشته اعم از زمان، نحوه، شرایط، لیست رشته ها و دانشگاه های پذیرنده، ظرفیت های پذیرش و… در دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ ذکر خواهد شد.

همچنین برای هر ۵ گروه آزمایشی علوم تجربی، انسانی، ریاضی فیزیک، هنر و زبان های خارجی یک دفترچه مشترک توسط سایت رسمی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org منتشر می شود. زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت دقیق مشخص نیست. به محض در دسترس قرار گرفتن نسخه جدید تر، لینک آن در جدول زیر فعال خواهد شد

حتما بخوانید:دانلود دفترچه ثبت نام با و بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تمامی مقاطع

تاثیر رتبه در نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد۱۴۰۳

در قبولی داوطلبان در دانشگاه‌های سراسری، آنچه که از کارنامه اولیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش برای تمامی متقاضیان مهم می باشد، رتبه در سهمیه است. پیش از کنکور سراسری سال گذشته، متقاضیان به منظور انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ باید به رتبه خود در سهمیه توجه می کردند، اما با تغییراتی که در روند جذب دانشجو در دانشگاه ازاد ایجاد شد، ملاک و معیار سنجش داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌های آزاد نیز رتبه در سهمیه داوطلب می باشد.

اما بطور کلی لازم است توجه داشته باشید که پیش بینی رتبه قبولی امکان پذیر نیست. هرسال با توجه به ظرفیت دانشگاه ها و سطح داوطلبین شرکت کننده در آزمون این رتبه ها دستخوش تغییر می‌شوند. برای اطلاع از شانس قبولی خود توصیه می‌کنیم با یک مشاور صحبت کنید. برای مطالعه اشتباهات انتخاب رشته آزاد کلیک کنید.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

نکات مهم درباره نحوه انتخاب رشته کنکور آزاد ۱۴۰۳

  • زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد با کنکور سراسری فرق دارد و احتمالاً بعد از چند روز یا یک هفته از انتخاب رشته سراسری آغاز شود.
  • در زمان ورود به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به کد دسترسی خود دقت کنید.
  • توجه کنید که انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون آزمون با انتخاب رشته دانشگاه آزاد با آزمون فرق دارد و هرکدام از آن‌ها در زمان‌های مختلفی شروع می‌شود.
  • رشته‌های پزشکی در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد شامل تمامی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است و رشته‌های پیراپزشکی شامل رشته‌هایی مانند پرستاری، علوم آزمایشگاهی، هوشبری، اتاق عمل، مامایی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی و غیره است.
  • حداکثر تعداد رشته‌ای که هر داوطلب مجاز به واردکردن آن در اولویت‌های انتخاب رشته خود است ۱۰۰ عدد است.
  • نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ مثل کنکور سراسری است، به این صورت که افراد باید از بهترین کد رشته محل انتخاب خود را شروع کرده و به‌این‌ترتیب به پایان برسند.
  • در زمان انتخاب رشته حتماً به محل تحصیل و نحوه رفت‌وآمد دقت کنید چراکه مسافت‌های بسیار طولانی از محل زندگی ممکن است باعث بالا رفتن هزینه‌ها و همین‌طور خستگی زیاد شود.
  • به رتبه‌بندی دانشگاه‌های آزاد دقت کنید چراکه هر دانشگاه رتبه و سطح علمی خاص خود را دارد و بسته به این مسئله دارای امکانات متفاوتی است.
  • یکی از مهم‌ترین مسائل درباره نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ توجه به شهریه پرداختی هر رشته است. با در نظر گرفتن بالا رفتن مقدار شهریه‌ها مخصوصاً در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی، افراد باید در زمان انتخاب رشته به این مسئله توجه کنند.

انتخاب رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد

انتخاب رشته آزاد

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

 

 

مطالب مرتبط:

معرفی کامل رشته شنوایی سنجی | درآمد، بازا کار، شرایط ثبت نام و …

آرکا مشاوره

مهندسی شیمی+معرفی$درآمد+آینده شغلی+شرایط ثبت نام و…

آرکا مشاوره

ثبت نام ترمیم معدل نظام قدیم ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید