مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام کنکورسراسری زبان ۱۴۰۳|نحوه ثبت نام، زمان، شرایط، نکات مهم

نحوه ثبت نام کنکور سراسری زبان 1403

در سال های اخیر که رقابت در شاخه های اصلی کنکور افزایش یافته است، متقاضیان علاوه ثبت نام در رشته های ریاضی، تجربی و انسانی، به رشته هایی از جمله هنر و زبان نیز توجه زیادی دارند. با توجه به صنعتی تر شدن و پیشرفت روز افزون کشور، نیاز به یادگیری زبان دوم در اقشار تحصیل کرده مشهود شد و همین امر داوطلبان زیادی را به نام نویسی در کنکور زبان ترغیب کرد. اما تاریخ ثبت نام کنکور زبان تیر ماه ۱۴۰۳ و نحوه شرکت در آن چگونه است؟

کنکور زبان ۱۴۰۳ در دو نوبت اردیبهشت ماه و تیر ماه برگزار می شود. لذا داوطلبان علاقمند به شرکت در این کنکور می توانند در روز برگزاری آزمون در مدت ۱۰۵ دقیقه به سوالات اختصاصی کنکور زبان سراسری در قالب یک دفترچه سوال و در یک نوبت پاسخ دهند. از نکات مهم کنکور زبان ۱۴۰۳ که باید بدانید این است که ثبت نام نوبت اول این آزمون از ۲۱ تا ۲۷ آبان سال جاری در سایت سنجش می باشد.

 منظور از کنکور زبان چیست ؟

یکی از راه های دستیابی به تحصیلات آکادمیک، شرکت در کنکور سراسری بوده و افراد با کسب رتبه مناسب امکان ورود به دانشگاه را خواهند داشت. افراد علاقه مند به تحصیل در رشته های مرتبط با زبان خارجه در دانشگاه، این امکان را داشته تا با شرکت در کنکور زبان ۱۴۰۳ و کسب رتبه مناسب به انتخاب رشته کنکور سراسری بپردازند. برخی داوطلبان از اطلاعات کافی در ارتباط با این کنکور برخورار نبوده که بر همین اساس در زیر به این موضوع پرداخته شده است. در پاسخ به سوال کنکور زبان چگونه است؟ می توان گفت که کنکور زبان یکی از گزینه های شناور کنکور سراسری می باشد که علاوه بر افراد دارای رشته تخصصی زبان، داوطلبان تحصیل کرده در رشته های تجربی، انسانی، ریاضی و هنر نیز امکان شرکت در آن را خواهند داشت.

سوالات این آزمون به مانند سایر کنکور ها به صورت ۴ گزینه ای و تستی بوده و داوطلبان در زمان معین بایستی به آن ها پاسخ دهند. تاریخ برگزاری آزمون سراسری زبان نسبت به مابقی کنکور ها یک الی ۲ روز متفاوت بوده تا داوطلبان علاوه بر امکان شرکت در کنکور مرتبط با رشته خود، قابلیت شرکت در کنکور زبان ۱۴۰۳ را نیز داشته باشند. افراد جهت شرکت در کنکور زبان نیاز به ثبت نام داشته و بایستی هزینه مرتبط با آن را پرداخت نمایند. در این صورت می توانند در زمان انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳ مراحل لازم را طی نمایند.

شانس قبولی در کنکور زبان با توجه به شناور بودن این آزمون پایین بوده و بایستی اشاره کرد که تعداد شرکت کنندگان در این آزمون بالا می باشد. با این حال افراد شانس خود را جهت قبولی و ورود به رشته های دانشگاهی زبان با شرکت در این کنکور امتحان می کنند. ضوابط مرتبط با این آزمون اعم از زمان ثبت نام کنکور زبان ۱۴۰۳، رشته های قابل انتخاب، شرایط حضور در جلسه، شرایط کنکور زبان و موارد دیگر در دفترچه مرتبط درج شده است و درادامه نیز در ادامه در ارتباط با آن صحبت می شود.

حتما بخوانید: مهمترین تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۳ | نحوه برگزاری، زمان، شرایط

زمان ثبت نام کنکور زبان تیر ماه ۱۴۰۳

دواطلبان برای ثبت نام در تمامی شاخه ها و زیر شاخه های تحصیلی خود، باید در زمان مقرر و به صورت اینترنتی اقدام به ثبت نام کنکور  کنند. تمام مراحل به صورت غیر حضوری و در  سایت سازمان سنجش  به نشانی sanjesh.org صورت خواهد گرفت. نام نویسی کنکور سراسری زبان ۱۴۰۳ در تاریخ ۷ الی ۱۲ فروردین انجام میشود.

 

جدول زمان بندی فرآیندهای کنکور زبان تیر ماه ۱۴۰۳
فرآیند زمان
ثبت نام ۷ الی ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳
تمدید مهلت ثبت نام ۱۲ الی ۱۶ فروردین ماه
دریافت کارت ورود به جلسه ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
رفع نقص کارت ورود به جلسه ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
روز برگزاری کنکور هنر

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ بعد از ظهر روز پنج شنبه(نوبت اول)

کنکور سراسری  در ۷ و ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می شود. ولی روز دقیق گروه آزمایشی هنر مشخص نشده است.

 اعلام نتایج کنکور –  مرحله کتبی مرداد ماه ۱۴۰۳
انتخاب رشته نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳
اعلام نتایج نهایی نیمه دوم شهریور ماه ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام کنکور زبان تیر ماه ۱۴۰۳

تمام مراحل به صورت غیر حضوری و در سایت ثبت نام کنکور به نشانی sanjesh.org صورت خواهد گرفت. داوطلبان برای نام نویسی در سایت سنجش باید اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و به تکمیل فرم مربوطه بپردازند به این صورت که برای نام نویسی کنکور زبان ۱۴۰۳:

نحوه ثبت نام کنکور زبان

لینک سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری (نوبت دوم) را انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام کنکور زبان

مجددا عبارت “سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم)” را انتخاب کنید.

در صورتی که قبلا ثبت نام نکرده اید، در این مرحله گزینه ثبت نام کنید را بفشارید

در مرحله بعدی اطلاعات فردی خود را وارد کرده و رمز عبور خود را انتخاب کنید و در نهایت کلمه عضویت را انتخاب

کنید.

پس آن باید عکس اسکن شده خود را در سامانه درج نماییدکنکور زبان تیر ماه

در صفحه بعد اطلاعات شما نمایش داده می شود

کنکور زبان 1403 آرکا مشاوره

دقت داشته باشید که پس از این مرحله، شما نیاز به اطلاعات تحصیلی خود از قبیل کد ۱۹ رقمی کد سوابق تحصیلی خود دارید.در صورت عدم اگاهی از محوه ردیافت کد سوابق تحصیلی روی لینک دریافت کد سوابق تحصیلی کلیلک نمایید. در انتها با پرداخت هزینه ثبت نام، یک صفحه حاوی کد پیگیری پرونده برای شما نمایش داده خواهد شد که باید از آن پرینت گرفته و تا پایان اعلام نتایج نزد خود نگه دارید.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات مهم

کنکور زبان ۱۴۰۳ چند ساعت است

زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳ در دو نوبت اردیبهشت ماه و تیر ماه بر گزار می شود و متقاضیان علاقمند به ثبت نام در کنکور زبان می بایست در این دو بازه زمانی یعنی ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری و همچنین در ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ جهت شرکت در آزمون سراسری اقدام نمایند.

داوطلبان کنکور زبان باید برای حضور در جلسه امتحانی آزمون زبان نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳ خود از سایت سنجش اقدام نموده و سپس اطلاعات روی کارت را با اطلاعات درج شده بر روی کارت شناسایی خود مانند کارت ملی مقایسه نمایند تا از درج اطلاعات ثبت نامی خود بر روی کارت ورود به جلسه کنکور زبان اطمینان لازم را کسب نمایند.

برای پاسخ به این که کنکور زبان ۱۴۰۳ چند ساعت است می توان گفت تعداد سوالات اختصاصی کنکور زبان با سایر گروه های آزمایشی متفاوت بوده و در قالب یک دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، متقاضیان کنکور زبان باید به دفترچه سوالات که شامل ۷۰ سوال پاسخ دهند که این دفترچه، ۱۰۵ دقیقه تایم برای پاسخ گویی را شامل می شود. لازم به ذکر است در صورتی که در تعداد سوالات و جزئیات آن تغییری ایجاد شود این مقاله نیز بروزرسانی می شود.

در خصوص تعداد سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۳ هنوز اطلاعیه ای منتشر نشده، به همین دلیل داوطلبان می توانند عضو کانال تلگرامی هیوا شده تا از آخرین اخبار و اطلاعیه های لازم در این زمینه مطلع شوند. همچنین به محض انتشار اخبار جدید از سوی سازمان سنجش در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

انتخاب رشته کنکور زبان۱۴۰۳

شانس قبولی در کنکور زبان ۱۴۰۳ به مواردی مانند میزان تلاش داوطلب، داشتن اعتماد به نفس، مدیریت زمان آزمون و موارد دیگر وابسته می باشد. بر اساس شرایط کنکور زبان افراد پس از شرکت در کنکور در تاریخ برگزاری آزمون سراسری زبان و کسب رتبه مورد نیاز به انتخاب رشته داشته و بایستی اولویت های خود جهت تحصیل در دانشگاه را انتخاب نمایند. در زیر درباره این مبحث اطلاعاتی شرح داده شده که بایستی مورد مطالعه داوطلبان قرار گیرد.

فرد پس از اطلاع از زمان ثبت نام کنکور زبان ۱۴۰۳ با مطالعه دفترچه اقدام به ثبت نام کرده و بعد از موفقیت در جلسه آزمون نیاز به انتخاب رشته خواهد داشت. انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳ بدین صورت بوده که فرد با مراجعه به دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری در رشته زبان به انجام این کار خواهد پرداخت. لینک دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان سال گذشته در زیر درج شده و فرد جهت بارگیری بایستی پس از اتصال به اینترنت بر روی آن کلیک نماید

شرایط عمومی

  • نداشتن اعتراض به نظام جمهوری اسلامی ایران( در صورتی که درگذشته این اتفاق افتاده باشد باید تغییر نظر داوطلب احراز شود)
  • عدم سابقه عضویت داوطلب و نزدیکانش در گروه های غیرقانونی و فراماسونری
  • نداشتن سابقه فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • شرایط اختصاصی

    • متقاضیان کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته دکترای عمومی، رپزشته دندانشکیدارو سازی و دکتری حرفه ای دامپزشکی با داشتن شرایط بالا به علاوه الزامی بودن خدمت آکی، ن ها، می توانند مجددا در آزمون سراسری شرکت کنند.
    • انجام خدمات برای پزشکان و پیراپزشکان برای رشته های مورد نظر وزارت بهداشت، الزامی است.
      • داوطلب باید دارای گواهی دوره پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام آموزشی جدید( تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳) یا دیپلم دوره چهارساله نظام قدیم و یا داشتن مدرک فوق دیپلم(کاردانی) باشد.
      • پذیرفته شدگان در دوره روزانه ۱۴۰۲ می توانند در آزمون سراسری ۱۴۰۳ نیز شرکت کنند. در صورت قبولی آزمون جدید، باید از رشته قبلی خود انصراف داده و در رشته جدید به تحصیل بپردازند. این دسته از داوطلبان پس از قبولی و انصراف از رشته خود، تحصیل مجدد در رشته خود نمی باشند.
      • متقاضیان دوره کارشناسی در صورت دارا بودن شرایط زیر می توانند در آزمون ثبت نام کنند.
      1. فارغ التحصیلانی که مشمول خدمات اجباری تحت نظر سازمان وزارت بهداشت هستند، باید تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۳ یا ۳۰ بهمن ماه سال ۱۴۰۳ (با توجه به نیمه اول یا دوم بودن قبولی داوطلبان) خدمات خود را شروع نکرده باشند. در صورتی که در مقطع دکتری عمومی، دندان پزشکی و رشته داروسازی قبول شوند، می توانند مابقی خدمات خود را پس از اتمام تحصیل انجام دهند.
      2. داوطلبان نباید هرگونه تعهدی به ارگان ها و دستگاه های اجرایی، تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم، داشته باشند.
      3. در آخر نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه.
    حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

    مدارک لازم برای ثبت نام کنکور زبان تیر ماه۱۴۰۳

    یکی از مراحل مهم پیش از ثبت نام در کنکور زبان ۱۴۰۳، اطلاع از مدارک مورد نیاز آن است. از آنجایی که در سال جاری کنکور، دو مرتبه برگزار شد، مهم ترین پرسشی که ذهن داوطلبان را به خود مشغول کرده اطلاع از تغییرات در شرایط دفترچه راهنمای ثبت نام و مدارک ثبت نام کنکور است. مدارک لازم برای نام نویسی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ به در جدول زیر درج شد است.

    مدارک لازم برای ثبت نام کنکور زبان تیر ماه ۱۴۰۳

    گواهی مدرک دیپلم یا یکی تر مدارک کاردانی یا سطح یک حوزه (برای شرکت داوطلبان فقط در گروه آزمایشی علوم انسانی)
    شناسنامه و کارت ملی
    شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده (به تعداد گروه های آزمایشی که قصد شرکت در آزمون آن را دارید)
    کد مربوط به منطقه و کد پستی محل سکونت
    کد وضعیت نظام وظیفه(داوطلبان مرد)
    معدل کتبی دیپلم و معدل کل دیپلم
    کد پیگیری مربوط به  سهمیه ایثارگران و رزمندگان
    کد(۱۳ رقمی) مربوط به داوطلبان غیر ایرانی
    فایل عکس اسکن شده

    دانلود دفترچه ثبت نام کنکور زبان ۱۴۰۳

    داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور زبان ۱۴۰۳ اقدام به نام نویسی کرده و به کسب آمادگی جهت شرکت در کنکور زبان ۱۴۰۳ می پردازند. شانس قبولی در کنکور زبان با توجه به تعداد بالای شرکت کنندگان از رشته های مختلف، پایین بوده که بایستی مورد توجه قرار گیرد. متقاضیان کنکور زبان جهت شرکت در این آزمون نیاز به اطلاع از ضوابط و شرایط کنکور زبان داشته که هر یک از این موارد در دفترچه درج شده است.

    دانلود مستقیم دفترچه ثبت نام کنکور زبان ۱۴۰۳ (کلیک نمایید)

    در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

    کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

    مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

     

مطالب مرتبط:

ثبت نام دانش آموزان اتباع درمدارس ایران ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

حذف اضطراری دروس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| هزینه، زمان، نحوه و نکات مهم

آرکا مشاوره

مهلت مجدد انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید