مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

نحوه دریافت مجدد شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری ۱۴۰۲ | فراموشی

فراموشی شماره پرونده و داوطلبی کنکور 1402

گم کردن شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری ۱۴۰۲ ممکن است برای تعدادی از داوطلبان کنکور سراسری به دردسر تبدیل شده باشد. یا شاید داوطلبانی باشند که شماره داوطلبی خود را فراموش کرده باشند و به هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری با مشکل مواجه شوند. به همین دلیل نحوه دریافت و بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی می تواند به داوطلبان کمک کند تا بتوانند اطلاعات مربوط به کنکور خود را در سایت سازمان سنجش رصد کنند. در واقع داوطلبان کنکور برای دیدن نتایج اولیه کنکور، آگاهی از راهنمای انتخاب رشته کنکور و مشاهده نتایج نهایی کنکور به اطلاعات ثبت نامی خود نظیر شماره پرونده و شماره داوطلبی نیاز دارند.داوطلبانی که اطلاعات ثبت نامی کنکور خود را فراموش کرده اند و یا به آن دسترسی ندارند، می توانند از طریق ارسال درخواست در سامانه پاسخگویی سازمان سنجش شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور خود را به صورت آنلاین بازیابی کنند. به دلیل اهمیت دسترسی به اطلاعات ثبت نامی برای انجام سایر مراحل کنکور سراسری، در ادامه مقاله نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور ۱۴۰۲ و بازیابی کد پیگیری از طریق سایت سازمان سنجش بیان شده است.

نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری ۱۴۱۰۲

اگر شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور خود را فراموش کرده اید و نمی توانید نتایج را مشاهده کنید، نگران نباشید زیرا شما به روش های مختلفی می توانید اطلاعات خود را بازیابی کنید. روش اول دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری، تماس تلفنی با سازمان سنجش می باشد اما به دلیل آنکه در زمان انتخاب رشته کنکور داوطلبان بسیاری با سازمان سنجش تماس می گیرند، خطوط تلفن اشغال هستند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از طریق روش دوم یعنی ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش، اطلاعات خود را بازیابی نمایید.

۱. برای شروع مراحل دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری از سایت سازمان سنجش، وارد این سامانه به نشانی sanjesh.org شوید.
۲. سپس باید از منوی سمت راست و پایین سامانه بر روی گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” کلیک کنید.

۳. اگر قبلا در سایت عضو شده اید، گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب نکنید اما در غیر این صورت باید در سایت عضو شوید. برای این منظور بر روی گزینه عضویت در سامانه کلیک کنید.بازیابی شماره پرونده و داوطلبی کنکور 1402

۴. بعد از تکمیل فرم عضویت در سایت سازمن سنجش، دکمه تایید را بزنید تا مراحل ثبت نام شما به پایان برسد. پس از این مراحل، سایت سنجش از طریق پیامک و ایمیل، نام کاربری و رمز عبور را برای شما ارسال خواهد کرد.

۵. حال باید به صفحه قبلی سایت برگردید و بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید. سپس اطلاعات خواسته شده را درج کرده و دکمه “ورود” را بزنید.

۶. بعد از وارد شدن به پنل کاربری خود در سایت سازمان سنجش، می توانید برای دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری اقدام کنید. بدین منظور در منوی سمت راست سامانه گزینه “درخواست جدید” را انتخاب نمایید.

۴. در مرحله بعد باید آزمون سراسری و سال آن را انتخاب کرده و دکمه “جستجو” را بزنید. بعد از جستجو کردن، درخواست هایی که می توانید ثبت کنید به صورت یک لیست نمایش داده می شوند که شما باید درخواست “دریافت شماره پرونده یا داوطلبی ۱۴۰۲” را انتخاب نمایید.

۵. بعد از کلیک کردن بر روی گزینه “دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی” درخواست شما در سایت سنجش مورد بررسی قرار می گیرد و سپس صفحه ای باز می شود که در آن اطلاعات فردی، شناسنامه ای و اطلاعات کنکوری تان به شرح شماره پرونده و شماره داوطلبی، درج شده اند.

زمان پاسخگویی به درخواست داوطلبان

داوطلب پس از ارسال درخواست خود در سایت ثبت نام کنکور سراسری، شماره پیگیری درخواست را دریافت می کند. او باید از این شماره برای دسترسی به پاسخ درخواست خود استفاده کند. طی ۲۴ تا ۷۲ ساعت پس از ثبت، وب سایت به درخواست های کاربران پاسخ می دهد.

با توجه به آنچه گفته شد، متقاضیان در صورت آشنایی با نحوه ثبت نام و ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش، می توانند در مواقعی مانند بازیابی اطلاعات و یا اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ درخواست خود را ارسال و درخواست خود را دریافت کنند.

مشاوره دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری ۱۴۰۲

در این مقاله نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری را توضیح دادیم. اگر موفق به بازیابی اطلاعات کنکور خود نمی شوید و با مشکلاتی مواجه هستید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان، عضویت شما را در سایت سنجش انجام داده و مشخصات کاربری تا را بازیابی نمایند.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مطالب مرتبط:

آخرین رتبه قبولی رشته مهندسی عمران دانشگاه تهران ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

ثبت نام کنکورسراسری هنر ۱۴۰۳|نحوه ثبت نام،زمان، شرایط، نکات مهم

آرکا مشاوره

صفر تا صد دریافت دیپلم مجدد ۱۴۰۳ | شرایط، زمان و ….

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید