مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

نحوه پذیرش دوره های مشترک دانشگاه آزاد با آلمان| فراگیر

نحوه پذیرش دوره های مشترک دانشگاه آزاد با دانشگاه های آلمان

دوره های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه آلمان هر ساله در رشته های مختلف در واحد تهران جنوب نیز دانشجویانی را تحت پوشش خود قرار می دهد. دانشگاه آزاد اسلامی شرایطی را فراهم آورده که دانشجویان در صورت نیاز بتوانند به صورت مشترک با برخی از دانشگاه های آزاد کشور آلمان ادامه تحصیل دهند و در صورت تمایل موفق به اخذ پذیرش شوند.

این دانشگاه ها شامل موارد زیر است:

دانشگاه ایلمنائو / دانشگاه ارفورت / دانشگاه نوردهاوزن.

شرایط  و ضوابط پذیرش در دوره های مشترک واحد تهران جنوب با دانشگاه های آلمان

  • حداکثر سن متقاضی ۲۶ سال می باشد. (متولدین سال ۱۳۷۴ به بعد).
  • لازم است رشته تحصیلی در دوره کارشناسی با رشته انتخابی در کارشناسی ارشد متناجس باشد.
  • متقاضیان مرد لازم است در زمان اعزام فاقد مشکل نظام وظیفه باشند.
  • از دانشجویان معرفی شده به واحد تهران جنوب پس از اعلام قبولی مصاحبه اختصاصی بعمل می آید.
  • در هنگام مصاحبه برای اخذ ویزای دانشجویی در سفارت آلمان دانشجویان باید گواهی تمکن مالی جهت پرداخت ۱۱۰۰۰ یورو را ارائه نمایند.
  • متقاضیان پس از قبولی در مصاحبه ورودی به آنستیتو گوته معرفی خواهند شد که شهریه دوره های فوق فشرده (حدود سه میلیون تومان) می باشد و طول هر دوره فوق فشرده حدوداً یک ماه و نیم خواهد بود و دانشجو تا زمان آماده شدن برای امتحان دیپلم آلمانی حدود ده روز را باید با موفقیت بگذراند.
  • شهریه دانشجویان اعزامی به آلمان طبق مصوبه استان مبلغ ۱۵۰۰ یورو می باشد که ۱۰۰۰ یورو آن در ابتدا و ۵۰۰ یورو آن پس از موفقیت در امتحان دیپلم زبان آلمانی (Testdaf)  از دانشجویان اخذ خواهد شد.
  • اگر دانشجو به هر دلیل از ادامه تحصیل منصرف شود دانشگاه به هیچ عنوان شهریه پرداختی را مسترد نخواهد کرد.
  • اگر به هر عنوان دانشجو نتواند ویزای تحصیلی از سفارت آلمان اخذ نماید، دانشگاه در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.
  • دانشجو در هنگام تحصیل در آلمان باید به مقررات دانشگاه های طرف قرارداد احترام  بگذارد ودر هر ترم پیشرفت تحصیلی خود را به واحد تهران  جنوب اعلام نماید.
  • هزینه تحصیل و زندگی در دانشگاه های طرف قرارداد ماهیانه حدود ۷۵۰ یورو می باشد.
  • امکانات لازم برای استفاده دانشجویان از خوابگاه دانشجویی فراهم خواهدشد.
  • کل دوره در کشور آلمان بر گزار می شود و دانشجو مدرک نهایی را پس از گذراندن موفقیت آمیز تحصیل از دانشگاه طرف قرارداد آلمان اخذ خواهد کرد.
  • اگر دانشجو به هر علتی در طول تحصیل نتواند دروس را بگذراند(۲ مرتبه مردودی در هر درس منجر به اخراج از دانشگاه می شود)، در اینصورت واحد تهران جنوب هیچگونه مسئولیتی برعهده نخواهد داشت.
حتما بخوانید: نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳| سراسری

اعتبار مدرک دانشگاه های آزاد آلمان

چنان چه هنوز دارای مدرک دیپلم هستید و به دانشگاه وارد شده اید، باید قبولی کنکور سراسری باشید تا از این طریق شرایط مورد نیاز برای قبولی دانشگاه دولتی جمهوری فدرال آلمان را داشته باشید.

به این ترتیب شما می توانید یک دوره دوازده ماهه کالج را در این کشور اروپایی سپری کنید و چنان چه نمره قبولی را به دست آورید، می توانید به راحتی وارد معتبرترین دانشگاه های کشور آلمان شوید.

اما در صورتی که به شکل مستقیم مایل باشید که برای دانشگاه این کشور اقدام کنید، تفاوتی ندارد که مدرک تحصیلی شما از دانشگاه سراسری و یا دولتی باشد، بلکه باید سایر شرایط دانشگاهی را مد نظر داشته باشیم.

البته ممکن است درصد قبولی برای افرادی که در معتبرترین دانشگاه های سراسری ادامه تحصیل داده اند، نسبت به دانشجویانی که از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شده اند به مراتب بیشتر باشد. اما با در اختیار داشتن مدرک فوق می توانید با به دست آوردن امتیازهای مورد نیاز و سایر عوامل، شانس قبولی در دانشگاه جمهوری فدرال آلمان را داشته باشید.

در مجموع، دانشگاه های کشور آلمان کم و بیش اطلاعات کاملی در خصوص دانشگاه های کشورمان در اختیار دارند و می توان گفت تا اندازه ای با دستگاه آموزشی ایران آگاهی کافی دارند.

بر خلاف باور عموم، دانشجویانی که تحصیلات خود را در دانشگاه آزاد سپری کرده اند نیز با شرایط ویژه ای می توانند در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. اما در خصوص اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان بایستی متذکر شویم که اولویت نخست با دانشجویان سراسری و همچنین دانشگاه دولتی است.

توصیه ما به شما این است که پیش از انجام هر اقدامی به شکل مستقیم با دانشگاه مورد نظر در کشور آلمان تماس گرفته و اطلاعات کاملی در رابطه با اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان به دست آورید و سپس اقدامات لازم را انجام دهید.

چگونه فاقد مدرک یا با مدرک دیپلم در کشور آلمان به ادامه تحصیل بپردازیم؟

این گروه از فارغ التحصیلان بایستی مورد پذیرش کنکور سراسری باشند و به طور معمول در این کشور، نخست به دانشگاه هایی برای ادامه تحصیل ورود می یابند و پس از نمره قبولی از این امکان برخوردارند که در رشته دلخواه خود تحصیل کنند.

فارغ التحصیلانی که به شکل مستقیم به دانشگاه وارد می شوند: این سری از دانشجویان با داشتن مدرک کارشناسی که از معتبرترین دانشگاه های کشورمان کسب نموده اند و با رأی مجرب ترین استادان که تعداد واحدهای مورد قبول آن ها تایید می شود و علاوه بر این تعداد دروسی که مجدداً بایستی گذرانده شود، به دانشجویان ابلاغ می شود. چنان چه از این طریق به دانشگاه وارد شوید و قصد ادامه تحصیل به غیر از رشته ی کارشناسی دارید، بایستی نخست درس های رشته تحصیلی جدید را پشت سر بگذارید.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

 

 

مطالب مرتبط:

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری کانون ۱۴۰۲| کامپیوتر و فناوری

آرکا مشاوره

تاثیر معدل در کنکور ارشد ۱۴۰۳ | میزان، نحوه و فرمول تاثیر…

آرکا مشاوره

مدارک لازم مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳| آموزگاری، دبیری و هنر آموز

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید