مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

صفر تا صد آزمون آزمایشی امتحانات نهایی سنجش ۱۴۰۳ | ثبت نام، شرایط و …

با توجه به حذف دروس عمومی از کنکور سراسری و تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در رتبه و نمره کنکور سراسری، سازمان سنجش  کشور، آزمون های آزمایشی امتحانات نهایی ۱۴۰۳ را برای کسب معدل بالا برای دانش آموزان سال دوازدهم در نظر گرفته است. در ادامه با توجه به اهمیت ارزیابی کمی و کیفی دانش آموزان پایه دوازدهم و لزوم آشنایی با نمونه سوالات نهایی بعد از حذف دروس عمومی به بررسی سایت، زمان و نحوه ثبت نام و چگونگی برگزاری آزمون آزمایشی امتحانات نهایی سنجش ۱۴۰۲ پرداخته ایم.

زمان ثبت نام آزمون آزمایشی امتحانات نهایی سنجش ۱۴۰۳

با توجه به اینکه آزمون های آزمایشی امتحانات نهایی سنجش به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای آمادگی دانش آموزان برای امتحانات نهایی و همچنین کسب معدل بالا برای تاثیر سوابق تحصیلی یا همان تاثیر معدل در کنکور می باشد، بنابراین در سال های اخیر، دانش آموزان زیادی برای شرکت در این آزمون ها علاقه مند شده اند. این آزمون ها به عنوان شبیه ساز امتحانات نهایی بوده که باعث ایجاد آمادگی و آشنایی دانش آموزان با روند برگزاری و نوع سوالات تشریحی نهایی می گردد. در سال گذشته زمان ثبت نام آزمون های آزمایشی امتحانات نهایی خرداد ماه، به صورت اینترنتی و تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه صورت گرفت.

خاطر نشان می گردد که زمان ثبت نام آزمون های آزمایشی امتحانات نهایی سنجش ۱۴۰۳ قبل از شروع امتحانات نهایی خرداد ماه خواهد بود که دانش آموزان باید نسبت به اطلاعیه های شرکت تعاونی خدمات آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص زمانبندی ثبت نام توجه نمایند.

شرایط ثبت نام آزمون آزمایشی امتحانات نهایی سنجش ۱۴۰۳

در وهله اول متقاضیانی که در سال دوازدهم در رشته های نظری قرار دارند، می بایست در مهلت مقرر شده ثبت نام نمایند. از سوی دیگر با توجه به حذف دروس عمومی و در نظر داشتن بودجه بندی کنکور سراسری ۱۴۰۲ بسیاری از مدیران مدارس به منظور ارتقای سطح علمی دانش آموزان خود، خواستار نام نویسی داوطلبان در این آزمون هستند.

دانش آموزان پایه دوازدهم با ثبت نام در یکی از آزمون های آزمایشی مرحله ای، جامع و یا جامع “هدف ” سال ۱۴۰۳، می توانند به صورت دلخواه در هر یک از سه مرحله خود ارزیابی آزمون آزمایشی امتحانات نهایی سنجش به صورت رایگان شرکت کنند.
داوطلبان به صورت انفرادی نیز امکان نام نویسی در آزمون تشریحی امتحانات نهایی را داشته که در ثبت نام انفرادی، دارا بودن شماره پرونده و رمز عبور الزامی است. در ادامه نحوه و سایت ثبت نامی شرکت در آزمون را به طور کامل توضیح داده ایم.

سایت ثبت نام آزمون آزمایشی امتحانات نهایی سنجش ۱۴۰۳

تمامی دانش آموزانی که قصد ثبت نام در آزمون آزمایشی امتحانات نهایی سنجش ۱۴۰۳ را دارند لازم است بعد از اطلاع از شرایط و مدارک مورد نیاز و همچنین زمانبندی برگزاری آزمون های عمومی مدنظر، نسبت به نام نویسی از طریق سایت آزمون تشریحی اقدام نمایند. خاطر نشان می گردد که روال ثبت نام به صورت اینترنتی می باشد.

سایت آزمون تشریحی امتحانات نهایی به نشانی sanjeshserve.ir می باشد که دانش آموزان بعد از ورود به سایت اشاره شده و مطالعه شرایط و آماده سازی مدارک مورد نیاز می توانند ثبت نام نهایی خود با انجام داده و در زمان برگزاری آزمون، با استفاده از شماره پرونده و رمز عبور، کارت ورود به جلسه آزمون تشریحی عمومی را دریافت نمایند.

نحوه ثبت نام آزمون آزمایشی امتحانات نهایی سنجش ۱۴۰۳

دانش آموزان برای ثبت نام آزمون آزمایشی امتحانات نهایی سنجش ۱۴۰۳ باید از طریق سایت آزمون تشریحی اقدام نمایند. برای این منظور لازم است در زمان ثبت نام، به سایت اشاره شده مراجعه نموده و براساس شرایط و ضوابط در نظر گرفته شده، نسبت به نام نویسی اقدام نمایند. در ادامه گام های ثبت نام آزمون آزمایشی امتحانات نهایی ارائه شده است:

۱. مراجعه به سایت شرکت تعاونی خدمات آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjeshserve.ir

نحوه ثبت نان آزمون آزمایشی- هیوا مشاوره

در این بخش میتوانید ثبت نام گروهی و یا انفرادی را انتخاب نمایید.

۲. در ادامه شماره موبایل خود را در کادر مربوطه وارد کرده و سپس “ورود” را انتخاب کنثبت نلم آزمون آزمایشی-ایران مشاوره

۳. تکمیل اطلاعات شخصی در بخش پروفایل

۴. حال در این مرحله که وارد حساب کاربری خود شده اید، می بایست عکس خود را بارگزاری نموده و اطلاعات خود را تکمیل کنید سپس بر روی گزینه “تکمیل اطلاعات فردی” کلیک کنید.

ثبت نام آزمون - هیوا مشاوره

۵. مراجعه به قسمت آزمون ها و انتخاب آزمون دروس عمومی

۶. مراجعه به سبد خرید و پرداخت هزینه

به منظور صحت اطلاعات ثبت شده، به صفحه “تاییدیه” هدایت خواهید شد که پس از تایید، یک کد پیگیری از سوی سامانه برای شما صادر خواهد شد. توجه داشته باشید که کد پیگیری دریافتی را تا زمان برگزاری آزمون و اعلام نتایج آن نزد خود نگه دارید.

اعلام نتایج آزمون تشریحی امتحان نهایی سنجش ۱۴۰۳

دانش آموزانی که در آزمون تشریحی امتحان نهایی سنجش ۱۴۰۳ شرکت کرده باشند، لازم است بعد از شرکت در آزمون، نسبت به مشاهده نتایج و کارنامه امتحان نهایی آزمون آزمایشی خود اقدام نمایند. خاطر نشان می گردد که کارنامه اشاره شده شامل اطلاعات دانش آموز به همراه نمرات تشریحی دروس نهایی می باشد که دانش آموزان براساس نمرات کسب شده می توانند از وضعیت خود در امتحانات نهایی مطلع شوند.

دانش آموزان برای مشاهده نتایج لازم است به سایت آزمون تشریحی به نشانی sanjeshserve.ir مراجعه نموده و براساس شماره پرونده و کلمه عبور، نتایج آزمون تشریحی را مشاهده نمایند. در ادامه راهنمای تصویری اعلام نتایج آزمون تشریحی امتحان نهایی سنجش ۱۴۰۳ ارائه شده است.

۱. دانش آموزان لازم است بعد از جستجوی سایت شرکت تعاونی خدمات آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترنتی sanjeshserve.ir، گزینه کارت و کارنامه را انتخاب نمایند.

دریافت نتیجه آزمون - ایران مشاوره

۲. در ادامه، کارنامه آزمون هایی که برگه امتحانی آن ها تصحیح شده باشد در سایت آزمون تشریحی بارگذاری شده و دانش آموزان می توانند با کلیک بر روی هر کدام، نتایج را مشاهده نمایند.

زمان برگزاری آزمون آزمایشی امتحانات نهایی سنجش ۱۴۰۳

همان طور که بیان شد، زمان برگزاری آزمون آزمایشی امتحانات نهایی سنجش ۱۴۰۳ فعلا مشخص نشده است ولی ساعت برگزاری آزمون های تشریحی ساعت ۱۶ در روز های تعیین شده برگزار می گردد. در صورت انتشار، جدول زمانبندی برگزاری آزمون آزمایشی امتحانات نهایی سنجش ۱۴۰۳  در مقاله حاضر بروز رسانی خواهد شد.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند. مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳ | زمان، شرایط، هزینه و …

آرکا مشاوره

تمدید مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید