مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳[ زمان، نحوه، معدل، نکات مهم و ….]

ویرایش کنکور 1403

به دلیل مهم بودن پروسه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳، سنجش همزمان با ثبت نام، امکان ویرایش و تصحیح اطلاعات ثبت نامی کنکور ۱۴۰۳ را برای داوطلبان این آزمون فراهم میکند تا متقاضیانی که به هر دلیلی اطلاعات فردی یا تحصیلی خود را در زمان ثبت نام کنکور به اشتباه و یا نداشتن تجربه کافی ثبت کرده اند، بتوانند مجدد وارد سایت سنجش شده و اطلاعات مربوطه را ویرایش نمایند. لازم به توجه است که امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری با توجه به شرایط ممکن است محدود بوده و پس از بازه زمانی معین از دسترس خارج گردد. در این مقاله در مورد ویرایش اطلاعات کنکور ۱۴۰۳ و فرم ثبت نام و همچنین زمان ویرایش معدل به طور کامل توضیح داده شده است.

زمان ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

هر سال تعدادی از داوطلبان کنکوری سهوا دچار اشتباه هنگام تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می شوند. مجری برگزار کننده این آزمون یعنی سازمان سنجش به منظور یاری داوطلبان، امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری و پیگیری ثبت نام کنکور سراسری را در ۴ بازه زمانی فراهم می کند تا داوطلبان در هر مرحله از آزمون که متوجه بروز اشتباهی شدند بتوانند نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند. لازم به ذکر است که امسال در طول سال ۲ کنکور در بازه های زمانی اردیبهشت و تیر ماه برگزار خواهد شد. اولین کنکور پیش رو کنکور اردیبهشت ماه می باشد که تاریخ ویرایش اطلاعات کنکور به شرح زیر می باشد:

فرآیند مهلت ویرایش
مهلت اولیه ثبت نام

کنکور نوبت اول (اردیبهشت): ۵ الی ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲  

+ همزمان با دریافت کارت ورود به جلسه (تحت شرایط خاص)

نوبت دوم (تیر): ۷ الی ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳
تمدید مهلت ثبت نام به تقریب بین دو تا سه روز بعد از اتمام ثبت نام اولیه)
مهلت ویرایش (کنکور اردیبهشت ماه)

کنکور اردیبهشت ماه (۷ الی ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳)

ویرایش مجدد ( ۲ تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)

مهلت ویرایش (کنکور تیرماه ماه)

(اعلام نشده)

زمان دریافت کارت ورود به جلسه ۲ تا ۴ روز قبل از شروع آزمون
زمان انتخاب رشته کنکور اواخر مردادماه

سایت ویرایش اطلاعات کنکور ۱۴۰۳

افراد جهت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ و همچنین ویرایش اطلاعات کنکور ۱۴۰۳ باید به سایت ثبت نام کنکور یعنی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند. سایت سازمان سنجش تمامی خدمات مربوط به کنکور سراسری را مانند اطلاعیه های زمان ویرایش اطلاعات کنکور و زمان ویرایش معدل منتشر کرده و به افراد اجازه ثبت نام یا ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور را می دهد.

کاربران با مراجعه به سایت ویرایش اطلاعات کنکور ۱۴۰۳ یعنی سایت سازمان سنجش sanjesh.org و سپس ورود به حساب کاربری خود می توانند برای ویرایش اطلاعات در بازه زمانی مشخص اقدام کنند. لازم به ذکر است که زمان ویرایش اطلاعات سازمان سنجش یک بازه زمانی محدود است و افراد در هر زمان که بخواهند نمی توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند زیرا دسترسی آن ها به بخش ویرایش اطلاعات کنکور باز نمی باشد.

نحوه محاسبه تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳

نحوه ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان در صورت مشاهده اشتباه یا مغایرتی در اطلاعات ثبت نامی خود می بایست در یکی از زمان های یاد شده به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به اصلاح و تغییر اطلاعات ثبت نام کنکور اقدام نمایند. برای این منظور کافی است وارد بخش “سراسری” شده و مطابق مراحل زیر عمل نمایید:

۱. مراجعه به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org و اتخاب گزینه سراسری

ویرایش اطلاعات کنکور 1403

۲. ورود به بخش سراسری و کلیک روی لینک ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳

کنکور سراسری 1403 ویرایش

۳. پس از آن کد ملی و رمز عبور خود را وارد کرده و دکمه “تایید” را بفشارید.

۴. انتخاب گزینه ویرایش اطلاعات

۴. درج اطلاعات ثبت نامی: مشخص کردن نظام آموزشی + (شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام)

۵. انتخاب گزینه ویرایش بر روی کارت صادر شده

صفر تا صد ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۳ [زمان، هزینه، مدارک، نکات مهم و…]

تعداد دفعات ویرایش ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

تعداد دفعات ویرایش ثبت نام کنکور​ بدون محدودیت نیست و محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد. در مورد تعداد دفعات ویرایش ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ باید گفت که امکان ویرایش اطلاعات سازمان سنجش در بازه زمانی ثبت نام بدون محدودیت بوده و افراد تا پایان مهلت ثبت نام امکان ویرایش اطلاعات خود را دارند، اما در زمان ویرایش معدل و در زمان ویرایش کارت ورود به جلسه علاوه بر محدودیت زمانی برای ویرایش اطلاعات محدودیت تعداد دفعات ویرایش نیز وجود دارد. افراد در زمان ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه به طور کلی فقط ۵ بار‌ اجازه مشاهده کارت ورود به جلسه و ویرایش اطلاعات آن را خواهند داشت.

با توجه به وجود محدودیت در تعداد دفعات ویرایش ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ پیشنهاد می شود افراد کارت ورود به جلسه خود را به دقت مشاهده کرده و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت در همان وقت برای ویرایش آن اقدام نمایند. با توجه به این که وجود مغایرت در اطلاعات ثبت نام کنکور و اطلاعات فردی داوطلب باعث ایجاد مشکل می شود افراد لازم است در صورت دیدن هر گونه مغایرت برای رفع و ویرایش اطلاعات اقدام کنند.

ویرایش معدل کنکور ۱۴۰۳

ویرایش معدل کنکور 1403

در مورد ویرایش معدل کنکور ۱۴۰۳ باید گفت که امکان ویرایش معدل کنکور در بازه ثبت نام کنکور و همچنین دریافت کارت ورود به جلسه وجود داشته و امکان پذیر می باشد. از آن جایی که معدل بسیار اهمیت بالایی دارد باید به درستی و با دقت درج گردد و در صورت تغییر معدل افراد حتما باید معدل دیپلم دقیق را در زمان ویرایش اطلاعات کنکور ۱۴۰۳ در فرم ثبت نام وارد کنند. گام به گام مراحل ویرایش در قسمت قبلی توضیح داده شده است.

 

نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر قطعی ۵۰ درصد معدل نهایی

ویرایش اطلاعات زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

آخرین زمان و فرصتی که سازمان سنجش به منظور ویرایش برخی مواردی که دارای اهمیت هستند، مهلت انتخاب رشته داوطلبان بوده که نکته ی قابل توجه این است که همه اطلاعات در این زمان قابلیت ویرایش نداشته بنابراین توصیه می شود که داوطلبان حتی المقدور ویرایش اطلاعات خود را به این زمان موکول نفرمایند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

مدارک لازم برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

کارنامه قبولی هوشبری دانشگاه دولتی ۱۴۰۲| آخرین رتبه و درصدهای لازم

آرکا مشاوره

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید