مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| نکات مهم

ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه فرهنگیان 1403

داوطلبانی که بنا به دلایلی مانند بی دقتی، تغییر اولویت ها و … قصد ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ خود را دارند، می بایست در بازه زمانی انتخاب رشته و یا در زمان تمدید مهلت جهت حذف، اضافه و یا اصلاح اولویت های کد شته محل های انتخابی اقدام نمایند.

همچنین در صورت انتشار اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳، امکان حذف و اضافه شدن کد رشته محل ها، تغییر ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان و … وجود دارد که لازم است داوطلبان با مطالعه اصلاحیه دفترچه مذکور نسبت به تغییرات و جابجایی مورد نیاز در در فرم انتخاب رشته سایت سازمان سنجش اقدام نمایند.

از این رو با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه مقاله به توضیح زمان، مهلت و نحوه ویرایش انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ پرداخته شده است تا داوطلبان با آگاهی کامل و به دور از استرس اقدام به تصحیح و اصلاح فرم انتخاب رشته خود نمایند.

مهلت ویرایش انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

علاقمندان به شرکت در مرحله انتخاب رشته کنکور تربیت معلم ۱۴۰۳، می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نسبت به اولویت بندی رشته های دانشگاه فرهنگیان از بین کد رشته محل های استان بومی خود اقدام نمایند. در این بین برخی از داوطلبان بنا به دلایل مختلف مانند اشتباه وارد نمودن کد رشته محل ها، جابجایی چیدمان، عدم رعایت بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان و … در مهلتی که در اختیار ایشان قرار داده می شود، می توانند وارد سامانه شده و نسبت به تغییر و ویرایش انتخاب های خود نیز اقدام نمایند.

زمان و نحوه برگزاری کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور اختصاصی فرهنگیان همزمان با ثبت نام مرحله اول کنکور (۵ تا ۱۱ آذر ماه) استغ در واقع شما زمانی که برای کنکور اردیبهشت ماه ثبت نام می‌کنید، باید تیک ثبت نام در آزمون اختصاصی فرهنگیان را هم بزنید تا برای شما دفترچه اختصاصی این آزمون صادر شود. کنکور فرهنگیان فقط یک بار در سال و آن هم در اردیبهشت ماه و همزمان با مرحله اول کنکور سراسری برگزار می‌شود. می‌دانم این موضوع کمی گیج کننده است، اما قضیه این است که هر داوطلب ابتدا به سوالات دفترچه تخصصی رشته خودش پاسخ می‌دهد و اگر برای کنکور فرهنگیان ثبت نام کرده باشد، بعد از اتمام زمان پاسخ‌گویی دفترچه تخصصی رشته‌اش به او یک دفترچه اختصاصی آزمون فرهنگیان داده می‌شود. دفترچه اختصاصی آزمون فرهنگیان شامل سه درس زیر است:

  • هوش و استعداد معلمی با ضریب ۳
  • تعلیم و تربیت اسلامی با ضریب ۲
  • فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی با ضریب ۲

یکی از مهم ترین مراحل پذیرش دانشجو در دانشگاه های تربیت معلم و پردیس دانشگاه های فرهنگیان، مصاحبه است که تنها معرفی شدگان مرحله انتخاب رشته حق شرکت در آن را دارند. به نحوی که سازمان سنجش پس از بررسی انتخاب های موجود در فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳، فهرست اسامی چند برابر ظرفیت کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان را به همراه زمان انجام مصاحبه در سایت خود منتشر کرده و در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

معرفی شدگان می بایست پس از مطالعه دقیق اطلاعیه منتشر شده در این خصوص و کسب آمادگی لازم در تاریخ مقرر به دانشگاه مربوطه مراجعه کرده و مراحل گزینش را به اتمام برسانند. مصاحبه دانشگاه فرهنگیان توسط هسته های گزینش هر استان برگزار می شود و متقاضیان می بایست طبق اطلاعیه سازمان سنجش، سر جلسه تعیین شده حاضر شوند. همانطور که گفته شد در جلسات مصاحبه سلامت جسمی داوطلب بررسی می شود و سوالات مختلفی در خصوص هدف شما از انتخاب شغل معلمی، احکام،مسائل سیاسی و… از داوطلبان پرسیده می شود.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات مهم

مراحل ویرایش انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور تربیت معلم ۱۴۰۳ به منظور تغییر و ویرایش انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و رجایی ۱۴۰۳ باید به سایت سنجش مراجعه کرده و از طریق سامانه جامع آزمون سراسری مای سنجش مطابق مراحل زیر این فرآیند را پشت سر گذارند.

  1. ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org
  2. انتخاب گزینه “سراسری” از منوی آزمون ها
  3. کلیک بر روی لینک “انتخاب رشته آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳”
  4. ورود به سامانه مای سنجش و انتخاب گزینه انتخاب رشته
  5. انجام ویرایش های مورد نظر و تایید نهایی اطلاعات

راهنمای ویرایش انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

سازمان سنجش هم زمان با انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ امکان ویرایش فرم اینترنتی انتخاب رشته را فراهم کرده و از این طریق به متقاضیان اجازه می دهد نسبت به حذف، جابجایی یا اضافه کردن رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند. به همین منظور در ادامه نحوه ویرایش انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان بصورت تصویری آموزش داده شده است.

در ابتدا با ورود به سایت سنجش sanjesh.org  گزینه “سراسری” را  از بخش آزمون ها را کلیک کنید.The first step is choosing the entrance exam field min

در صفحه جدید بر روی لینک فعال “انتخاب رشته آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳” کلیک نمایید.The second step is choosing the entrance exam field minدر ادامه مجددا بر روی لینک  “انتخاب رشته آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳” کلیک کنید تا به سامانه جامع آزمون سراسری مای سنجش وارد شوید.برای ورود به صفحه کاربری خود در سیستم جامع آزمون سراسری مای سنجش می بایست کد ملی و رمز عبور خود را در کادر های مربوطه وارد کرده و سپس گزینه “ورود”  را کلیک کنید.در ادامه در پروفایل کاربری خود گزینه “انتخاب رشته” را کلیک کنید.The fifth step is choosing the entrance exam field minدر این مرحله می توانید نسبت به ویرایش ترتیب چیدمان و اولویت بندی کد رشته محل های انتخابی خود اقدام نمایید.The sixth step is choosing the entrance exam field 1 minدر انتها با ویرایش انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان خود دکمه تایید را کلیک کرده و انتخاب رشته اصلاح شده خود را مشاهده و پرینت کنید.

حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه شایستگی های عمومی و اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات طلایی

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

نمونه کارنامه آخرین قبولی رشته اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی ارتش

آرکا مشاوره

مدارک لازم برای رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

میزان اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید