مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

کارنامه آخرین قبولی پزشکی ۱۴۰۲/رتبه لازم قبولی ۱۴۰۳ و …

تحصیل در رشته پزشکی و پوشیدن لباس سفید پزشکی آرزوی بسیاری از دانش آموزانی است که رشته تجربی را به عنوان رشته تحصیلی خود در دوره دوم متوسطه انتخاب می کنند. با وجود مشقت های فراوان این رشته، هر ساله شاهد علاقه شدید بسیاری از داوطلبان و رقابت آنان در کنکور سراسری تجربی جهت قبولی در رشته پزشکی هستیم. شاید یکی دیگر از مواردی که سبب گرایش بیش از حد متقاضیان به تحصیل در رشته پزشکی شده است، جایگاه اجتماعی و درآمد مناسب این رشته باشد. یکی از اطلاعاتی که در مسیر کنکور سراسری می تواند به داوطبان کمک بسیار زیادی کند، اطلاع از کارنامه قبولی رشته پزشکی و درصد های داوطلبانی می باشد که سال های قبل در این رشته قبول شده اند.

در ادامه به بررسی رتبه و کارنامه قبولی پزشکی در مناطق و سهمیه های مختلف میپردازیم، داوطلبان گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در خصوص نمونه کارنامه و یا آخرین رتبه قبولی رشته پرطرفدار پزشکی میتوانند با مرکز مشاوران آرکا تماس حاصل نمایند.

کارنامه قبولی پزشکی  ۱۴۰۲ و حداقل درصد لازم برای پزشکی سراسری در سهمیه منطقه ۱

علاقمندان به رشته پزشکی می توانند ضمن بررسی کارنامه قبولی پزشکی سال گذشته، خود را برای شرکت در این ماراتن نفس گیر آماده نموده و یا در مرحله انتخاب رشته ۱۴۰۳ با آگاهی کامل، نسبت به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته خود پرداخته و شانس قبولی خود را در رشته پزشکی در دوره روزانه تخمین بزنند. از آن جایی که پذیرش در کنکور سراسری بر طبق رتبه در سهمیه داوطلبان انجام می گردد. در این بخش کارنامه قبولی پزشکی سال گذشته و حداقل درصد لازم برای پزشکی سراسری در سهمیه منطقه ۱ را ارائه کرده ایم.

رتبه در سهمیه شهر داوطلب دانشگاه زمین شناسی زیست شناسی شیمی ریاضیات فیزیک
۱۶۰۰ سمنان علوم پزشکی بندر عباس ۲۰ ۸۵ ۴۴ ۱۸ ۴۷
۲۲۵۸ یاسوج علوم پزشکی یاسوج ۰ ۶۱.۴ ۳۰.۵ ۵۸.۹ ۶۷.۸
۲۵۱۹ بم علوم پزشکی بم ۰ ۵۲.۷ ۳۴.۲۹ ۵۵.۵۹ ۴۸.۹
حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر قطعی ۵۰ درصد معدل نهایی

کارنامه قبولی پزشکی ۱۴۰۲ و حداقل درصد لازم برای پزشکی سراسری در سهمیه منطقه ۲

با اعلام نتایج سراسری ۱۴۰۳ داوطلبان شرکت کننده در این آزمون به بررسی کارنامه خود پرداخته و بعد از اطلاع از جزئیات کارنامه شان به این فکر می افتند که با توجه به رتبه، تراز و درصد های خود، امکان قبولی در چه رشته ای را دارند. رشته پزشکی جزو رشته هایی می باشد که متقاضیان بسیاری علاقمند به قبولی در این رشته می باشند. از سمت دیگر سهمیه منطقه دو یکی از سهمیه های پرجمعیت کنکور ۱۴۰۳ به حساب می آید. به همین خاطر در این بخش چندین نمونه از کارنامه آخرین نفرات قبولی در رشته پزشکی که دارای سهمیه منطقه دو می باشند را جمع آوری کرده و بر اساس جدول زیر ارائه داده ایم:

رتبه در سهمیه شهر داوطلب دانشگاه زمین زیست شیمی ریاضیات فیزیک
۴۵۴۵ تهران دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۰ ۳۸ ۴۸.۵۹ ۴۵.۵۹ ۷۴.۵
۴۸۶۸ شهرکرد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۰ ۵۰ ۴۶.۷ ۵۱.۲ ۵۶.۷
۴۹۲۵ رشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان – رشت ۰ ۴۶.۷ ۴۵.۷۹ ۴۸.۹ ۳۵.۵۹
۵۰۱۸ اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور – اهواز ۰ ۵۲ ۲۸.۶ ۵۶.۷ ۵۵.۵۹

کارنامه قبولی پزشکی ۱۴۰۲ و حداقل درصد لازم برای پزشکی سراسری در سهمیه منطقه ۳

همانطور که خدمتتان عرض کردیم، انتخاب رشته کنکور سراسری بر طبق سهمیه های متفاوتی مثل سهمیه مناطق و ایثارگران انجام می گیرد. یکی از سهمیه های کنکور سراسری، سهمیه منطقه سه است که به داوطلبان کم برخوردار از رفاه آموزشی اختصاص داده شده است. همانطور که گفتیم، پذیرش نهایی در کنکور سراسری بر اساس رتبه در سهمیه داوطلبان انجام می شود.

 

رتبه در سهمیه شهر داوطلب دانشگاه زمین زیست شیمی ریاضیات فیزیک
۲۶۱۶ جیرفت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۰ ۳۵.۴ ۴۹.۵۹ ۵۴.۵ ۵۰
۲۶۱۵ گناباد دانشگاه علوم پزشکی گناباد ۰ ۵۰.۷ ۳۵.۲۹ ۳۳.۴ ۶۵.۵۹
۲۷۸۸ شاهرود دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۰ ۴۶.۷ ۴۵.۷۹ ۴۲.۲۹ ۵۰
۳۴۴۸ بوشهر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۰ ۳۶.۷ ۴۲.۹ ۵۵.۵۹ ۵۴.۵
حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

مشاوره انتخاب رشته پزشکی ۱۴۰۳

توجه داشته باشید که رتبه های گفته شده رشته پزشکی در بالا تقریبی بوده و با توجه به تغییر ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته و حذف دروس عمومی، تاثیر ۵۰ درصد سوابق تحصیلی،سال فارغ التحصیلی و… بهتر است تا داوطلبان این رتبه ها را به عنوان رتبه های قبولی خوشبینانه در نظر بگیرند.

همچنین حدود رتبه و کارنامه های قرار داده شده در مرکز مشاوره آرکا با دقت بسیار بالایی بررسی شده و به دلیل تغییرات اعلام شده در ظرفیت رشته ها و ایجاد محل های پذیرش جدید بایستی کارنامه داوطلب مورد نظر با دقت و حساسیت بیشتری بررسی گردد، چرا که امر انتخاب رشته میتواند در زندگی و شخصیت داوطلب تاثیر مستقیم داشته باشد، لذا به داوطلبان گرامی توصیه میشود برای بررسی بیشتر و نتایج بهتر، راهنمایی های لازم را از طریق تماس تلفنی کارشناسان مرکز مشاوران آرکا دریافت نمایند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد تهران شمال سال تحصیلی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

اعتبار مدرک دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

نمونه کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید