مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

کارنامه قبولی رشته حقوق دانشگاه تهران ۱۴۰۲| آخرین قبولی و درصدهای لازم

رتبه قبولی حقوق دانشگاه تهران 1401

رشته حقوق یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین رشته های کنکور سراسری گروه علوم انسانی می باشد که در زیر گروه اول آن قرار دارد. هر ساله بسیاری از رتبه های برتر کنکور رشته انسانی برای پذیرش در این رشته با یکدیگر رقابت می کنند. رشته حقوق رشته بسیار گسترده ای می باشد که جنبه ها و ابعاد مختلفی از زندگی بشر را در بر می گیرد. به نوعی می توان گفت همه انسان ها به دانش حقوقی و حقوق دان های متخصص نیازمند هستند. رشته حقوق در ابتدا در مقطع کارشناسی ارائه می شود که طول دوران تحصیل آن ۴ سال و معادل ۸ ترم تحصیلی می باشد که دانشجویان در این مدت حدود ۱۳۵ واحد درسی را باید بگذرانند که از این تعداد، ۲۰ واحد درسی مربوط به دروس عمومی، ۱۵ واحد درسی مربوط به دروس پایه، ۹۴ واحد درسی مربوط به دروس تخصصی و ۶ واحد درسی هم مربوط به دروس اختیاری می باشد. اطلاع از کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته حقوق دانشگاه تهران داوطلبان سال های گذشته در رشته ها و مناطق مختلف برای داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کرده اند، اهمیت زیادی دارد. از این رو در این مقاله چندین نمونه از کارنامه قبولی رشته حقوق دانشگاه تهران ۱۴۰۲ و حداقل درصد لازم برای قبولی این رشته در سهمیه منطقه یک، دو و سه ارائه شده است.

میزان درآمد و حقوق رشته حقوق

اگر وکیلی با تجربه و ماهر و یا حداقل در چند دعاوی موفق شده باشید، بازار کار و در آمد خوبی در انتظار شماست. باوجود این چون در دوره لیسانس مقدمات حقوق خوانده می شود، برای بازار کار خوب در حقوق ادامه تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان توصیه می شود. فارغ التحصیلان رشته حقوق می توانند با شرکت در آزمون های استخدامی به عنوان مشاور حقوقی در سازمان های دولتی مثل شهرداری ها، بخش داری ها، دانشگاه ها، بانک ها، وزارت خانه ها ، ادارات ثبت اسناد و املاک ، شرکت های خصوصی و … مشغول به کار شوند. درواقع می توان گفت همه واحدهایی که دارای شخصیت حقوقی هستند نیاز به مشاور حقوقی دارند.

علاوه بر این، آن ها می توانند اقدام به تاسیس دفتر اسناد رسمی و دفتر ازدواج و طلاق و یا دفتر وکالت خصوصی خود کنند یا به عنوان کارمند در این دفترها زیر نظر حقوقدانان فعالیت کنند. نمی توان درآمد قطعی برای وکلا و حقوقدانان در نظر گرفت. کارمندان دولتی مطابق قانون وزارت کار حقوق می گیرند اما افرادی که در حوزه خصوصی کار می کنند، با توجه به نوع کار می توانند حقوق بالایی (بعضا حقوق بالای ۲۰۰ میلیون تومان در ماه) دریافت کنند.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

نمونه کارنامه قبولی رشته حقوق دانشگاه تهران ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه۱

دانشگاه: تهران
رشته:  حقوق
رتبه کشوری: ۹۲ رتبه در سهمیه:۵۶
نام درس درصد
اقتصاد ۸۰
ریاضیات ۶۰
ادبیات تخصصی ۷۰
عربی تخصصی ۷۰
تاریخ و جغرافیا ۷۰
فلسفه و منطق ۵۰
علوم اجتماعی ۸۶
روان شناسی ۸۰

نمونه کارنامه قبولی رشته حقوق دانشگاه تهران ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه۲

دانشگاه: تهران
رشته: حقوق
رتبه کشوری:  ۴۱۵ رتبه در سهمیه:۱۵۲
نام درس درصد
اقتصاد ۸۰
ریاضیات ۵۰
ادبیات تخصصی ۸۰
عربی تخصصی ۷۰
تاریخ و جغرافیا ۶۰
فلسفه و منطق ۴۰
علوم اجتماعی ۸۰
روان شناسی ۷۶

نمونه کارنامه قبولی رشته حقوق دانشگاه تهران ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه۳

دانشگاه: تهران
رشته: حقوق
رتبه کشوری:  ۱۱۸۱ رتبه در سهمیه: ۳۰۱
نام درس درصد
اقتصاد ۶۰
ریاضیات ۴۶
ادبیات تخصصی ۵۰
عربی تخصصی ۷۰
تاریخ و جغرافیا ۵۰
فلسفه و منطق ۴۰
علوم اجتماعی ۶۹
روان شناسی ۷۰
حتما بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| نکات سرنوشت ساز

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه تهران ۱۴۰۳

توجه داشته باشید که رتبه های قبولی رشته حقوق دانشگاه تهران گفته شده در بالا تقریبی بوده و با توجه به تغییر ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته و تاثیر ۵۰ درصد سوابق تحصیلی،سال فارغ التحصیلی و… بهتر است تا داوطلبان این رتبه ها را به عنوان رتبه های قبولی خوشبینانه در نظر بگیرند و ممکن است با افزایش یا کاهش سوابق تحصیلی درصدهای اعلامی فوق تغییر نمایند.

همچنین حدود رتبه و کارنامه های قرار داده شده در مرکز مشاوره آرکا با دقت بسیار بالایی بررسی شده و به دلیل تغییرات اعلام شده در ظرفیت رشته ها و ایجاد محل های پذیرش جدید بایستی کارنامه داوطلب مورد نظر با دقت و حساسیت بیشتری بررسی گردد، چرا که امر انتخاب رشته میتواند در زندگی و شخصیت داوطلب تاثیر مستقیم داشته باشد، لذا به داوطلبان گرامی توصیه میشود برای بررسی بیشتر و نتایج بهتر، راهنمایی های لازم را از طریق تماس تلفنی کارشناسان مرکز مشاوران آرکا دریافت نمایند.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مطالب مرتبط:

کارنامه دبیری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲- تمام مناطق

آرکا مشاوره

انتخاب رشته کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات مهم

آرکا مشاوره

مهمترین تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید