مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

کارنامه قبولی رشته حقوق دانشگاه فردوسی مشهد ۱۴۰۲| آخرین قبولی و درصدهای لازم

کارنامه قبولی رشته حقوق دانشگاه حقوق 1402

رشته حقوق یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین رشته های کنکور سراسری گروه علوم انسانی می باشد که در زیر گروه اول آن قرار دارد. هر ساله بسیاری از رتبه های برتر کنکور رشته انسانی برای پذیرش در این رشته با یکدیگر رقابت می کنند. رشته حقوق رشته بسیار گسترده ای می باشد که جنبه ها و ابعاد مختلفی از زندگی بشر را در بر می گیرد. به نوعی می توان گفت همه انسان ها به دانش حقوقی و حقوق دان های متخصص نیازمند هستند. رشته حقوق در ابتدا در مقطع کارشناسی ارائه می شود که طول دوران تحصیل آن ۴ سال و معادل ۸ ترم تحصیلی می باشد که دانشجویان در این مدت حدود ۱۳۵ واحد درسی را باید بگذرانند که از این تعداد، ۲۰ واحد درسی مربوط به دروس عمومی، ۱۵ واحد درسی مربوط به دروس پایه، ۹۴ واحد درسی مربوط به دروس تخصصی و ۶ واحد درسی هم مربوط به دروس اختیاری می باشد. اطلاع از کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته حقوق دانشگاه فردوسی مشهد داوطلبان سال های گذشته در رشته ها و مناطق مختلف برای داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کرده اند، اهمیت زیادی دارد. از این رو در این مقاله چندین نمونه از کارنامه قبولی رشته حقوق دانشگاه فردوسی مشهد ۱۴۰۲ و حداقل درصد لازم برای قبولی این رشته در سهمیه منطقه یک، دو و سه ارائه شده است.

آزمون وکالت چیست

آزمون وکالت یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های دانشجویان حقوقی می‌باشد که به علت همین محبوبیت بالا، هر ساله متقاضیان فراوانی در این آزمون به قصد دریافت پروانه وکالت شرکت می‌کنند. آزمون وکالت هر ساله از طریق دو نهاد کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه برگزار می‌شود.

دریافت پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری دارای مزیت‌هایی نسبت به مرکز وکلای قوه قضائیه است که باعث می‌شود، تمایل افراد به دریافت پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری بیشتر باشد. این مزیت‌ها عبارت‌اند از تفاوت در تعرفه ابطال حق تمبر، امکانات رفاهی از قبیل صندوق بیمه تعاون بازنشستگی، کمیسیون‌های رفاهی، علمی، ورزشی و … ،حق رأی‌گیری سمینار ، تعداد بیشتر کانون وکلا در سطح کشور و حق‌الوکاله بیشتر.

 حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

نمونه کارنامه قبولی رشته حقوق دانشگاه فردوسی مشهد ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه۱

دانشگاه: فردوسی مشهد
رشته:  حقوق
رتبه کشوری: ۹۳۴ رتبه در سهمیه:۳۶۴
نام درس درصد
اقتصاد ۶۷
ریاضیات ۴۱
ادبیات تخصصی ۳۶
عربی تخصصی ۷۱
تاریخ و جغرافیا ۴۰
فلسفه و منطق ۳۷
علوم اجتماعی ۷۷
روان شناسی ۹۰

نمونه کارنامه قبولی رشته حقوق دانشگاه فردوسی مشهد ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه۲

دانشگاه: فردوسی مشهد
رشته: حقوق- نوبت دوم
رتبه کشوری:  ۲۰۴۰ رتبه در سهمیه:۷۵۲
نام درس درصد
اقتصاد ۳۲
ریاضیات ۴۳
ادبیات تخصصی ۵۰
عربی تخصصی ۶۸
تاریخ و جغرافیا ۱۰
فلسفه و منطق ۳۳
علوم اجتماعی ۸۱
روان شناسی ۷۰

نمونه کارنامه قبولی رشته حقوق دانشگاه فردوسی مشهد ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه۳

دانشگاه: فردوسی مشهد
رشته: حقوق
رتبه کشوری:  ۷۰۸۶ رتبه در سهمیه:۲۸۶۴
نام درس درصد
اقتصاد ۵۷
ریاضیات ۵۰
ادبیات تخصصی ۱۰
عربی تخصصی ۵۸
تاریخ و جغرافیا ۱۰
فلسفه و منطق ۴۸
علوم اجتماعی ۴۱
روان شناسی ۵۷
حتما بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| نکات سرنوشت ساز

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه فردوسی مشهد ۱۴۰۳

توجه داشته باشید که رتبه های قبولی رشته حقوق دانشگاه فردوسی مشهد گفته شده در بالا تقریبی بوده و با توجه به تغییر ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته و حذف دروس عمومی، تاثیر ۵۰ درصد سوابق تحصیلی،سال فارغ التحصیلی و… بهتر است تا داوطلبان این رتبه ها را به عنوان رتبه های قبولی خوشبینانه در نظر بگیرند ممکن است با افزایش یا کاهش سوابق تحصیلی درصدهای اعلامی فوق تغییر نمایند.

همچنین حدود رتبه و کارنامه های قرار داده شده در مرکز مشاوره آرکا با دقت بسیار بالایی بررسی شده و به دلیل تغییرات اعلام شده در ظرفیت رشته ها و ایجاد محل های پذیرش جدید بایستی کارنامه داوطلب مورد نظر با دقت و حساسیت بیشتری بررسی گردد، چرا که امر انتخاب رشته میتواند در زندگی و شخصیت داوطلب تاثیر مستقیم داشته باشد، لذا به داوطلبان گرامی توصیه میشود برای بررسی بیشتر و نتایج بهتر، راهنمایی های لازم را از طریق تماس تلفنی کارشناسان مرکز مشاوران آرکا دریافت نمایند.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مطالب مرتبط:

مشاهده نتایج امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳| کلیه پایه ها

آرکا مشاوره

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ | نکات مهم

آرکا مشاوره

معرفی کامل رشته فیزیک مهندسی | درآمد، گرایش، دروس و …

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید