مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

کارنامه قبولی مهندسی کامپیوتر دانشگاه دولتی ۱۴۰۲| آخرین قبولی و درصدهای لازم

کارنامه آخرین قبولی رشته مهندسی کامپیوتر 1402

مهندسی کامپیوتر شاخه‌ای از مهندسی است که چندین زمینهٔ موردنیاز از علوم رایانه و الکترونیک را برای توسعهٔ سخت‌افزار و نرم‌افزار رایانه ادغام می‌کند. مهندسان رایانه معمولاً علاوه بر مهندسی نرم‌افزار یا مهندسی الکترونیک رایانه در طراحی نرم‌افزار و سخت‌افزار مهارت دارند. مهندسان در طراحی بسیاری از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای محاسباتی، شامل طراحی ریزکنترل‌گرهای فردی، ریزپردازنده‌ها، رایانه‌های شخصی و ابررایانه‌ها و طراحی مدار مهارت دارند. این حوزه مهندسی افزون بر چگونگی کارکرد سیستم‌های رایانه‌ای، بر چگونگی کاربردی‌تر کردن آن نیز تمرکز دارد. اطلاع از کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه دولتی داوطلبان سال های گذشته در رشته ها و مناطق مختلف برای داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کرده اند، اهمیت زیادی دارد. از این رو در این مقاله چندین نمونه از کارنامه قبولی مهندسی کامپیوتر ۱۴۰۲ و حداقل درصد لازم برای قبولی این رشته در سهمیه منطقه یک، دو و سه ارائه شده است.

مهندسی کامپیوتر، رشته ای در حال توسعه

بدون شک رشته مهندسی کامپیوتر در مقایسه با سایر رشته‌های مهندسی محبوبیت زیادی دارد، زیرا علم کامپیوتر روز به روز در حال پیشرفت است. داوطلبان ترجیح می‌دهند رشته‌ای را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند که بازار کار مناسب و درآمد بالایی داشته باشد. رشته مهندسی کامپیوتر در حالت کلی مباحث سیستم‌های کامپیوتری را در دو حوزه مختلف نرم‌افزار و سخت‌افزار بررسی می‌کند. علم کامپیوتر به صورت روزانه در حال پیشرفت است و داوطلبان در حوزه‌های مختلفی امکان فعالیت دارند.

 

نمونه کارنامه قبولی مهندسی کامپیوتر ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه۱

دانشگاه:  دانشگاه خلیج فارس- جم
رشته: مهندسی کامپیوتر
رتبه کشوری:۳۵۲۷۱ رتبه در سهمیه: ۱۴۸۲۰
نام درس درصد
ریاضیات ۱۱
فیزیک ۱۰
شیمی ۱۰

نمونه کارنامه قبولی مهندسی کامپیوتر ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه۲

دانشگاه:  دانشگاه ملایر
رشته: مهندسی کامپیوتر (نوبت دوم)
رتبه کشوری: ۴۴۹۲۶ رتبه در سهمیه: ۱۶۹۳۳
نام درس درصد
ریاضیات ۱۰
فیزیک ۱۰
شیمی ۹

 

نمونه کارنامه قبولی مهندسی کامپیوتر ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه۳

دانشگاه:  دانشگاه هرمزگان- میناب
رشته: مهندسی کامپیوتر
رتبه کشوری: ۴۶۵۷۷ رتبه در سهمیه: ۱۰۵۹۶
نام درس درصد
ریاضیات ۱۰
فیزیک ۱۰
شیمی ۸

مشاوره انتخاب رشته مهندسی کامپیوتر ۱۴۰۳

توجه داشته باشید که رتبه های گفته شده رشته مهندسی کامپیوتر در بالا تقریبی بوده و با توجه به تغییر ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته و حذف دروس عمومی، بهتر است تا داوطلبان این رتبه ها را به عنوان رتبه های قبولی خوشبینانه در نظر بگیرند.

همچنین حدود رتبه و کارنامه های قرار داده شده در مرکز مشاوره آرکا با دقت بسیار بالایی بررسی شده و به دلیل تغییرات اعلام شده در ظرفیت رشته ها و ایجاد محل های پذیرش جدید بایستی کارنامه داوطلب مورد نظر با دقت و حساسیت بیشتری بررسی گردد، چرا که امر انتخاب رشته میتواند در زندگی و شخصیت داوطلب تاثیر مستقیم داشته باشد، لذا به داوطلبان گرامی توصیه میشود برای بررسی بیشتر و نتایج بهتر، راهنمایی های لازم را از طریق تماس تلفنی کارشناسان مرکز مشاوران آرکا دریافت نمایند.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

معرفی رشته پرستاری | بازار کار،مزایا، معایب، شرایط و…

آرکا مشاوره

نمره خام کنکور سراسری| نحوه دریافت، محاسبه

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید