مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی 1403

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۳ را دارند، می بایست فرایند ثبت نام و انتخاب رشته خود را همزمان با یکدیگر در سایت سازمان سنجش تکمیل نمایند. بازه زمانی تعیین شده برای انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۳ از تاریخ ۲۷ خرداد الی ۳ تیر ماه می باشد.

زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، علاقه مندان به پذیرش در رشته های کاردانی به کارشناسی دانشگاه های سراسری  ۱۴۰۳ می توانند از ۲۷ خرداد ماه تا ۳ تیر ماه،  برای ثبت نام به سایت ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی مراجعه کنند. 

لازم به ذکر است که داوطلبان می توانند در صورت تمایل به صورت همزمان رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی  را نیز در فرم انتخاب رشته خود درج کنند.

زمان انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی

ثبت نام و پذیرش در کاردانی به کارشناسی ناپیوسته اندکی با مقاطع دیگر متفاوت است. به نحوی که نام نویسی و انتخاب رشته در یک زمان اتفاق می افتد. بدین ترتیب، چه داوطلبانی که قصد شرکت در رشته محل های با آزمون کاردانی به کارشناسی سراسری را دارند و چه علاقه مندان به پذیرش رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی، می بایست همزمان فرم تقاضانامه نام نویسی و انتخاب رشته را تکمیل کنند.

اما اگر در مورد زمان انتخاب رشته آزمون کارشناسی ناپیوسته کنجکاو هستید، باید بگوییم زمان انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی در تاریخ ۲۸ خرداد تا ۴ تیر ماه اعلام شده بود. با این وجود، سازمان سنجش مهلت تمدید دیگری را جهت رفاه حال افرادی که در این فرایند جا مانده اند تعیین کرد. به نحوی که به متقاضیان تا ۷ تیر فرصت ثبت نام و انتخاب رشته داده شد.

نحوه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ دانشگاه های سراسری

ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته​ دانشگاه های سراسری و غیرانتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش sanjesh.org انجام می شود. داوطلبان برای تکمیل فرایند نام نویسی و فرم انتخاب رشته می بایست مراحل زیر را طی نمایند.

ورود به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی و خرید کارت اعتباری

ورود به سامانه ثبت نام و تکمیل فرم نام نویسی

تکمیل فرم انتخاب رشته با حداکثر ۵۰ رشته محل

تایید نهایی و دریافت کد رهگیری

رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

هر ساله بسیاری از متقاضیان دوره کاردانی از طریق برگزاری آزمون ورودی رشته های کاردانی به کارشناسی در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد شرکت می کنند. داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ لازم است تا پیش از ثبت نام از لیست رشته های این دوره از طریق دفترچه کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ مطلع شوند.

در پذیرش با آزمون رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳، دانشجویان پس از قبولی در آزمون می توانند در رشته مورد نظر خود ادامه تحصیل نمایند. در جدول زیر رشته های با آزمون کنکور کاردانی به کارشناسی گردآوری شده است.

لیست رشته های کاردانی به کارشناسی سال گذشته
تكنولوژی اتاق عمل بهداشت عمومی مهندسی بهداشت محيط ساخت پروتزهای دندانی تكنولوژی پرتوشناسی علوم آزمايشگاهی
مامايی هوشبری فوريت های پزشكی پيش بيمارستانی  مهندسي حرفه اي مواد ريخته گری مهندسی حرفه ای ايمنی صنعتی
مهندسی حرفه ای الكترونيک كاربردی مهندسی تكنولوژی برق گرايش قدرت مهندسی حرفه ای كنترل مهندسی تكنولوژی مخابرات گرايش انتقال مهندسی تكنولوژی مخابرات
مهندسی حرفه ای ارتباطات و فناوری اطلاعات مهندسی فناوری شبكه های توزيع برق مهندسی فناوری كنترل – فرايند مهندسی فناوری تجهيزات آزمايشگاه تشخيص پزشكی مهندسی حرفه ای ساخت و توليد
مهندسی حرفه ای جوش مهندسي حرفه ای صنايع چوب و مبلمان مهندسی حرفه ای صنايع شيميايی مهندسی حرفه ای شبكه های كامپيوتری مهندسی حرفه ای كامپيوتر نرم افزار
مهندسی حرفه ای فناوری اطلاعات كامپيوتر سخت افزار مهندسی حرفه ای سراميک آموزش راهنمايی و مشاوره آموزش زبان انگليسی 
مترجمی زبان انگليسی آموزش و پرورش ابتدايی باستان شناسی مربيگری ورزشی تربيت معلم قرآن كريم حسابداری گرايش حسابداری مالی
مديريت هتلداری مديريت بازرگانی مديريت جهانگردی مديريت بيمه مديريت دولتی
مديريت صنعتی مهندسی آبياری آلودگی محيط زيست مهندسی منابع طبيعی – چوب شناسی و صنايع چوب مهندسی منابع طبيعي – جنگلداری
مهندسی حرفه ای علوم دامی مهندسی فناوری گياه پزشكی – مديريت تلفيقی آفات توليد و بهره برداری از گياهان دارويی و معطر طراحی و دوخت صنايع دستی گرافيک گرايش تصوير سازی
آموزش هنرهای تجسمی گرافيک گرافيک گرايش چاپ و بسته بندی طراحی پوشاک فرش دستباف انيميشن ديجيتال

در رشته های بدون آزمون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳، پذیرش دانشجویان از طریق سوابق تحصیلی (معدل) صورت می گیرد و افراد می توانند در مهلت ثبت نام با مشخص نمودن رشته و دانشگاه های مورد علاقه خود، انتخاب رشته خود را در سایت سنجش ثبت نمایند. در ادامه رشته های بدون آزمون در جدولی گردآوری شده است.

       لیست رشته های بدون آزمون در پذیرش کنکور کاردانی به کارشناسی سال گذشته
ساخت پروتزهای دندانی مدارک پزشکی ایمنی صنعتی و محیط کار صنایع شیمیایی برق
نقشه برداری مهندسی آبیاری مهندسی منابع طبیعی – محیط زیست پرورش طیور مهندسی بهداشت حرفه ای
مدیریت حقوق قضایی – علوم ثبتی صنایع دستی ساخت و تولید صنایع چوب و کاغذ – سازه های چوب
پرورش گاو و گاو میش مهندسی بهداشت محیط آمار   علوم انتظامی علم اطلاعات و دانش شناسی
تولیدات دامی تولیدات گیاهی طراحی پوشاک علوم آزمایشگاهی دامپزشکی – بهداشت مواد غذایی بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی
گیاه پزشکی ماشین های کشاورزی چوب شناسی و صنایع چوب علوم و صنایع غذایی مرمت و احیای بناهای تاریخی
نوازندگی ساز ایرانی مرتع و آبخیزداری  —-  —–  —–

شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

در بخشی از دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ شرایط و ضوابطی جهت شرکت در آزمون ورودی این مقطع و همچنین به بیان مقررات پذیرش دانشجو در دوره های روزانه و غیر روزانه دانشگاه های سراسری پرداخته می شود. مجموعه ای از این شرایط که در دو دسته عمومی و اختصاصی قرار می گیرند، با توجه به  دفترچه کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ شرایط ثبت نام به شرح زیر می باشد:

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام ( ملاک دین کنونی داوطلب می باشد)
  • اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن کینه و دشمنی با حکومت جمهوری اسلامی ایران
  • دارا بودن توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • نداشتن شهرت در انجام کارهای غیراخلاقی
  • عدم سابقه عضویت در ساواک، گروه های فراماسونری و غیرقانونی

شرایط اختصاصی

  • داوطلبان می بایست مدرک کاردانی خود را تا قبل از تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ اخذ کرده باشند و این مدرک باید معتبر و مورد تایید شورای عالی انقلاب اسلامی، وزارت علوم و تحقیقات فناوری و وزارت درمان و آموزش پزشکی باشد.
  • فارق التحصیلان دوره کاردانی در صورتی که معدل کمتر از ۱۲ داشته باشند حق ثبت نام در آزمون را ندارند.
  • پذیرفته شدگان دوره های روزانه آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۲ داوطلبانی که در آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۲ شرکت کرده اند و در موسسات غیردولتی، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد و مجازی قبول شده اند، (در صورت نبود مشکل نظام وظیفه برای متقاضیان آقا) می توانند در آزمون سال ۱۴۰۳ شرکت کنند و پس از پذیرش در یکی از رشته های انتخابی، از رشته قبلی خود انصراف دهند.
  • داوطلبان مقطع کاردانی پیوسته در صورتی که معدل آنها کمتر از ۱۴ باشد و در رشته مرتبط با کاردانی خود قبول شوند نیاز به گذراندن واحد اضافی ندارند در غیر اینصورت لازم است ۲۴ واحد جبرانی را بگذرانند.
  • افرادی که در یکی از رشته های گروه علوم پزشکی قبول شده اند، پس از فارغ التحصیلی باید برابر با طول مدت تحصیل تعهدی منوط بر خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه نمایند.
  • دانشجویان آقا اگر سال آخر مقطع کاردانی باشند، می توانند در رابطه با موضوع خدمت سربازی از معافیت تحصیلی برای شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی استفاده کنند.
  • چنانچه در هر کدام از مراحل ثبت نام و حتی پس از پذیرفته شدن در آزمون، مشخص گردد که داوطلب دارای شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام نبوده است، از ادامه انجام مراحل و تحصیل داوطلب جلوگیری به عمل می آید.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

 

مطالب مرتبط:

ثبت نام بدون کنکور رشته مهندسی عمران ۱۴۰۳ دانشگاه دولتی، آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما مشکین شهر سال تحصیلی ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه دولتی (سراسری) ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید