مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مهلت مجدد انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

مهلت مجدد انتخاب رشته دانشگاه ازاد1403

مهلت مجدد انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ معمولا به مدت یک هفته می باشد. این بازه زمانی هرساله چند روز دیگر نیز تمدید می شود تا داوطلبان جامانده از این مرحله انتخاب‌رشته خود را انجام دهند. داوطلبانی که پس از دریافت نتایج اولیه مجاز به انتخاب‌رشته دوره های روزانه و غیر روزانه هستند، با اطلاع از زمان دقیق، اقدام به تکمیل فرم اینترنتی در سایت سنجش نمایند. انتخاب‌رشته آزمون سراسری یک بازه زمانی چهار الی پنج روزه در نظر گرفته می شود که پس از اتمام برای دو یا سه روز دیگر نیز تمدید می شود. مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرداد ماه است  در صورت تمدید مهلت در این سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

جاماندگان انتخاب رشته سراسری، می‌توانند در بازه زمانی تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳، با به همراه داشتن مدارک لازم به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی اقدام کنند. همچنین داوطلبانی که در درج اطلاعات خود دچار اشتباه شده‌اند، می‌توانند در مهلت تمدید انتخاب رشته برای ویرایش اطلاعات خود به سایت sanjesh.org مراجعه کنند.

زمان تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

هر سال علیرغم اطلاع رسانی های انجام گرفته توسط سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد بسیاری از داوطلبان بنا به دلایل مختلف از انتخاب رشته در مهلت مقرر جا مانده و به دنبال زمان تمدید فرصت می باشند. به همین خاطر سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به عنوان مجری برگزاری انتخاب رشته دانشگاه آزاد، این مهلت را معمولا چند روزی تمدید می کند.

در سال گذشته زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد تا ۲۸ مرداد بود که به دلیل درخواست مکرر داوطلبان این مهلت تا ۶ شهریور ماه تمدید خواهد شد پیش بینی می شود این بازه زمانی برای سال جاری نیز همین گونه باشد و مرکز سنجش و پذیرش یک هفته الی ده روز برای تمدید فرصت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در نظر بگیرد. در صورت تغییر در زمان تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد این مقاله بروز رسانی می شود.

شرایط انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

به دلیل ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد کلیه داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت نام کرده و در زمان برگزاری کنکور در جلسه آزمون حضور داشته اند، با توجه به توضیحات کارنامه کنکور سراسری خود در صورت مجاز بودن، می توانند در انتخاب رشته دانشگاه ۱۴۰۳ شرکت کنند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد در تمامی رشته ها به جز رشته های گروه (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) از طریق سایت azmoon.org انجام می شود. برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد داوطلبان ملزم به پرداخت مبلغی به عنوان هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشند.

شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ نیازی به اعلام علاقه مندی در زمان ثبت نام کنکور سراسری ندارد و حتی داوطلبانی که در زمان ثبت نام تنها به منظور انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری شرکت کرده بودند در صورت تمایل می توانند با پرداخت هزینه در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت نمایند.

حتما بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

معمولا بعد از تمام شدن مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳با داوطلبایی مواجه میشیم که از انتخاب رشته در زمان مقرر جا موندن و یا قصد تغییر یا ویرایش رشته محل های وارد شده در فرم انتخاب رشته شون رو دارن، برای همین دانشگاه آزاد بعد از تموم شدن فرصت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چند روزی مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو تمدید میکنه.

سال گذشته برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد، بلافاصله بعد از تمام شدن زمان انتخاب رشته، دانشگاه آزاد اون رو به مهلت یک هفته تمدید کرد. امسال هم آخرین فرصت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ احتمال داره تمدید بشه و تا اواخر شهریور ماه ادامه داشته باشه،

 

شاوره مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

به داوطلبایی که از ثبت و تکمیل انتخاب رشته خودشون برای دانشگاه آزاد جا موندن، توصیه میشه در زمان تمدیدی مقرر شده فرم انتخاب رشته خودشون رو در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تکمیل کنن، چرا که به احتمال زیاد امکان مجدد تمدید مهلت از طرف این سازمان وجود نخواهد داشت. به خاطر حساس بودن  پروسه و بررسی شانس قبولی در انتخاب رشته، به داوطلبا توصیه می کنیم، از نرم افزار انتخاب رشته مجازی دانشگاه آزاد کمک بگیرن تا بتونن به صورت اصولی تر انتخاب رشته شون رو انجام بدن.

همچنین در این مرحله امکان مشاهده فرم انتخاب رشته فراهم شده و داوطلبا می تونن برای حذف، اضافه یا جابجایی اولویت های انتخابی خودشون در مهلت تمدیدی این انتخاب رشته، اقدام کنن. بعد از پایان کار با زدن ثبت نهایی تغییرات لازم انجام شده و ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ ثبت می شه. 

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

آرکا مشاوره

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

آخرین رتبه قبولی رشته اتاق عمل دانشگاه های آزاد ۱۴۰۲ سراسر ایران

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید