مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| نکات مهم

مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ معمولا به مدت یک هفته می باشد. این بازه زمانی هرساله چند روز دیگر نیز تمدید می شود تا داوطلبان جامانده از این مرحله انتخاب‌رشته خود را انجام دهند. داوطلبانی که پس از دریافت نتایج اولیه مجاز به انتخاب‌رشته دوره های روزانه و غیر روزانه هستند، با اطلاع از زمان دقیق، اقدام به تکمیل فرم اینترنتی در سایت سنجش نمایند. انتخاب‌رشته آزمون سراسری یک بازه زمانی چهار الی پنج روزه در نظر گرفته می شود که پس از اتمام برای دو یا سه روز دیگر نیز تمدید می شود. مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرداد ماه است  در صورت تمدید مهلت در این سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

جاماندگان انتخاب رشته سراسری، می‌توانند در بازه زمانی تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳، با به همراه داشتن مدارک لازم به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی اقدام کنند. همچنین داوطلبانی که در درج اطلاعات خود دچار اشتباه شده‌اند، می‌توانند در مهلت تمدید انتخاب رشته برای ویرایش اطلاعات خود به سایت sanjesh.org مراجعه کنند.

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

بر خلاف کنکور سراسری که در دو نوبت برگزار می گردد، مرحله انتخاب رشته همچنان یک بار و پس از اعلام نتایج اولیه کنکور تیر ماه که معمولا در مرداد ماه می باشد برگزار می گردد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب‌رشته در یکی از نوبت های کنکور اردیبهشت یا تیر ماه ۱۴۰۳ و داوطلبان کنکور سال گذشته (به شرط انتخاب‌رشته نکردن) با مراجعه به سایت سنجش در مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری می توانند انتخاب‌رشته خود را انجام دهند. 

با توجه به رویه سال های گذشته مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری معمولا در مرداد ماه و چند روز پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در یک بازه زمانی یک هفته ای انجام می شود. 

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

هر ساله پس از اتمام مهلت مجدد انتخاب‌رشته ۱۴۰۳ با داوطلبانی مواجه هستیم که نتوانسته اند فرآیند انتخاب‌رشته خود را در موعد مقرر تکمیل کنند و به همین دلیل تقاضای تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ را دارند. سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان برگزار کننده کنکور سراسری، معمولا این بازه زمانی را برای سه الی چهار روز دیگر نیز تمدید می کند.

ویرایش اطلاعات در زمان مهلت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

با توجه به این که در مهلت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۳، اطلاعات تمامی داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد، متقاضیان می توانند نسبت به مشاهده و ویرایش ثبت نام خود اقدام نمایند. از این رو کلیه متقاضیانی که در موعد اولیه ثبت نام خود را انجام داده و متوجه خطا یا اشتباهی در اطلاعات فردی و تحصیلی خود شدند در این بازه زمانی فرصت خواهند داشت ویرایش فرم اینترنتی ثبت نام را انجام دهند.

داوطلبانی که به هر دلیل تا آخرین فرصت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳، موفق به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام نشدند، می توانند درخواست خود را از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش، با کارشناسان این سازمان در میان بگذارند زیرا سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان راه چاره ای در نظر می گیرد.

ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org انجام می شود. داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند برای شرکت در این آزمون باید هزینه ای بپردازند. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه ثبت نام کنکور سراسری مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند

انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۳

انتخاب‌رشته آزمون سراسری به منظور تحصیل در دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان دانشگاه‌های سراسری و رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” انجام می گردد. 

داوطلبانی که پس از دریافت کارنامه اولیه خود، ضمن بررسی وضعیت علمی شان از وضعیت مجاز بودن و یا نبودنشان در مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در حداقل یکی از دوره های روزانه و غیرروزانه نیز مطلع شده اند، می توانند با دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور در زیرگروه مورد نظرشان و استخراج کد رشته محل های مورد نظر، وارد فرآیند انتخاب‌رشته شوند.

هر داوطلب در این مرحله مجاز به درج ۱۵۰ کدرشته محل مورد علاقه اش می باشد که درج آن ها در فرم مربوطه، فقط در تاریخ هایی که از سوی سایت سنجش اعلام می گردد، امکان پذیر است و چنانچه مهلت انتخاب رشته به پایان برسد، داوطلبان نمی توانند برای درج کدرشته محل‌های مورد علاقه‌شان اقدام کنند. 

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

مهمترین تغییرات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد تبریز سال تحصیلی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ | زمان، شرایط و نکات مهم، مهر و بهمن

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید